Πως λειτουργούσε το λογισμικό της VW (ΓΡΑΦΗΜΑ)


Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τη Volkswagen...

  • 23/9/2015

Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο που ξέσπασε με τη Volkswagen στις ΗΠΑ, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ανακοίνωσε ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ, σε μία υπόθεση που αναμένεται να επιβαρύνει σημαντικά τον ετήσιο ισολογισμό της εταιρείας.

«Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porche.

Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.

Η παραποίηση, με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρυπαντικών ελέγχων, αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, κατά συνέπεια, «περί τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.

Η Volkswagen δίνει στην ανακοίνωσή της τη διαβεβαίωση ότι εργάζεται εντατικά για την αποκατάσταση των ανωμαλιών με τη λήψη τεχνικών μέτρων, ενώ όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπός της, σταμάτησε μέχρι νεωτέρας τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων, τετρακύλινδρων μοντέλων VW και Audi στις ΗΠΑ.

«Η εταιρεία μας δεν ήταν ειλικρινής με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) και με όλους εσάς. Και για να το πω αλλιώς... τα κάναμε τελείως σκ.... Πρέπει να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί. Αυτού του είδους η συμπεριφορά δεν συνάδει με τις Αρχές μας. Δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι πρέπει για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη σας. Θα πληρώσουμε ό,τι πρέπει να πληρώσουμε», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο επικεφαλής της VW στις ΗΠΑ, Michael Horn, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, λιγότερο εκφραστικός, εξέφρασε τη λύπη του και ζήτησε συγνώμη από τους πελάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σημαντικές απώλειες

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ξεπέρασε φέτος την Toyota και έγινε η πρώτη σε πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως, βλέπει τη μετοχή της να κατρακυλά για δεύτερη ημέρα. Σύμφωνα με τους Financial Times, η μετοχή της Volkswagen, που έκανε βουτιά 20% χθες, κατέγραφε σήμερα περαιτέρω απώλειες κατά 4,5% στα 126,3 ευρώ, μετά την ανακοίνωση της Νότιας Κορέας ότι θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen και της Audi.

Η μετοχή της Volkswagen, που έκανε βουτιά 20% χθες, κατέγραφε σήμερα περαιτέρω απώλειες κατά 4,5%
Τα προβλήματα της VW προκάλεσαν, όμως, χθες ανησυχίες ευρύτερα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και οι μετοχές άλλων εταιρειών του κλάδου δέχονταν και σήμερα πιέσεις. Η μετοχή της BMW κατέγραφε μείωση 1,3% στα 83,3 ευρώ, της Daimler κατά 1,22% στα 70,44 δολάρια και της Peugeot κατά 3,26% στα 14,65 ευρώ.

Πλήρη διαφάνεια ζητά η Merkel

Η γερμανίδα καγκελάριος Angela Merkel ζήτησε σήμερα από την Volkswagen «πληρη διαφάνεια» και γρήγορες εξηγήσεις, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε πως έλεγε ψέματα για το επίπεδο των εκπομπών ρύπων ορισμένων από τα αυτοκίνητά της.

«Με δεδομένη τη δύσκολη κατάσταση, το θέμα είναι τώρα να επιδειχθεί πλήρης διαφάνεια, να ξεκαθαρίσει ολόκληρη η υπόθεση», δήλωσε η Μerkel σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο.

Περισσότερα στο ΕΘΝΟΣ.gr.