Πειραιάς: Κάναμε αυτοψία στους 3 νέους σταθμούς του Μετρό (photos)


Το caranddriver.gr επισκέφτηκε τα «Μανιάτικα», τον «Πειραιά» και το «Δημοτικό Θέατρο» και σάς παρουσιάζει την εσωτερική διαρρύθμιση αλλά και την εξωτερική διαμόρφωση των χώρων στους νέους σταθμούς της Γραμμής 3.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: CARANDDRIVER.GR
  • 11/10/2022

Οι τρεις νέοι σταθμοί της Γραμμής 3 του Μετρό, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», παραδόθηκαν για χρήση στο κοινό το μεσημέρι της Δευτέρας (10/10). Έτσι, ολοκληρώθηκε η επέκταση προς τον Πειραιά, με τη γραμμή 3 να συνδέει το λιμάνι με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε 55 λεπτά (συχνότητα δρομολογίων κάθε 36 λεπτά), ενώ για τη διαδρομή από το λιμάνι μέχρι το Σύνταγμα απαιτούνται 20 λεπτά.

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η ημερήσια συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό αναμένεται να αυξηθεί κατά 132.000 επιβάτες. Ταυτόχρονα, θα μειωθεί η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να μειωθούν κατά 120 τόνους.

Το caranddriver.gr βρέθηκε στους 3 νέους σταθμούς της γραμμής και σας παρουσιάζει με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, τόσο την εσωτερική τους διαρρύθμιση, όσο και το πώς έχει διαμορφωθεί ο χώρος στην επιφάνεια του εδάφους.

Σαφώς πιο εντυπωσιακός, τόσο σε μέγεθος όσο και σε «περιεχόμενο», είναι ο τερματικός του Δημοτικού Θεάτρου. Το μπλε χρώμα κυριαρχεί, ενώ την παράσταση κλέβει η μουσειογραφική έκθεση «Το Αθέατο Νερό», που δημιουργεί την αίσθηση ότι ο επισκέπτης βρίσκεται σε μουσείο.

Στο σταθμό του Πειραιά το βασικό χρώμα είναι το γκρι, συνοδευόμενο από μολυβί και κόκκινο. Η σημασία του μεγάλη, καθώς συνδέει το Μετρό με το λιμάνι και το αεροδρόμιο, ενώ τα έργα στην επιφάνεια του εδάφους συνεχίζονται, τόσο στην πεζογέφυρα μπροστά στο σταθμό όσο και συνολικά επί της Ακτής Κονδύλη.

Τέλος, στα Μανιάτικα κυριαρχεί το κίτρινο χρώμα, στην αποβάθρα και στους χώρους προς το επίπεδο επικύρωσης των εισιτηρίων, συνδυαζόμενο με γκρι και μπλε επιφάνειες. Είναι ο μικρότερος εκ των τριών σταθμών, λόγω της συγκεκριμένης χωροταξίας, αλλά αυτό δεν του στερεί την πρακτικότητα και την ομορφιά του.

Όλοι οι σταθμοί έχουν έντονο φωτισμό που αναδεικνύει την ολοκαίνουρια κατασκευή τους, μηχανήματα επικύρωσης ανάλογα με αυτά που υπάρχουν στα λεωφορεία, αλλά και σύγχρονες εγκαταστάσεις πυροσβεστικών φωλιών με παροχή νερού, πυροσβεστήρα, σταθμούς πυροσβεστικών εργαλείων, συναγερμούς φωτιάς και μικρόφωνο αναγγελιών.

Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο»

Κατασκευάστηκε μπροστά στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, στην ομώνυμη πλατεία. Έχει τρεις προσβάσεις: εντός της πλατείας Δημοτικού Θεάτρου, στην πλατεία Κοραή και στην πλατεία Μπακογιάννη, όλες με δυο κυλιόμενες σκάλες και μια σταθερή κλίμακα.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, η ιστορική πλατεία Δημοτικού Θεάτρου αποκαταστάθηκε στην προϋπάρχουσα κατάστασή της και με τα ίδια αρχικά της αυθεντικά υλικά που είχαν διαφυλαχθεί. Επανατοποθετήθηκαν τα προϋπάρχοντα σιντριβάνια και το άγαλμα του Ελευθέριου Βενιζέλου στην αρχική τους θέση και υλοποιήθηκε νέα φύτευση.

Μέσα στο σταθμό διαμορφώθηκε, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά & Νήσων, η μουσειογραφική έκθεση «Το Αθέατο Νερό», με αντίγραφα των αρχαιολογικών ευρημάτων και εποπτικά μέσα αναπαράστασης του υδρευτικού συστήματος του αρχαίου Πειραιά.

Επίσης, σε εσοχή στο δάπεδο έχει τοποθετηθεί το αποκαλυφθέν στην αρχαιολογική ανασκαφή αυθεντικό βοτσαλωτό δάπεδο οικίας του αρχαίου Πειραιά. Η αρχαιολογική ανασκαφή στην περιοχή αυτή αποκάλυψε ιδιαίτερα σημαντικά ευρήματα.

Σταθμός «Πειραιάς»

Βρίσκεται μπροστά από τον τερματικό σταθμό «Πειραιάς» της Γραμμής 1 του Μετρό, υπόγεια της Λεωφόρου Ακτής Καλλιμασιώτη μεταξύ του διατηρητέου κτιρίου των ΗΣΑΠ και του λιμένα του ΟΛΠ. Για την κατασκευή του απαιτήθηκε ιδιαίτερη κατασκευαστική μέθοδος, εξασφαλίζοντας τη μη εισροή θαλασσίων υδάτων και τη στατική επάρκεια και σταθερότητα του κτιρίου των ΗΣΑΠ.

Έχει μια πρόσβαση στην πλατεία Οδησσού, ακριβώς δίπλα στις προσβάσεις του σταθμού της Γραμμής 1 και άλλη μια στην πλευρά του λιμανιού («Ακτή Καλλιμασιώτη»).

Σε αυτόν τον σταθμό συνενώνονται λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος, το Τραμ (σ.σ. όταν παραδοθεί και η 12η στάση με την επωνυμία «Ακτή Ποσειδώνος») και το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το πρώτο επίπεδο του σταθμού θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν υπόγεια διάβαση, για πρόσβαση προς το Λιμάνι κάτω από τη Λεωφόρο Ακτής Καλλιμασιώτη, χωρίς επικύρωση εισιτηρίου.

Σταθμός «Μανιάτικα»

Βρίσκεται στην οδό Αιτωλικού, μεταξύ των οδών Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη και Γυθείου, στα Μανιάτικα του Πειραιά. Όπως μάς τόνισε άνθρωπος της περιοχής, για τη δημιουργία του χρειάστηκε να απαλλοτριωθούν 3 σπίτια (τα 2 που είχαν πρόσοψη στην οδό Αιτωλικού κατοικούνταν, ενώ το ένα ήταν ακατοίκητο) και ένα οικόπεδο, στην πίσω πλευρά.

Στην επιφάνεια διαμορφώθηκε μια νέα πλατεία, με παρτέρια και χώρο πρασίνου, ενώ τοποθετήθηκε και άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας. Λόγω του περιορισμένου χώρου, υπάρχει μία πρόσβαση για το σταθμό, επί της πλατείας, ενώ ακριβώς μπροστά υπάρχει στάση λεωφορείων.