SLRV: Με κυψέλες και μπαταρία φτάνει έως τα 400 km


Οι ενεργειακές κυψέλες και τα μικρά αυτοκίνητα είναι περίεργος συνδυασμός αλλά ο χαρακτήρας του SLRV είναι ακόμα πειραματικός

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: SLRV
  • 6/10/2020

Το SLRV, με τα αρχικά του να σημαίνουν Safe Light Regional Vehicle, έχει εξελιχθεί από το Γερμανικό Κέντρο Αεροπορίας και Διαστήματος και όπως λέει και το όνομά του έχει σχεδιαστεί ειδικά για αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις. Αν περνούσε τώρα στην κανονική παραγωγή θα ήταν ένας άμεσος ανταγωνιστής του Renault Twizy και θα κόστιζε, θεωρητικά πάντα μιας και απέχει ακόμα αρκετά από το συγκεκριμένο επίπεδο, περί τις 15.000 ευρώ.

Το αμάξωμα του SLRV είναι κατασκευασμένο με τη μέθοδο του σάντουιτς, με αποτέλεσμα να ζυγίζει μόλις 90 kg και ταυτόχρονα να παρέχει υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας. Που εξασφαλίζονται από μια εξωτερική επιφάνεια από αλουμίνιου και τον αφρό πολυουρεθάνης που υπάρχει από κάτω τους. Χαρακτηριστική είναι η πολύ επίπεδη σχεδίαση του μήκους 3,80 μέτρων αυτοκινήτου, προκειμένου η αεροδυναμική του αντίσταση να είναι όσο το δυνατόν πιο μικρή.

Η κίνηση του SLRV εξασφαλίζεται από μια ενεργειακή κυψέλη που καταναλώνει φυσικά υδρογόνο -η δεξαμενή βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και έχει χωρητικότητα 1,6 kg υδρογόνου σε πίεση 700 bar- παράγει ηλεκτρικό ρεύμα ισχύος 8,5 kW. Διαθέσιμα είναι και επιπλέον 25 kW που τροφοδοτούνται με ενέργεια από μια μπαταρία, με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία να φτάνει τα 400 km και η τελική ταχύτητα τα 120 km/h.