Οι όμιλοι VW και FCA είναι πολύ πιθανόν να πληρώσουν στο μέλλον μεγάλα πρόστιμα


Τα όρια εκπομπών CO2 για το σύνολο της γκάμας που θα ισχύσουν από το 2021 θα δημιουργήσουν πολλά προβλήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 27/6/2019

Οι προδιαγραφές εκπομπής ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ από το 2021, σε δύο χρόνια δηλαδή από τώρα, προβλέπουν μέσο όρο για την εκπομπή CO2 και για όλη τη γκάμα κάθε κατασκευαστή τα 95 gr/ km. Αν υπάρχει υπέρβαση του ορίου τότε θα επιβάλλεται πρόστιμο, το ύψος του οποίου θα διαμορφώνεται λαμβάνοντας υπόψη μια σειρά παραγόντων.

Με βάση τα στοιχεία εκπομπής των κατασκευαστών του 2017 η εταιρεία συμβούλων AlixPartners σημειώνει σε μελέτη της πώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σημειώσει πρόοδο. Αυτές που φαίνεται πως δεν θα έχουν θέμα και θα αποφύγουν σχεδόν σίγουρα τα πρόστιμα είναι οι Toyota και Volvo, ενώ αντίθετα το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται πως θα το έχουν οι όμιλοι της VW και της FCA.

Ο ιταλο- αμερικανικός όμιλος φαίνεται πως θα ακολουθήσει τον πιο φτηνό δρόμο, που θα είναι η πληρωμή του προστίμου που θα φτάνει σύμφωνα με υπολογισμούς τα 746 εκατομμύρια δολάρια.

Το πιθανό πρόστιμο θα είναι πολλαπλάσιο για τη VW, λόγω και του ότι με συνολικό μερίδιο αγοράς της τάξης του 24,3% είναι κυρίαρχη στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι πιο μετριοπαθείς υπολογισμοί κάνουν λόγο για τουλάχιστον 1,83 δισεκατομμύρια ευρώ, πόσο ιδιαίτερα υψηλό.

Φυσικά τα υψηλά πρόστιμα και η προσπάθεια αποφυγής τους είναι και ο λόγος που ο όμιλος της VW στρέφεται με τόσο μεγάλη δυναμική στην ηλεκτροκίνηση και προγραμματίζει τόσο πολλά νέα ηλεκτρικά μοντέλα.