Mustang Mach-E: Πως η αυξημένη ζήτηση για 1 ηλεκτρικό μοντέλο καθυστερεί άλλα 2


Οι καθυστερήσεις στην παραγωγή πολλών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως των Ford Explorer και Lincoln Aviator EV δείχνουν την ταχύτητα με την οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση. Πως η αυξημένη ζήτηση για ένα μοντέλο σε συνδυασμό με την έλλειψη chip δρουν ανασταλτικά για την παραγωγή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, ΠΗΓΗ: Automotive News
  • 20/12/2021

Η Mustang Mach-Eδεν χωρά αμφιβολία ότι είναι ήδη επιτυχημένη. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο με βαρύ όνομα, που ξεφεύγει από τα πρότυπα του ονόματος Mustangκαι παράλληλα ένα στοίχημα της Ford που φαίνεται να κέρδισε με το καλημέρα.

Ο όγκος παραγγελιών είναι τεράστιος και αυτό είναι φυσικά πολύ καλό για την εταιρεία με το μπλε οβάλ. Μαζί όμως με τις σχεδόν 200.000 κρατήσεις για το Ford F-150 Lightning που δεν είναι καν προς πώληση ακόμη, έχουν δημιουργηθεί μερικά αναπάντεχα ζητήματα.

Η αποδοχή και η ζήτηση των δύο ηλεκτρικών μοντέλων κάνει την παραγωγή τους να αυξάνεται σημαντικά και καθυστερεί τα επόμενα δύο ηλεκτρικά μοντέλα που η Ford σχεδίαζε να ακολουθήσουν μετά το F-150Lightning, ενώ φαίνεται και τα εκτοπίζει από το εργοστάσιο του Μεξικού που επρόκειτο να τα κατασκευάσει.

Αυτό είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα της ταχύτητας με την οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται συνεχώς να αναδιαμορφώνουν τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής τους και τις επιλογές που πρέπει να κάνουν, καθώς η βιομηχανία στρέφεται συλλογικά προς την ηλεκτροκίνηση.

Μέσα στο 2021, η Ford προχωρούσε προσεκτικά στα σχέδιά της για να διασφαλίσει ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων δεν θα υπερέβαινε πολύ τη ζήτηση, όμως συνέβη το αντίθετο. Η απόφαση της Ford να αφιερώσει ολόκληρο το εργοστάσιό της στο Cuautitlan, στο Μεξικό, στην Mach-E με τις πιο πολλές πωλήσεις αφήνει δύο βασικά μελλοντικά προϊόντα, τις ηλεκτρικές παραλλαγές του Explorer και του Lincoln Aviator, χωρίς «σπίτι». Η αμερικάνικη εταιρεία πρέπει τώρα να επιλέξει αν θα τα κατασκευάσει στις ΗΠΑ ή στον Καναδά, με τις διαπραγματεύσεις να έχουν προγραμματιστεί για το 2023 και στις δύο χώρες.

«Η ευελιξία γίνεται πλέον πολύ σημαντική», είπε η Katelyn Drake, ανώτερη αναλύτρια της LMC Automotive, στην Automotive News. «Αυτή είναι μια τρομερή αλλαγή για τον κλάδο και μερικές φορές είναι δύσκολο να προβλέψουμε ακριβώς πώς θα πάνε τα πράγματα».

Η Ford μάλιστα φέρεται να είπε στους προμηθευτές της να προετοιμαστούν για συνολικό ετήσιο όγκο παραγωγής περίπου 100.000 οχημάτων για τα Explorer και Aviator, τα οποία και μεταφέρουν αργότερα την παραγωγή τους από τα μέσα του 2023 στα τέλη του 2024.