Ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια στο παζλ της ενεργειακής μετάβασης είναι οι πρώτες ύλες των μπαταριών. Αναμενόμενα οι χώρες που θα εκμεταλλευτούν τα μεγάλα κοιτάσματα που υπάρχουν διάσπαρτα στον πλανήτη θα αποκτήσουν πλεονεκτική θέση στον ενεργειακό μετασχηματισμό που επιχειρείται σε όλους τους κλάδους, με πιο σημαντικό αυτόν της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μέχρι σήμερα η Κίνα έχει αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα αφού διαχειρίζεται μεγάλα κοιτάσματα σε διαφορετικά μέρη του πλανήτη. Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι η Κίνα έχει καταφέρει με στρατηγικές κινήσεις τα τελευταία χρόνιανα αναδειχθεί στην... Σαουδική Αραβία των μπαταριών και να αποτελεί τον νούμερο ένα εξαγωγέα στον κόσμο.
Πλέον, στο «παιχνίδι» μπαίνει δυναμικά και η Ρωσία. Την Τρίτη ανακοινώθηκε ότι η Βολιβία, η οποία διαθέτει ένα από μεγαλύτερα αποθέματα λιθίου στον κόσμο, υπέγραψε συμφωνία ύψους 450 εκατ. δολαρίων με την ρωσική κρατική εταιρεία Uranium One. Η συμφωνία θέλει την εταιρεία Rosatom, μητρική της Uranium One, να χρηματοδοτεί την κατασκευή πιλοτικού εργοστασίου στο νότιο κομμάτι της Βολιβίας.
«Αυτή η συνεργασία ακολουθεί το μοντέλο παραγωγής και πωλήσεων που προτείνουμε σε κάθε εταιρεία που θέλει να εκμεταλλευτεί το λίθιό μας. Από τη μεριά μας θα συμμετέχουμε σε κάθε σημείο της αλυσίδας παραγωγής», ήταν η δήλωσε του προέδρου της Βολιβίας Luis Arce μετά την επισημοποίηση της συμφωνίας.
Η Βολιβία διαθέτει 23 εκατομμύρια τόνους πιστοποιημένων αποθεμάτων και μαζί με την Αργεντινή και τη Χιλή συνθέτουν το «γνωστό τρίγωνο του λιθίου». Η Uranium One Group ήταν μία από τις επτά εταιρείες που διεκδικούσαν τη σύμβαση στο πλαίσιο διαγωνισμού που ξεκίνησε πέρυσι από την κρατική εταιρεία λιθίου της Βολιβίας, YLB.
Η CEO της YLB, Karla Calderon, δήλωσε ότι το εργοστάσιο θα παράγει 1.000 τόνους λιθίου τον πρώτο χρόνο και σταδιακά θα αυξηθεί στους 14.000 τόνους ετησίως. Οι προβλέψεις της Βολιβίας μιλούν για εξαγωγές λιθίου ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το επόμενο έτος, ξεπερνώντας τις επιδόσεις της εγχώριας βιομηχανίας φυσικού αερίου η οποία έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια από τη σημαντική μείωση των επενδύσεων.
Με πληροφορίες από το themoscowtimes.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Λίθιο: Όσα αξίζει να γνωρίζετε για τον "μαύρο χρυσό" του 21ου αιώνα
Το λίθιο δεν φτάνει για τα EV που θέλουν να κατασκευάσουν οι εταιρείες μέχρι το 2030
Οι πετρελαιάδες της Μέσης Ανατολής εξηλεκτρίζονται και επενδύουν στα EV