To L88 στην Corvette C3 σημαίνει μέχρι και 588 ίππους


Την ύπαρξη της L88 τη γνώριζαν μόνο μυημένοι, που για να την αποκτήσουν έπρεπε να πληρώσουν και σαφώς πιο πολλά από τη στάνταρ έκδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 2/2/2021

Μεταξύ των εκδόσεων της Corvette που έχουν παρουσιαστεί υπάρχουν και κάποιες πολύ ιδιαίτερες, οι οποίες είναι περιζήτητες μεταξύ των οπαδών του κορυφαίου σπορ μοντέλου της Αμερικής. Μεταξύ των σπέσιαλ Corvette οι πιο σπέσιαλ είναι οι L88, που οφείλουν το όνομά τους στο κινητήρα τους. Ο οποίος κατασκευάστηκε μόλις 216 φορές και τοποθετήθηκε τόσο στη δεύτερη γενιά του μοντέλου (C2) όσο και στην τρίτη (C3).

Ο κινητήρας L88 βασίζεται στο στάνταρ V8 Big Block των 7,0 lt ή των 427 cub. in που προτιμούν οι Αμερικανοί, αλλά έχει άλλη σχέση συμπίεσης (12,0:1) και διαφορετικό εκκεντροφόρο προκειμένου οι βαλβίδες να μένουν περισσότερο ανοιχτές. Επίσης ανεβάζει πιο εύκολα και πιο ψηλά στροφές, έχει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και ένα θηριώδες τετραπλό καρμπυρατέρ της Holley με χωρητικότητα 850 cc.

Η απόδοση του L88 εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από την ποιότητα του καυσίμου του. Έτσι αν χρησιμοποιηθεί βενζίνη 103 οκτανίων φτάνει μέχρι και τους 588 ίππους, αν και επίσημα φαίνεται πως δεν ξεπερνά τους 436. Ο λόγος είναι πως τότε υπήρχε μια συμφωνία μεταξύ των κατασκευαστών στις ΗΠΑ να μην παρουσιάζουν μοντέλα με πολύ μεγάλες ιπποδυνάμεις.

Έτσι η πραγματική ισχύς της L88 αποκαλυπτόταν συνωμοτικά στους ενδιαφερόμενους, μεταξύ των οποίων ήταν και οδηγοί αγώνων που μετείχαν μαζί της και στις 24 Ώρες του Le Mans.

Το ότι η Corvette L88 ήταν μια πολύ ειδική κατασκευή φαίνεται και από το ότι δεν έχει υδραυλική υποβοήθηση για το σύστημα διεύθυνσης, κλιματισμό και ραδιόφωνο. Αυτό όμως δεν θα εμποδίσει καθόλου την τιμή της να κινηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα στη δημοπρασία πώλησής της.