O κορωνοϊός "χτύπησε" και την αυτοκινητοβιομηχανία


Η αγορά της Κίνας σημείωσε πτώση 18% μέσα στον Ιανουάριο και αυτό σημαίνει μεγάλα προβλήματα για τις εταιρίες σε όλο τον πλανήτη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/2/2020

Οι δυσοίωνες προβλέψεις φαίνεται να επιβεβαιώνονται και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο. Η έξαρση της επιδημίας στην Κίνα οδήγησε σε πτώση την αγορά αυτοκινήτου της χώρας σε ποσοστό18%. Το νούμερο αυτό είναι πραγματικά τεράστιο όχι μόνο για τα δεδομένα της Κίνας αλλά και για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Η πτώση αυτή έρχεται να προστεθεί σε ένα γενικότερο φρενάρισμα της αγοράς της Κίνας που ισχύει για 19 συνεχόμενους μήνες, και ήδη είχε προβληματίσει τους κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο. Και τα χειρότερα μάλλον δεν έχουν έρθει ακόμα, καθώς η επιδημία συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και αναμένεται νέα πτώση και μέσα στον Φεβρουάριο.

Τον Ιανουάριο πωλήθηκαν λιγότερα από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα και η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη από την εποχή του ιού SARS του 2003, όταν η πτώση ήταν 13% και 8% τον Απρίλιο και τον Μάϊο εκείνης της χρονιάς. 

Η ένωση Κινέζων Αυτοκινητοβιομηχανιών δήλωσε ότι πέρα από την μείωση της παραγωγής θα υπάρξουν και μεγάλες δυσκολίες στην παραγωγή των προμηθευτών, κάτι που θα επηρεάσει ακόμα χειρότερα την όλη κατάσταση.

Δεκάδες εργοστάσια αυτοκινήτου σε όλη την Κίνα έχουν κατεβάσει ρολά τις τελευταίες εβδομάδες, και αυτή την στιγμή μόνο 59 από τα 183 εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στην χώρα βρίσκονται σε λειτουργία.