McLaren και Ferrari πήραν έξτρα χρόνο για την κατάργηση των ΜΕΚ από τα supercars τους


Εταιρείες περιορισμένης παραγωγής κατάφεραν να εξαιρεθούν τα στενά περιθώρια που έχει θέσει η Ε.Ε. και πλέον έχουν έξι επιπλέον χρόνια για την άναπτυξη της τεχνολογίας των ηλεκτρικών τους.

  • 6/7/2022

Εταιρείες που ειδικεύονται στην κατασκευή supercars και η παραγωγή τους είναι περιορισμένη (λιγότερες από 10.000 μονάδες ετησίως) πήραν μια βαθιά ανάσα αναφορικά με την εφαρμογή της απαγόρευσης χρήσης MEK σε νέα αυτοκίνητα που όρισε πριν από λίγες ημέρες Ε.Ε. αφού κατάφεραν να εξαιρεθούν και να επεκτείνουν το χρονικό περιθώριο που έχουν για να συμμορφωθούν με τα νέα δεδομένα.

Πιο συγκεκριμένα η Ε.Ε. αποφάσισε να δώσει παράταση έξι ετών στη συγκεκριμένη κατηγορία κατασκευαστών ενώ παράλληλα τους επιτρέπει να θέσουν μόνοι τους τα όρια της μείωσης των ρύπων και τα οποία φυσικά στη συνέχεια θα τεθούν προς έγκριση προς τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς φορείς.

Η Ιταλία είχε προσεγγίσει και στο παρελθόν την Ε.Ε. ζητώντας εξαίρεση των εταιριών που παράγουν supercars από τα χρονικά όρια που έχουν τεθεί αφού αυτά τα brands πρέπει να κάνουν εκτεταμένη έρευνα ώστε να μπορέσουν να κατασκευάσουν μπαταρίες που θα ταιριάζουν στο χαρακτήρα των μοντέλων τους.

Αυτή η διαδικασία απαιτεί μεγάλα κεφάλαια τα οποία οι εταιρείες περιορισμένης παραγωγής δεν διαθέτουν, όπως τα παραδοσιακά brands αυτοκινήτου. Κάπως έτσι η Ε.Ε. αποφάσισε να ρίξει... νερό στο κρασί της και να δώσει την παράταση που θέλουν οι συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σημαντικό ρόλο σε αυτή την απόφαση έπαιξε η πρόθεση των εταιρειών να παρουσιάσουν σύντομα τα πρώτα τους εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Ήδη η Ferrari έχει ανακοινώσει ότι θα λανσάρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο μέσα στο 2025ενώ καιη Lamborghini έχει ανακοινώσει ότι η δική της πρόταση θα είναι έτοιμη στο δεύτερο μισότης δεκαετίας που διανύουμε.