Mega deal για τη Stellantis – Ρίχνει 1,5 δις ευρώ και αποκτά το 20% της κινεζικής Leapmotor


Αναλυτές σημειώνουν ότι η νέα συμφωνία δείχνει την ανησυχία του ομίλου Stellantis για τoν διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό με τα φθηνά, κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Ποιους όρους περιλαμβάνει το deal.  

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 26/10/2023

Σε μια σημαντική ανακοίνωση προχώρησε πριν από λίγες ώρες ο όμιλος Stellantis μέσω της οποίας έκανε γνωστό ότι όλα είναι έτοιμα για να επενδύσει 1,5 δις ευρώ και να αποκτήσει το 20% της κινεζικής Leapmotor.

Όταν ολοκληρωθεί και τυπικά η συμφωνία θα συσταθεί η Leapmotor International, τον έλεγχο της οποίας θα πάρει ο όμιλος του Carlos Tavares (51%-49%) και θα έχει τα δικαιώματα για την εξαγωγή και την πώληση των οχημάτων της Leapmotor σε αγορές εκτός Κίνας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συμφωνία αποβλέπει στην ενίσχυση της παρουσίας της Leapmotor στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα, αλλά και ένα δυναμικό «μπάσιμο» στην Ευρώπη στην κατηγορία των NEV. 

Μέσα από τη συνεργασία η Stellantis θέλει να αξιοποιήσει το καινοτόμο και οικονομικά αποδοτικό μοντέλο παραγωγής της Leapmotor ώστε να επιταχύνει τις δράσεις που περιλαμβάνει το στρατηγικό επιχειρηματικό πρόγραμμα «Dare Forward 2030». Όπως αναφέρουν οι όροι, η Stellantis θα πάρει δύο θέσεις στο Δ.Σ. της Leapmotor ενώ θα είναι υπεύθυνη να ορίσει τον CEO που θα «τρέξει» την Leapmotor International.

«Πιστεύουμε ότι είναι η τέλεια χρονική στιγμή για να αναλάβουμε ηγετικό ρόλο στο σχέδιο που έχει η Leapmotor, ένας από τους πιο σημαντικούς νέους ‘παίκτες’ στα EV που έχει παρόμοια επιχειρηματική νοοτροπία με τη δική μας, για την παγκόσμια επέκτασή της. Μέσω αυτής της επένδυσης μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ένα κενό στο επιχειρηματικό μας μοντέλο και να επωφεληθούμε από την ανταγωνιστικότητα της Leapmotor τόσο στην Κίνα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο», ήταν το σχόλιο του CEO της Stellantis, Carlos Tavares.

Σημειώνεται ότι η συμφωνία έρχεται λίγους μήνες μετά το deal της VW με την επίσης κινεζική Xpeng όπου ουσιαστικά προανήγγειλε μια νέα εποχή συμμαχιών των παραδοσιακών κατασκευαστών με την Κίνα, η οποία έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο κέντρο τεχνολογίας για την κατασκευή EV.

Την ίδια στιγμή αρκετοί αναλυτές αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό το deal της Stellantis. Συγκεκριμένα ο Bill Russo, CEO της συμβουλευτικής εταιρείας Automobility με έδρα τη Σανγκάη, δήλωσε στο Reuters: «Oι επιτυχημένες συνεργασίες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι λίγες και συχνά διαλύονται γρήγορα όταν τα συμφέροντα των εταιρειών αποκλίνουν».

Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι με αυτή τη συνεργασία η Stellantis δείχνει την ανησυχία της για τον αυξανόμενο ανταγωνισμό με τα φθηνά, κινεζικά οχήματα που καταφθάνουν στην Ευρώπη. Αυτό φαίνεται να ισχύει και για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία πριν από λίγο καιρό ανακοίνωσε ότι ξεκινά έρευνα για το αν πρέπει να επιβληθούν δασμοί στις κινεζικές εισαγωγές ώστε να προστατευτούν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές.