Νέο Mazda 2: Με πολλές βελτιώσεις και πιο premium χαρακτήρα - Πότε έρχεται στην Ελλάδα


Το Mazda 2 2022, είναι προ των πυλών της ελληνικής αγοράς και έρχεται με φρέσκια σχεδίαση, αναβαθμισμένο κινητήρα, με βελτιώσεις στην ευκολία οδήγησης, την εξοικονόμηση καυσίμου και τις εκπομπές CO2.

  • 23/9/2021

Οι σχεδιαστές του Mazda2 2022 έχουν χαρίσει στο νέο hatchback ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση κομψότητας, απλοποιώντας και απαλείφοντας στοιχεία.

Σχεδιασμένο με απλές επιφάνειες και με έμφαση στα οριζόντια επίπεδα για να ενισχυθεί η χαρακτηριστική εικόνα του πλάτους του αυτοκινήτου και του χαμηλού κέντρου βάρους, ο εμπρός και ο πίσω προφυλακτήρας, η μπροστινή μάσκα, οι προβολείς και τα πίσω φωτιστικά σώματα προσθέτουν λεπτομέρειες τονίζοντας την πολυτελή εμφάνιση όπως και ο νέος σχεδιασμός της μάσκας και των προβολέων LED. Ο εμπρός και ο πίσω προφυλακτήρας διαθέτουν διακοσμητικά στις άκρες τους για να ενισχύσουν την εικόνα στιβαρότητας και του έντονου πλάτους ενώ και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών είναι νέες. Τέλος στα της εξωτερικής εμφάνισης δύο νέες αποχρώσεις κάνουν το λανσάρισμά τους.

Στο εσωτερικό, οι υπάρχοντες χρωματικοί συνδυασμοί και το φινίρισμα βελτιώνονται περαιτέρω με τρεις επιλογές. Περιλαμβάνουν δερμάτινες επενδύσεις, διάκοσμο σε πόρτες και ταμπλό, προστατευτικά γονάτων και αεραγωγούς κλιματισμού. Τα δερμάτινα εσωτερικά διαθέτουν χρωματικό συνδυασμό που βασίζεται σε μπλε-γκρι αποχρώσεις, η εμφάνιση του οποίου μεταβάλλεται με τις εναλλαγές του φωτός, ενώ το εσωτερικό φινίρισμα Black Granlux (τεχνητό δέρμα τύπου σουέντ) με λευκούς τόνους δημιουργεί μια σύγχρονη εμφάνιση. Υπάρχουν επίσης νέα εργονομικά καθίσματα και πλούσιες δυνατότητες διασύνδεσης.

Βελτιωμένο είναι και το θέμα θορύβου και κραδασμών (NVH). Η μεγάλου πάχους επένδυση της οροφής, η χρήση χείλους στεγανοποίησης στις πίσω πόρτες και το υλικό απόσβεσης κραδασμών στο εσωτερικό του θόλου των πίσω τροχών μεγιστοποιούν την απορρόφηση του ήχου. Οι βελτιώσεις στα αμορτισέρ και τα εξελιγμένα νέα ελαστικά καταστέλλουν επίσης τους κραδασμούς από την επιφάνεια του δρόμου και μειώνουν τον θόρυβο κύλισης.

Στα μηχανολογικά μέρη, η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών της Mazda στη μπροστινή ανάρτηση με νέα αμορτισέρ και βάσεις στήριξής τους, γόνατα MacPherson και στην πίσω ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα έχουν επιφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Σε επίπεδο ασφάλειας, το GVC Plus εισάγει τεχνολογία που ενισχύει τη σταθερότητα στο κράτημα χρησιμοποιώντας τα φρένα για να προσθέσει στον συμβατικό έλεγχο του κινητήρα του GVC, άμεσο έλεγχο κατά την εκτροπή από τον κατακόρυφο άξονα.

Σε επίπεδο ισχύος το Mazda 2 του 2022 είναι διαθέσιμο με μια σειρά από πέντε προσθιοκίνητα συστήματα μετάδοσης με βενζινοκινητήρες Skyactiv-G 1,5 λίτρου, DOHC με 16 βαλβίδες σε εκδόσεις 75 και 90 PS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, μια μονάδα 90 PS που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων e-Skyactiv G 90 και 115 PS εξοπλισμένες με ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Ο κινητήρας Skyactiv-G έχει αναβαθμιστεί για το 2022 και είναι πλέον εξοπλισμένος με τη μοναδική τεχνολογία καύσης της Mazda Diagonal Vortex Combustion και με ανάλογη αύξηση της σχέσης συμπίεσης του κινητήρα από 14 σε 15:1.

Αυτό έχει βελτιώσει την οικονομία καυσίμου της μονάδας κατά περίπου 6,8% και έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 σε όλη τη γκάμα των κινητήρων κατά 9-12% σε συνθήκες WLTC. Επιπλέον, η μονάδα Skyactiv-G επωφελείται από ένα νέο πρόγραμμα ελέγχου κινητήρα που δημιουργήθηκε κατά την εξέλιξη του κινητήρα e-Skyactiv-X, βελτιώνοντας την απόκριση του οχήματος και τον έλεγχο της επιτάχυνσης.

Η μονάδα 75 PS αναπτύσσει τη μέγιστη ισχύ στις 6.000 rpm και μέγιστη ροπή 143 Nm στις 3.500 rpm. Επιταχύνει το Mazda2 από 0-100 km/h σε 11,3 δευτερόλεπτα και φτάνει στην τελική ταχύτητα των 171 km/h, έχοντας παράλληλα συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 4,4 L/100km και εκπομπές CO2 μόλις 101 g/km2. Ο κινητήρας 90 PS αναπτύσσει τη μέγιστη ισχύ στις 6.000 rpm  και μέγιστη ροπή 151 Nm στις 3,500 rpm. Προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 183 km/h. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι 4,4 l/100km και 101 g/km αντίστοιχα. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, η έκδοση 90 PS επιταχύνει από 0-100 kmh σε 12,1 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 177 km/h. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου είναι 4,7 l/100km και οι εκπομπές CO2 106 g/km 3.

Ο κινητήρας e-Skyactiv G 90 PS με τεχνολογία MHEV αναπτύσσει μέγιστη ισχύ στις 6.000 rpm και μέγιστη ροπή 151 Nm στις 3.500 rpm. Προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 183 km/h. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι 4,4 L/100km και 100 g/km αντίστοιχα. Ο κινητήρας e-Skyactiv G 115 PS με τεχνολογία MHEV αναπτύσσει τη μέγιστη ισχύ στις 6.000 rpm και μέγιστη ροπή 151 Nm στις 3.500 rpm. Προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 km/h. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι 4,4 L/100km και 105 g/km αντίστοιχα.

Οι εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων e-Skyactiv G 90 PS και 115 PS του Mazda2 2022 υιοθετούν την τεχνολογία Skyactiv- eSync για ένα προσφέρουν ένα περιορισμένων διαστάσεων αυτοκίνητο με τη μορφή ενός μοναδικού ήπιου υβριδικού συστήματος που ονομάζεται Mazda M Hybrid. Συμπαγών διαστάσεων και αποδοτικό, το ήπιο υβριδικό σύστημα συνδυάζει την υπάρχουσα τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας πέδησης i-ELOOP της Mazda με μια ενσωματωμένη γεννήτρια εκκινητή (B-ISG) και έναν πυκνωτή. 

Τέλος, το Mazda2 του 2022 είναι εξοπλισμένο με μια ολοκληρωμένη σειρά χαρακτηριστικών ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων των προβολέων LED που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, καθώς και των προαιρετικών προσαρμοζόμενων προβολέων LED (ALH), της υποβοήθησης πέδησης Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) που διαθέτει πλέον ανίχνευση πεζών και της υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LAS - στον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων High grade). Το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (TSR) και η οθόνη 360° με μπροστινούς αισθητήρες στάθμευσης είναι αμφότερα προαιρετικά διαθέσιμα στα μοντέλα High grade. Το νέο Mazda 2 θα ξεκινήσει την εμπορική διάθεση στην ελληνική αγορά μέσα στον Οκτώβριο με πλούσιο εξοπλισμό και εκδόσεις με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο σε τιμές που ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές.