Πόσο κοντά είμαστε στην ηλεκτρική αναβίωση του Ford Escort;


Η κατοχύρωση της ονομασίας “Escort” από την Ford για την ευρωπαϊκή επικράτεια, προκάλεσε συζητήσεις αναφορικά με μια πιθανή αναβίωση του εμβληματικού μοντέλου. Άραγε ισχύει το “όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά”;

  • 31/12/2021

Στο περιβάλλον που δραστηριοποιούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες, η κατοχύρωση ονομάτων για συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές είναι μία συνηθισμένη πρακτική. Συνηθισμένοι, ωστόσο, είναι και οι συλλογισμοί που προκύπτουν από αυτές τις ενέργειες και οι οποίοι στην περίπτωση της Ford  αφορούν την κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων που θα φέρουν ονόματα από το ένδοξο παρελθόν της.

Αυτή ήταν η πρώτη σκέψη πολλών όταν γνωστοποιήθηκε πως η Ford προχώρησε πριν από μερικές ημέρες στην κατοχύρωση μιας σειράς ήδη “φορεμένων” ονομασιών σε Ευρώπη Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία. Αυτές είναι οι Capri, Cortina, Granada, Orion και Escort με την τελευταία να τραβάει, όπως είναι λογικό, το ενδιαφέρον και να ανοίγει την “όρεξη” όλων εκείνων που ελπίζουν σύντομα να δουν  μία νέα πρόταση. 

Απ' τη στιγμή που η Ευρώπη κινείται στο σύνολό της προς τον μηδενισμό των εκπομπών του CO2 μία ηλεκτρική αναβίωση του Escort συγκεντρώνει όλο και περισσότερες πιθανότητες. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονίσουμε πως μπορεί για τη δική μας αγορά το Escort να μην συγκαταλέγεται στις διαθέσιμες επιλογές των νέων αγοραστών, την ίδια στιγμή στην Κίνα συνεχίζει να βρίσκεται σταθερά στην γκάμα της εταιρίας.

Συμπερασματικά, είναι ξεκάθαρο πως ο λόγος που η Ford προχώρησε στην κατοχύρωση των ονομασιών είναι για να τα χρησιμοποιήσει σε κάποια από τα επόμενα μοντέλα της. Διαφορετικά δεν δεν θα κινούσε ποτέ τη αυτή διαδικασία. Τα δεδομένα που υποστηρίζουν την παραπάνω άποψη είναι ξεκάθαρα. Αρχικά είναι γνωστό ότι η Ford έχει προβεί πρόσφατα σε μία αντίστοιχη αναβίωση. Αναφερόμαστε στο Ford Puma  που από μικρό sport coupe εξελίχθηκε σε crossover, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία στην κατηγορία των B-SUV. Αναμφίβολα μεγάλο μερίδιο της επιτυχία του πιστώνεται στο βαρύ όνομα που φέρει. Συμπληρωματικά έρχονται οι δηλώσεις του CEO της Ford, Jim Farley, που έχει τοποθετήθηκε δημοσίως υπέρ της επαναφοράς παλιών μοντέλων τα οποία όμως θα κατασκευάζονται σε νέα βάση. 

Όλα τα παραπάνω συνηγορούν πως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να πέσουμε απ' τα σύννεφα αν ένα από τα επόμενα μοντέλα με μπλε οβάλ σήμα φέρει το όνομα κάποιου ιστορικού οχήματος από το παρελθόν. Και η ιδέα αυτό να είναι το Ford Escort να είναι άκρως συναρπαστική.