Mazda: Οι νέοι 6κύλινδροι κινητήρες Skyactiv θα είναι και οι τελευταίοι εσωτερικής καύσης


Η ιαπωνική εταιρεία δηλώνει ότι η νέα γενιά των 6κύλινδρων κινητήρων της θα είναι και η τελευταία εσωτερικής καύσης, ενώ ο ντίζελ 3,3 λίτρων θα πληροί τους αυστηρότερους κανονισμούς Euro 7.

  • 14/4/2022

Πηγαίνοντας αντίθετα με το ρεύμα, όπως κάνει πολλές φορές, η Mazda παρουσιάζει μια νέα οικογένεια μεγάλων 6κύλινδρων κινητήρων εσωτερικής καύσης σε εκδόσεις βενζίνης όσο και ντίζελ. Φαίνεται όμως, ότι η ιαπωνική εταιρεία έχει κρατήσει το καλύτερο για το τέλος, καθώς οι νέοι 6κύλινδροι  κινητήρες βενζίνης των 3,0 λίτρων και ντίζελ των 3,3 λίτρων θα είναι πιθανότατα οι τελευταίοι κινητήρες εσωτερικής καύσης της.

Μιλώντας στην Automotive News Europe για την αποκάλυψη του νέου CX-60, ο Joachim Kunz, ανώτερο στέλεχος του τμήματος τεχνικής ανάπτυξης στο κέντρο R&D της Mazda στην Ευρώπη, δήλωσε: «Αυτή θα είναι πιθανότατα η τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, οπότε θα προετοιμαστούμε για τους πιο αυστηρούς στόχους εκπομπών ρύπων.»

Η Mazdaείναι σίγουρη ότι το νέο 6κύλινδρο ντίζελ σύνολο της θα πληροί τους αυστηρότερους κανονισμούς Euro 7 που θα τεθούν σε ισχύ στην Ευρώπη από το 2025. Παρόλο που τα επιτρεπόμενα όρια δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να το κάνει αυτό τον ερχόμενο Ιούλιο.

Οι διαπραγματεύσεις και οι διαφωνίες των πολιτικών και των κατασκευαστών ήταν πολλές και ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για το ότι το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων θα κάνει ακριβότερα τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, ώστε να αντισταθμιστεί το αυξημένο κόστος που απαιτείται για να γίνουν οι κινητήρες καθαρότεροι.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους η Mazda αποφάσισε να προχωρήσει με το μεγάλο κυβισμό των 3,3 λίτρων για τον νέο της ντίζελ είναι για να δώσει στους μηχανικούς λίγο χώρο: «Έχοντας έναν κινητήρα 3,3 λίτρων σημαίνει ότι θέλουμε να είμαστε στην καλή πλευρά για πλούσια ροπή και ισχύ». Οι λεπτομέρειες σχετικά με την απόδοση του βενζινοκινητήρα των 3,0 λίτρων δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά έχουμε τα νούμερα του ντίζελ. O Skyactiv-D αποδίδει 231 PS και 500 Nm ροπής. Ο έτερος e-Skyactiv-D με ήπια υβριδική τεχνολογία έχει αυξημένη απόδοση 254 PS και 550 Nm ροπής.

Το ντίζελ σύνολο θα προσφέρεται από τη Mazda σε όλη την Ευρώπη, αλλά ίσως όχι στην Νορβηγία που έχει εξελιχθεί σε πρωταθλήτρια χώρα στην υιοθέτηση ηλεκτρικών μοντέλων. Είναι γεγονός ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες καταργούν σταδιακά τους κινητήρες ντίζελ από την Ευρώπη, με δεδομένη και την μεγάλη πτώση της δημοτικότητας τους και η κίνηση της Mazda να παρουσιάσει ένα νέο ντίζελ σύνολο μεγάλου κυβισμού είναι τουλάχιστον πολύ ενδιαφέρουσα.