H Stellantis θέλει να μειώσει τα έξοδα διανομής κατά 50%


Σύμφωνα με το στρατηγικό επιχειρηματικό πρόγραμμα «Dare Forward 2030» που ανακοίνωσε ο Όμιλος Stellantis, στόχος του είναι να μειωθεί στο μισό από ό,τι σήμερα το κόστος μεταφοράς και διανομής των καινούργιων οχημάτων του ως το τέλος της δεκαετίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 5/3/2022

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Carlos Tavares, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, ο στόχος που έχει τεθεί πλέον είναι να μειωθεί κατά 50% το κόστος διανομής καινούργιων οχημάτων στις χώρες της Ευρώπης και κατά 40% για τις υπόλοιπες αγορές ως το 2030, συγκριτικά με αυτό που είναι σήμερα.

Ο κ. Tavares, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του νέου επιχειρηματικού σχεδίου το οποίο ονομάστηκε «Dare Forward 2030» δήλωσε σχετικά: «Τα γεγονότα δείχνουν ότι τα έξοδα διανομής είναι πολύ υψηλά». Ωστόσο, απέφυγε να δώσει στη δημοσιότητα τους σχετικούς αριθμούς.

Όπως είναι ήδη γνωστό, ο Όμιλος Stellantis πέρυσι το καλοκαίρι ακύρωσε όλα τα συμβόλαιά συνεργασίας που είχε υπογράψει με τους περίπου 15.000 επίσημους αντιπροσώπους του στη Γηραιά Ήπειρο και βρίσκεται σε διαδικασία συνομιλιών για να αναθεωρήσει το καθεστώς επαγγελματικής σύμπραξης μαζί τους. Σε πρώτη φάση, σκοπός του είναι να αυξήσει τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου και να μετατρέψει τα φυσικά καταστήματα σε χώρο παροχής υπηρεσιών προς τους πελάτες, κατά βάση.

Ο κ. Tavares επισήμανε ότι ο Όμιλος προγραμματίζει να πουλήσει 800.000 νέα αυτοκίνητά του μέσω του ίντερνετ ετησίως, ως το τέλος του 2024. Συγκριτικά, το 2021 ο αριθμός αυτός ήταν 100.000, όπως ανέφερε, και θέλει να αυξηθεί κατά 45% το ποσοστό των αγορών που θα γίνονται ψηφιακά και όχι με τον παραδοσιακό τρόπο (επίσκεψη στην αντιπροσωπεία και συναλλαγή με τους υπαλλήλους της).  

Με τον τρόπο αυτό, τα κορυφαία στελέχη της Stellantis υπολογίζουν να έχουν καλύτερο έλεγχο των πωλήσεων αλλά και της τελικής τιμής την οποία θα πληρώνει ο υποψήφιος πελάτης για να αποκτήσει κάποιο από τα μοντέλα της, αποκλείοντας προσαυξήσεις για μεσάζοντες και λοιπές προμήθειες.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η πρώτη εφαρμογή του νέου τρόπου συνεργασίας θα αφορά τις εταιρείες που διαθέτουν τα επαγγελματικά βαν τού Ομίλου, ενώ από την επόμενη χρονιά θα ισχύσει για τις DS Automobiles, Alfa Romeo και Lancia (η οποία θα αναγεννηθεί επιχειρηματικά). Ο κ. Tavares δήλωσε σχετικά: «Νομίζω ότι οι συνομιλίες με τους αντιπροσώπους μας πηγαίνουν πολύ καλά, απ’ ό,τι μπορώ να δω από τις συναντήσεις μας».

Το μοντέλο αντιπροσώπευσης των εταιρειών τού Ομίλου Stellantis που ίσχυε μέχρι πρόσφατα προέβλεπε ότι η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα κάλυπτε όλα τα έξοδα (διανομής, κόστους αποθεμάτων αλλά και όποιων προσφορών προς τους υποψήφιους πελάτες). Υπολογίζεται ότι το συνολικό κόστος αυτών αντιστοιχούσε περίπου στο 30% της τιμής καταλόγου ενός οχήματος.

Πάντως, το νέο επιχειρηματικό μοντέλο αντιπροσώπευσης που οραματίζονται στον Όμιλο Stellantis (και το οποίο αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες) δεν θα μπορεί να ισχύσει στις ΗΠΑ. Εκεί, υπάρχει αυστηρή νομοθεσία που αφορά στις συμβάσεις δικαιόχρησης η οποία απαγορεύει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν απευθείας σε πελάτες, σε μεγάλο μέρος της χώρας.