Subaru: Χωρίς επίσημο εισαγωγέα στην Ελλάδα από 26 Σεπτεμβρίου


Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Ημερησίας», τo εργοστάσιο της Subaru ενημέρωσε τους επίσημους διανομείς στην Ελλάδα πως δεν υπάρχει εισαγωγέας από τις 26 Σεπτεμβρίου.  

  • 12/10/2012

Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Ημερησίας», τo εργοστάσιο της Subaru ενημέρωσε τους επίσημους διανομείς στην Ελλάδα πως δεν υπάρχει εισαγωγέας από τις 26 Σεπτεμβρίου. Η Fuji Heavy Industries μάλιστα, εξετάζει είτε να ιδρύσει θυγατρική είτε να δώσει την εισαγωγική στο δίκτυο και ο κ. Χ. Σταμούλης δηλώνει: «Καταχρηστική η καταγγελία της σύμβασης από τους Ιάπωνες».

Ανατροπή των δεδομένων που ίσχυσαν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου φέρνει η επιστολή της Fuji Heavy Industries (εργοστάσιο αυτοκινήτων Subaru), την οποία έχει αποκλειστικά η «Η», βάσει της οποίας ανακοινώνει στο επίσημο δίκτυο διανομέων της Ελλάδας πως το εργοστάσιο έχει σταματήσει την συνεργασία με την ελληνική εισαγωγική εταιρεία (Subaru Motors Hellas) από τις 26 Σεπτεμβρίου και έκτοτε δεν έχει αποκλειστικό εισαγωγέα για τα αυτοκίνητά της στη χώρα μας. Μάλιστα στην επιστολή αναφέρεται επίσης πως αναζητείται ήδη νέος αποκλειστικός διανομέας των αυτοκινήτων Subaru στην Ελλάδα ώστε να διασφαλιστούν οι κάτοχοι των ιαπωνέζικων μοντέλων αλλά και το όνομα της Subaru στην χώρα μας. Η επιστολή εστάλη χθες προς όλο το δίκτυο αντιπροσώπων της Subaru στην Ελλάδα από τον Γενικό Διευθυντή Ευρώπης για την Subaru κ. Masamichi Kudo.

O νέος ιδιοκτήτης της Subaru στην Ελλάδα κ. Χάρης Σταμούλης τόνισε στην «Η» χαρακτηριστικά: «Θεωρώ καταχρηστική την ενέργεια των Ιαπώνων να καταγγείλουν την σύμβαση. Εμείς δεν πρόκειται να το αφήσουμε έτσι και θα κινηθούμε νομικά ώστε να δικαιωθούμε και να αποκαταστήσουμε την επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας μας.».

Παράλληλα ο διευθύνων σύμβουλος της Subaru κ. Μιχάλης Σιώψης στις 4/10 είχε αποστείλει επίσημη πρόσκληση σε όλο το επίσημο δίκτυο ώστε να τους ανακοινώσει την νέα εμπορική πολιτική της εταιρείας και να τους αναλύσει τα επιχειρηματικά σχέδιά τους... 

Η επόμενη μέρα

Η Fuji Heavy Industries (FHI) δραστηριοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα λίγο πριν τη δεκαετία του '80 με αποκλειστικό εισαγωγέα τον κ. Τουρνικιώτη. Το 1996 η εταιρεία πέρασε στα χέρια του κ. Ελληνα ο οποίος ίδρυσε τη Subaru Motors Hellas. Πρόσφατα η εταιρεία πέρασε στον κ. Σταμούλη ιδιοκτήτη της Lead Finance.

Μετά την καταγγελία της σύμβασης από την FHI με τη Subaru Motors Hellas ουσιαστικά δεν υπάρχει αποκλειστικός εισαγωγέας για τα ιαπωνικά αυτοκίνητα στη χώρα μας και το δίκτυο αντιπροσώπων έχει ήδη κάνει την κίνησή του...

Αλλωστε όπως είχε αναφέρει η «ΗτΣ» στις 8/9/2012 στο θέμα με τίτλο «Ανταρσία ετοιμάζει δίκτυο εισαγωγικής εταιρείας ΙΧ» επιβεβαιώνεται πλήρως και το αργότερο έως την άλλη εβδομάδα θα έχουν ανακοινωθεί οι τελικές αποφάσεις του εργοστασίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι προτάσεις που εξετάζει το ιαπωνικό εργοστάσιο είναι δύο και η πρώτη αφορά στην ίδρυση μιας μικρής θυγατρικής εταιρείας που θα απορροφήσει όλο το επίσημο δίκτυο διανομέων ενώ η δεύτερη αφορά στην ανάληψη της εισαγωγικής από το ίδιο το δίκτυο υπό την ομπρέλα της FHI ή κάποιας άλλης θυγατρικής της που βρίσκεται κοντά στην Ελλάδα.

Το σενάριο διάθεσης της Subaru σε κάποιον άλλο εγχώριο εισαγωγέα μάλλον έχει ναυαγήσει καθώς μέχρι να ξεκαθαρίσει νομικά η αντιπαράθεση των δύο πλευρών κανείς δεν θέλει να βρεθεί μπλεγμένος και αντιμέτωπος με χρέη πολλών εκατομμυρίων ευρώ τα οποία έχουν ήδη «σκάσει» και έχουν αναλάβει τα νομικά τμήματα των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Πάντως στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από 12.500 ιαπωνικά μοντέλα ενώ το XV που αποτελεί και το πιο πρόσφατο νέο αυτοκίνητο της Subaru καταγράφει ήδη στην Ευρώπη εξαιρετική πορεία παραγγελιών ενώ στη χώρα μας δεν υπάρχει ούτε στις επίσημες εκθέσεις των ντίλερ της εταιρείας... 

ΠΗΓΗ: www.imerisia.gr