Το Skoda Sport των 50 ίππων και ο παρ' ολίγον θρίαμβος στο Le Mans


ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, Η SKODA ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΣΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΙΣ 24 ΩΡΕΣ ΤΟΥ LE MANS.

  • 25/6/2020

H ισχύς των 50 ίππων ακούγεται… αστεία για μια πρόταση που θα μπορούσε να συμμετάσχει τη σήμερον ημέρα σε οποιαδήποτε μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού. Δεν ίσχυε το ίδιο ωστόσο και τη δεκαετία του 1950, τότε που ένα speedster μόλις 1.089 κ.εκ βρέθηκε να διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στον πλέον απαιτητικό αγώνα αντοχής του πλανήτη.

Ο λόγος για το Skoda Sport, το οποίο εκπροσώπησε για πρώτη και τελευταία φορά την τσεχική φίρμα στο φημισμένο 24ωρο αγώνα του Le Mans.

To Skoda Sport αποτέλεσε επί της ουσίας μια τροποποιημένη εκδοχή του Skoda 1101/1102 Tudor, κρύβοντας κάτω από το καπό του έναν τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,0 λίτρου.

Ο… αναβαθμισμένος τετρακύλινδρος κινητήρας απέδιδε 50 ίππους, έναντι των 32 ίππων της πολιτικής έκδοσης του αυτοκινήτου, επιτρέποντας στο πολύ ελαφρύτερο Skoda Sport -το βάρος του δεν ξεπερνούσε τα 600 κιλά- να κινείται σε αγωνιστικούς ρυθμούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ταπεινό Skoda Sport έφτασε έως τη δεύτερη θέση του 24ωρου αγώνα του Le Mans πριν εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα, με τη μέση ωριαία ταχύτητα κίνησης κατά τη διάρκεια του αγώνα να φτάνει τα 126 χλμ./ώρα.

Η πολιτική κατάσταση στην Τσεχοσλοβακία δεν επέτρεψε στην Skoda να επιστρέψει στον φημισμένο αγώνα και να διεκδικήσει τη μεγαλύτερη αγωνιστική διάκριση στην ιστορία της.