"Παγωμένος" Δεκέμβριος στην αγορά αυτοκινήτου της Γερμανίας


ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ Η ΠΤΩΣΗ ΓΙΑ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΟΠΩΣ Η VW, Η PEUGEOT ΚΑΙ Η FORD ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΝΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ΚΑΤΑ 6,7% ΣΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/1/2019

Η σημασία της γερμανικής αγοράς αυτοκίνήτου δεν έχει να κάνει μόνο με ότι είναι η μεγαλύτερη της Ευρώπης αλλά και με το γεγονός ότι είναι ο "καθρέφτης" της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι μόνο. Έτσι μια πτώση της τάξης του 6,7% μέσα σε ένα μήνα είναι γεγονός μείζονος σημασίας για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας με πολλές προεκτάσεις για το μέλλον.

Η πτώση αυτή αποδίδεται στην εφαρμογή του WLTP και έχει να κάνει με το γεγονός ότι πολλές εταιρίες και αρκετά μοντέλα δεν είναι ακόμα έτοιμα να κυκλοφορήσουν με τις νέες νόρμες. Παρά το μεγάλου "μπουμ" των πωλήσεων του καλοκαιριού, με το ξεστοκάρισμα παλαιότερων μοντέλων, η αγορά της Γερμανίας κινήθηκε συνολικά πτωτικά μέσα στο 2018, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 0,2%.

Η τεράστια πτώση του Δεκεμβρίου χτύπησε όλες ανεξαιρέτως τις μεγάλες εταιρίες, με πρώτο και καλύτερο το γκρουπ VW. H Seat και η Porsche σημείωσαν πτώση 15%, η Skoda υποχώρησε κατά 12%, η Audi κατά 5,7% και η ίδια η VW κατά 11%.

Μεγάλες απώλειες είχαν επίσης οι Peugeot (43%), Nissan (39%), Renault (21%), Ford (12%), Land Rover (15%), Toyota (9,7%) και Opel (9,1%). Άνοδο σημείωσαν οι εταιρίες Volvo (27%), Mitsubishi (24%), Mercedes-Benz (22%), Fiat (20%) και Jaguar (16%).

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η κάθετη πτώση των diesel που πλέον αντιστοιχούν στο 32.3% της αγοράς όταν πέρσι βρίσκονταν στο 38,8%, το χαμηλότερο από το 2000. Οι καταναλωτές στρέφονται στην βενζίνη αλλά και στα υβριδικά τα οποία ανέβηκαν κατά 53,8% και τα ηλεκτρικά που σημείωσαν άνοδο 43,9%. Πάντως τα τελευταία αντιπροσωπεύουν μόλις το 1% του συνόλου των ταξινομήσεων στην Γερμανική αγορά.