Θεόδωρος Χαραγκιώνης: Έφυγε από τη ζωή ο ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου


Το 1977, μετά τον ερχομό του πρώτου του παιδιού, αποφάσισε να αφήσει τους αγώνες και να στραφεί στη συλλογή παλαιών αυτοκινήτων. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα για το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

  • ΦΩΤΟ: SEAAK.GR, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • 18/4/2023

Σε ηλικία 75 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, Θεόδωρος Χαραγκιώνης. Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1948 και το 1971 έγινε Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αθηνών. Μέσα από μία λαμπρή επαγγελματική πορεία ανέβαλε Εκτελεστικός Πρόεδρος των εταιρειών του Ομίλου Χαραγκιώνη.

Ο Όμιλος είναι ομάδα οικογενειακών επιχειρήσεων που ειδικεύεται στην επένδυση – ανάπτυξη και μακροχρόνια εκμετάλλευση επαγγελματικών ακινήτων στα κέντρα των σημαντικότερων ελληνικών πόλεων, με επίκεντρο την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, στην ανάπτυξη και διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων και στο λιανικό εμπόριο ειδών πολυτελείας.

Η επαγγελματική του εμπειρία ενισχύθηκε από μεταπτυχιακά προγράμματα στο University of Shopping Centers το 1987 στην Atlanta (GA) και το 1988 στο San Francisco (CA), διοίκηση επιχειρήσεων το 1996 στο Stanford University, Palo Alto (CA), εξελιγμένη ανάπτυξη και διοίκηση ακινήτων και πολεοδομικό σχεδιασμό τα έτη 2001, 2002, 2003 στο Harvard G.S.D. Boston (MA).

Διετέλεσε πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του ICSC (International Council of Shopping Centers) που βραβεύει ετήσια τα σημαντικότερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης ενώ υπήρξε μέλος του Advisory Committee του ICSC Europe και πρόεδρος της ελληνικής εθνικής επιτροπής του ICSC.

Η στενή του σχέση με το αυτοκίνητο υπήρχε από τότε που θυμόταν τον εαυτό του. Το 1977 και μετά τη γέννηση του πρώτου παιδιού αποφάσισε να ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο της συμμετοχής του σε αγώνες και να στραφεί στη συλλογή παλαιών αυτοκινήτων.

Όπως έχει αποκαλύψει βασικό κριτήριο για την επιλογή των μοντέλων ήταν η πραγματοποίηση των παιδικών του ονείρων. Έτσι μερικά από τα πρώτα αυτοκίνητα που μπήκαν στο γκαράζ του ήταν τα: Maserati Mistral, Rolls Royce Wraith, δύο Jaguar τύπου Ε, δύο Lancia Appia Zagato, δύο Austin Healey 3.000 και τρία Dino, εκ των οποίων το ένα Ferrari.

Μέχρι την αρχή της δεκαετίας του ’90 είχε φτάσει τον αριθμό 25 και κάπου εκεί του έγινε μια πρόταση για να αποκτήσει μια συλλογή 25 μοντέλων την οποία και αποδέχθηκε. Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία ενός Μουσείου Αυτοκινήτου το οποίο σήμερα στεγάζεται στο κέντρο της Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ιουλιανού και 3ης Σεπτεμβρίου.

Τον Νοέμβριο του 2013 το Car and Driver διοργάνωσε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου ημερίδα με θέμα «100 χρόνια Αυτοκίνησης στην Ελλάδα, 1913-2013» όπου ειδικοί επιστήμονες, πανεπιστημιακοί καθηγητές, διακεκριμένοι μηχανολόγοι, δημοσιογράφοι και συγγραφείς, άνοιξαν για πρώτη φορά μέσα από τις εμπεριστατωμένες έρευνές τους το θέμα «Αυτοκίνηση στην Ελλάδα».

Ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης μέσα στο επίσημο site του Μουσείου γράφει: «Τριαντατέσσερα χρόνια μετά την αρχή δημιουργίας της συλλογής, έχοντας φτάσει στο πρώτο και μεγαλύτερο σταθμό της, δηλαδή στο άνοιγμα του Μουσείου, αγνάντευα το περιεχόμενό του από τον ψηλότερο όροφό του, αμέσως μετά την ‘απώλεια’ της Γιάννας (σ.σ. η σύζυγός του που έφυγε από τη ζωή το 2011). Στο μυαλό μου ήρθε ξανά και ξανά η παμπάλαια ρήση “Ματαιότης ματαιοτήτων, τα πάντα ματαιότης” και αναρωτιώμουν εάν άξιζε τόση προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια. Τα ενθουσιώδη σχόλια στον Τύπο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και στα ερωτηματολόγια των επισκεπτών, έδωσαν μία ηχηρή απάντηση στις σκέψεις μου αυτές...».