Τι περιέχει ο μπλε φάκελος που παρέλαβε ο νέος υπουργός Μεταφορών - Οι μεγάλες προκλήσεις


Αυτά είναι τα φλέγοντα ζητήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο νέο πρόγραμμα διακυβέρνησης. Μεγάλα οδικά έργα, αναβάθμιση συγκοινωνιών και ηλεκτροκίνηση.

  • 30/6/2023

Αρκετή κουβέντα έχει γίνει τις τελευταίες ημέρες για τους μπλε φακέλους που παρέδωσε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στους Υπουργούς του. Όπως έγινε γνωστό οι συγκεκριμένοι φάκελοι προετοιμάστηκαν από τους υπουργούς Επικρατείας κ. Σταύρο Παπασταύρου και κ. Άκη Σκέρτσο και μέσα αναφέρουν τα ζητήματα που θα κληθούν να διαχειριστεί το υπουργικό συμβούλιο.

Πιο αναλυτικά στον καθένα υπάρχουν λεπτομέρειες για το πρόγραμμα διακυβέρνησης την περίοδο 2023-27, οι δεσμεύσεις, οι προτεραιότητες αλλά και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους.

Ένας από αυτούς του φακέλους πέρασε και στα χέρια του νέου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του metaforespress.gr οι προτεραιότητες του συγκεκριμένου υπουργείου έχουν να κάνουν με την επιτάχυνση και ολοκλήρωση μεγάλων έργων υποδομών και τη βελτίωση των υπηρεσιών των σημαντικών συγκοινωνιακών φορέων. Μεταξύ των μεγάλων έργων συμπεριλαμβάνονται και τα παρακάτω:

  • Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – ΒΟΑΚ (έχουν υπογραφεί τα 2 από τα 3 τμήματα του έργου, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο).
  • Η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Πάτρα και η είσοδος του τρένου στην Πάτρα (εντάσσεται στα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ, με τον δήμο της πόλης να ζητά επιπλέον υπογειοποίηση, το έργο αυτό έχει καθυστερήσει σημαντικά).
  • Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, στον οποίο ολοκληρώνεται το νότιο τμήμα και είναι σε εξέλιξη το βόρειο
  • Η έναρξη των εργασιών για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης και η σύνδεση με την εθνική οδό (έχει ανακηρυχθεί η ανάδοχος κοινοπραξία)
  • Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, ο οποίος επαναπροκηρύχθηκε
  • Η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, με την εκκίνηση των κατασκευαστικών εργασιών
  • Η ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης (πιθανότατα το 2024)
  • Ο μετασχηματισμός του ΟΣΕ και η ολοκλήρωση των συμβάσεων σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης
  • Αύξηση συχνότητας δρομολογίων λεωφορείων ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ ανά 5-10 λεπτά τις ώρες αιχμής
  • Αύξηση συχνότητας δρομολογίων ΣΤΑΣΥ σε 1,5 λεπτό τις ώρες αιχμής.
  • Προμήθεια 650 λεωφορείων μηδενικών ρύπων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 337 εκατ. ευρώ. Έως το 2027 θα κυκλοφορούν 2.000 αστικά λεωφορεία στην Αθήνα και 600 στη Θεσσαλονίκη.

Στα παραπάνω αδιαμφισβήτητα θα πρέπει να προστεθούν οι ενέργειες για την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα (επέκταση δικτύου φόρτισης, επιδοτήσεις αγοράς EV) αφού πριν από μερικές ημέρες έγινε γνωστό ότι ο συγκεκριμένος τομέας πέρασε εξ ολοκλήρου από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Υποδομών και Μεταφορών. 

Πηγή: metaforespress.gr