Ποιος ευθύνεται σε ατύχημα με όχημα που κινείται αυτόνομα; Η Μ. Βρετανία δίνει την απάντηση


Η Μ. Βρετανία παίρνει θέση για το αν ευθύνεται ο οδηγός ή η αυτοκινητοβιομηχανία, στην περίπτωση κατά την οποία ένα όχημα που κινείται σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης εμπλακεί σε ατύχημα.

  • ΦΩΤΟ:ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/11/2023

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και όχι οι ιδιοκτήτες οχημάτων που κινούνται σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης θα είναι νομικά υπεύθυνοι για τυχόν ατυχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με το προγραμματισμένο νομοθετικό πλαίσιο της βρετανικής κυβέρνησης για τα αυτόνομα οχήματα.

Ο βασιλιάς Κάρολος έκανε γνωστό ότι η κυβέρνηση θα εισαγάγει ένα σχετικό νομοσχέδιο για την αυτόνομη οδήγηση. Η νομοθεσία αυτή θα προβλέπει πρόστιμα σε εταιρείες των οποίων τα οχήματά τους δεν πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας και στις πιο σοβαρές περιπτώσεις θα διώκονται ποινικά, ενώ οι οδηγοί θα απαλλάσσονται από τον νόμο.

Το νομοσχέδιο θα απαγορεύει επίσης το παραπλανητικό μάρκετινγκ, πράγμα που σημαίνει ότι μόνο τα οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας θα μπορούν να διατίθενται στην αγορά ως αυτόνομα.

Δεν είναι σαφές εάν αυτό θα έχει επιπτώσεις για την Tesla, η οποία διαθέτει στην αγορά τη «δυνατότητα πλήρους αυτόνομης οδήγησης» ως επιπλέον εξοπλισμό στα 7.800 ευρώ στο Ηνωμένο Βασίλειο που, κατά τη δική της παραδοχή, «δεν κάνει το όχημα αυτόνομο».

Η Tara Foley, επικεφαλής των εργασιών του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας για την παγκόσμια ασφαλιστική εταιρεία AXA, είπε ότι η προτεινόμενη νομοθεσία θα προσθέσει «πολλαπλά οφέλη για την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου, την οδική ασφάλεια και τις πράσινες θέσεις εργασίαςΓια τους ασφαλιστές, παρέχει επίσης σαφήνεια για την απονομή των ευθυνών στις περιπτώσεις ατυχημάτων με αυτόνομη οδήγηση».

Εταιρείες είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, εκτιμώντας ότι η Μ. Βρετανία θα μπορούσε να χάσει τις επενδύσεις και οι νεοφυείς επιχειρήσεις θα πραγματοποιούσαν δοκιμές σε άλλες χώρες, εκτός και αν εγκριθούν νόμοι που ρυθμίζουν όλα όσα αφορούν την λειτουργία των οχημάτων με αυτόνομη οδήγηση (AV).

«Η νέα πρωτογενής νομοθεσία για τα οχήματα με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης μάς δίνει την εμπιστοσύνη να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην Έρευνα και Ανάπτυξη και να διευρύνουμε τη βάση ταλέντων μας εδώ στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε ο Alex Kendall, Διευθύνων Σύμβουλος της startup AV Wayve, η οποία έχει συγκεντρώσει περίπου 260 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές, μεταξύ των οποίων και η Microsoft.

Η βρετανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το νομοσχέδιο θα προστατεύει τους χρήστες και θα προάγει την ασφάλεια στη βιομηχανία AV, ενώ για το κομμάτι των ευθυνών, ήταν ξεκάθαρη: «Εφόσον το όχημα έχει τον έλεγχο στον δρόμο, υπεύθυνη θα είναι εταιρεία και όχι ο οδηγός για την οδική ασφάλεια».

Το νομοσχέδιο θα θεσπίσει διαδικασίες για τη διερεύνηση περιστατικών και τη βελτίωση του πλαισίου ασφαλείας, και θα θέσει επίσης τις προδιαγραφές που θα πρέπει να πληροί ένα όχημα για να θεωρείται ότι ανήκει στην κατηγορία εκείνων που διαθέτουν λειτουργία αυτόνομης οδήγησης.

Στις ΗΠΑ όπου οι πολιτείες πρωτοστάτησαν στις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων, οι ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια τον περασμένο μήνα διέταξαν την Cruise, τον κλάδο αυτοκινήτων χωρίς οδηγό της General Motors, να αποσύρει τα οχήματά της από τους δρόμους, λέγοντας ότι είχε «παραποιήσει» τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Ο Paul Newman, ιδρυτής της εταιρείας λογισμικού AV Oxa με έδρα την Οξφόρδη, η οποία έχει συγκεντρώσει περίπου 225 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές, είπε ότι το προτεινόμενο πλαίσιο του Ηνωμένου Βασιλείου θα συμβάλει στην αποτροπή εμφάνισης φαινομένων ανάλογων με της Cruise στη Μ. Βρετανία, επειδή οριοθετεί σαφώς τις ευθύνες. «Αυτή είναι μια φανταστική ευκαιρία να δημιουργήσουμε  τις προϋποθέσεις που θα βοηθήσουν να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έτσι πρέπει να λειτουργεί το σύστημα Full-Self Driving της Tesla (video)

Η Τesla ανακαλεί το πρόσφατο λογισμικό τού Full Self-Driving

Autonomous Driving: H Baidu λανσάρει τα πρώτα αυτόνομα ταξί στο Πεκίνο