Το νομοσχέδιο για την απόσυρση των Ι.Χ.


Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απόσυρση των Ι.Χ., το οποίο εντάσσεται στα κίνητρα που θέλει να δώσει η κυβέρνηση για την αγορά αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
  • 28/8/2009
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απόσυρση των Ι.Χ., το οποίο εντάσσεται στα κίνητρα που θέλει να δώσει η κυβέρνηση για την αγορά αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Τα... φτηνά αυτοκίνητα φαίνεται πως επιστρατεύονται στον δρόμο προς τις εκλογές, καθώς, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όσοι αποφασίσουν να αποσύρουν το αυτοκίνητό τους μέχρι το 2012 θα λάβουν μπόνους της τάξεως των 500 έως 2.200 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Επιπλέον κίνητρo 1.000 ευρώ παρέχεται σε όσους παράλληλα με την απόσυρση προχωρήσουν στην αγορά αυτοκινήτων σύγχρονης τεχνολογίας. Το νομοσχέδιο προτείνει, επίσης, «τσουχτερά» τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα άνω των 5 ετών και θέσπιση «Πράσινου Δακτυλίου», ο οποίος εξορίζει τα παλαιά αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συζήτηση και η ψήφισή του αναμένεται να γίνει την εβδομάδα που θα ακολουθήσει την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Τα «καθαρά» αυτοκίνητα της Α κλάσης θα έχουν μείωση τελών κατά 18 ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα θεσμοθετούνται «περιβαλλοντικά» τέλη κυκλοφορίας αυξημένα από 50 έως 150 ευρώ σε σχέση με τα υφιστάμενα τέλη. Ολα αυτά τη στιγμή που εξέπνευσε η ρύθμιση της μείωσης των τελών ταξινόμησης που οδήγησε χιλιάδες πολίτες στην αγορά οχημάτων μεγάλου κυβισμού, τα οποία στο εξής φορτώνονται με επιπλέον ετήσιο χαράτσι 150 ευρώ και με απαγόρευση της ελεύθερης κυκλοφορίας στον Δακτύλιο λόγω μη τήρησης των προβλεπόμενων περιβαλλοντικών όρων... ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ «Εξορίζονται» από το κέντρο τα παλαιά αυτοκίνητα Το συμβατικό σύστημα δακτυλίου στην Αθήνα αντικαθίσταται από τον «Πράσινο Δακτύλιο», με τα παλαιού τύπου οχήματα να «εξορίζονται» από το κέντρο της πόλης κατά τις ώρες λειτουργίας του Δακτυλίου ανεξαρτήτως ζυγής ή μονής ημέρας. Σύμφωνα με το νέο σύστημα Δακτυλίου, τα αυτοκίνητα κλάσης Α που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km θα εισέρχονται στον Δακτύλιο ανεξαρτήτως μονών ή ζυγών ημερών και θα φέρουν λευκό σήμα κολλημένο στο παρμπρίζ. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία των κλάσεων Α, Β και Γ. Οχήματα κλάσης Α που εκπέμπουν περισσότερα από 140 g/km διοξειδίου του άνθρακα, όπως και οχήματα των κλάσεων Β και Γ, θα εισέρχονται στον Δακτύλιο με το σύστημα μονά - ζυγά και θα φέρουν γκρι σήμα. Οχήματα της κλάσης Δ θα εισέρχονται στον Δακτύλιο μόνο εκτός ωρών λειτουργίας του και θα φέρουν κόκκινο σήμα. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία άνω των 15 ετών. Η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων εξακολουθεί να απαγορεύεται εντός της πόλης, ενώ η κυκλοφορία των δικύκλων επιτρέπεται ανεξαρτήτως Δακτυλίου. Το μέτρο θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από την 01/09/2011 στα όρια και στα ωράρια του υφιστάμενου Δακτυλίου. Μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων μέσω της απόσυρσης θα εξεταστεί το ενδεχόμενο διεύρυνσης των ορίων του Δακτυλίου. ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ο οποίος μέχρι σήμερα διαμορφωνόταν με βάση τον κυβισμό των οχημάτων. Πλέον η κλιμάκωση της χρέωσης θα βασίζεται τόσο στον κυβισμό του οχήματος όσο και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί ο κινητήρας του. Το μέτρο επιδιώκεται να λειτουργήσει ως αντικίνητρο για την κυκλοφορία οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας, αφού για αυτές τις κατηγορίες διαμορφώνονται περιβαλλοντικά τέλη-«φωτιά». Για τα υβριδικά αυτοκίνητα κάτω των 2.000 κυβικών εκατοστών, τα τέλη παραμένουν μηδενικά και θεσπίζονται τέλη κυκλοφορίας για υβριδικά οχήματα άνω των 2.000 κυβικών, ίσα με το μισό των τελών για τα αυτοκίνητα κλάσης Α. Τα τέλη θα παραλαμβάνονται -όπως ισχύει μέχρι τώρα- στο τέλος της χρονιάς, από πιστοποιημένα σημεία, με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από το τέλος του 2009, από τα επόμενα, δηλαδή, τέλη κυκλοφορίας. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ 1.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑ ΝΕΟΥ ΙΧ Παρέχονται οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους από εκσυγχρονισμένα οχήματα κλάσης Α. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει σε πρώτη φάση μέχρι το 2012. Οποιος επιλέξει παράλληλα με την απόσυρση του παλαιού οχήματός του να προχωρήσει σε αγορά νέου θα χρηματοδοτείται επιπλέον με 1.000 ευρώ ανεξαρτήτως κυβικών μέτρων. Οι ιδιοκτήτες ελαφρών φορτηγών που θα προχωρήσουν σε αγορά νέου οχήματος μετά την απόσυρση του παλιού θα χρηματοδοτούνται με επιπλέον 1.500 ευρώ, ενώ για τα βαρέα οχήματα τα οικονομικά κίνητρα κλιμακώνονται ανάλογα με την κατηγορία τους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, το 2009 περίπου 50.000 οχήματα θα αποσυρθούν στο πλαίσιο του μέτρου, ενώ το 2010 αναμένεται να αποσυρθούν 250.000 οχήματα. Η συζήτηση του εν λόγω νομοσχεδίου και η ψήφισή του στη Βουλή θα πραγματοποιηθεί μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κ. Καραμανλή, στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
  • Στο αρχείο pdf μπορείτε να δείτε το νομοσχέδιο για την απόσυρση των Ι.Χ.