Στο στόχαστρο της κυβέρνησης τα πετρελαιοκίνητα!


Τι δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός ΠΑΠΕΝ Γιάννης Τσιρώνης.

  • 8/5/2015

Στο στόχαστρο της κυβέρνησης φαίνεται πως έχουν μπει τα πετρελαιοκίνητα (diesel) αυτοκίνητα. Αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννη Τσιρώνη στο enikonomia.gr.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός υποστήριξε μεταξύ άλλων πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα (αυτοκίνητα, ταξί, φορτηγά και γενικότερα τα μεταφορικά μέσα) είναι τα πιο επικίνδυνα και τα πλέον ρυπογόνα, τονίζοντας πως το ένα κράτος-μέλος μετά το άλλο λαμβάνουν μέτρα κατά της πετρελαιοκίνησης, καθώς οι εκπομπές μικροσωματιδίων αποτελούν κίνδυνο-θάνατο για την υγεία των πολιτών.

«Στην Ελλάδα, και ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες η συγκέντρωση μικροσωματιδίων είναι εξαιρετικά επικίνδυνη για τους πολίτες που ζουν εκεί. Δεν είναι δυνατό να αντικρίζεις καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ταξί και φορτηγά που κατά την εκκίνηση ή την πορεία τους να δημιουργείται ένα πυκνό μαύρο σύννεφο που δεν σου επιτρέπει να δεις ούτε την πινακίδα του και να αναρωτιέσαι πώς κανένας αστυνομικός, κανένα ΚΤΕΟ ή γενικότερα κανένας ελεγκτικός μηχανισμός δεν έχει κόψει από την κυκλοφορία αυτά τα οχήματα. Αυτό πρέπει να σταματήσει», τόνισε με έμφαση ο υπουργός.

Όπως σημείωσε ο υπουργός, ένας επιπλέον λόγος που τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο στην Ελλάδα έχει να κάνει με το γεγονός πως δεν συντηρούνται σωστά, με αποτέλεσμα να έχουν μετατραπεί σε «ωρολογιακές βόμβες» για τη δημόσια υγεία.

H θέση του υπουργού για την πετρελαιοκίνηση θα μπορούσε να εκληφθεί ως προαναγγελία επιβολής «πράσινου» φόρου, ωστόσο, κάτι τέτοιο προς το παρόν δεν έχει τεθεί επισήμως από το υπουργείο.

Για το λόγο αυτό μάλιστα υπήρξε και ανακοίνωση-διάψευση, η οποία αναφέρει:

«Σε απάντηση σημερινών δημοσιευμάτων του ηλεκτρονικού τύπου, ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΑΠΕΝ Γιάννης Τσιρώνης τονίζει ότι ουδέποτε μίλησε για νέους φόρους ή τέλη στην πετρελαιοκίνηση και διαψεύδει κατηγορηματικά κάθε τέτοια πληροφορία.Ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΑΠΕΝ Γιάννης Τσιρώνης πιστεύει και ανέλυσε πολιτικά την ανάγκη για μετάβαση σε μία οικονομία με λιγότερη εξάρτηση από το πετρέλαιο, στο πλαίσιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, σε συνδυασμό με τις ευρωπαϊκές πολιτικές για τα επόμενα χρόνια».

H ελεύθερη κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων ΙΧ στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, επιτράπηκε τον Νοέμβριο του 2011.