Tο Tesla Model S έσπασε το ρεκόρ της Porsche Taycan στη διαδρομή Cannoball


Ασύλληπτη επίδοση για διαδρομή 4.677 χιλιομέτρων που διανύθηκε σε χρόνο μόλις 42 ωρών και 17 λεπτών και 35 λεπτά γρηγορότερα στη δεύτερη προσπάθεια!

  • Image Ryan Levenson
  • 3/11/2021

Είναι γνωστό ότι όταν μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μιλάμε και για υψηλές ταχύτητες. Με τις πρόσφατες εξελίξεις στον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων επιδόσεων οτιδήποτε θα μπορούσε να πετύχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης σε ένα κανονικό αυτοκίνητο παραγωγής έχει επισκιαστεί. Ένας τρόπος για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να αναδείξει την αντοχή του είναι η διαδρομή Cannonball από το γκαράζ Red Ball της Νέας Υόρκης μέχρι το ξενοδοχείο Portofino στο Λος Άντζελες, μία διαδρομή των 4.677 χιλιομέτρων. Πρόσφατα μία ομάδα με την ονομασία «The Kilowatts» σημείωσε ένα νέο ρεκόρ για την παραπάνω διαδρομή διάρκειας 42 ωρών και 17 λεπτών.

Ο Ράιαν Λέβενσον και ο ξάδερφός του Γουίλ Γουντ ξεκίνησαν από το ξενοδοχείο Portofino στην παραλία Redondo της Καλιφόρνια και κατέληξαν στο γκαράζ Red Ball στην Νέα Υόρκη μέσα σε ένα ενοικιαζόμενο Tesla Model S Long Range του 2021 με 1500 μίλια περίπου στον χιλιομετρητή. Τοποθέτησαν επίσης μικρότερης διαμέτρου ελαστικά και τροχούς, από 21 σε 19 ίντσες.

Πώς σχεδίασαν τη διαδρομή

Η στρατηγική τους για την διαδρομή αυτή ήταν να οδηγούν αρκετά γρήγορα καθ’όλη την διάρκεια της διαδρομής και, είτε να φορτίζουν το αυτοκίνητο μόλις φτάνει στο 50% της μπαταρίας του, είτε να καταφέρουν να φτάσουν στον επόμενο ταχυφορτιστή με περίπου 10% στην μπαταρία.

Τα τεχνολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την διαδρομή αυτή ήταν στην πραγματικότητα λίγη. Τα ξαδέρφια επίλεξαν το «A Better Route Planner» για να παρακολουθούν τους χρόνους φόρτισης, τις αφίξεις και τις ώρες αναχώρησης για κάθε φορτιστή. Δημιούργησαν τέσσερα διαφορετικά σχέδια φόρτισης για κάθε φορτιστή κατά τη διάρκεια της διαδρομής τους που έδειχναν πόσο θα έπρεπε να επιταχύνουν για να ισοφαρίσουν και να νικήσουν το προηγούμενο ρεκόρ για την διαδρομή αυτή, που διένυσε σε χρόνο 44 ωρών 25 λεπτών η ομάδα Out of Spec Motoring μια Porsche Taycan.

Η εφαρμογή GPS που επιλέχθηκε ήταν το Waze, αλλά δεν συνδυάστηκε με ανιχνευτή ραντάρ, όπως συνηθιζόταν στις προηγούμενες διαδρομές Cannonball, καθώς η μονάδα που είχε ο Ryan ήταν ξεπερασμένη και δεν λειτουργούσε σωστά.

Καταρρίπτοντας το δικό σου ρεκόρ!

Και ενώ ο Ryan βρισκόταν στη Νέα Υόρκη και είχε ήδη σημειώσει το ρεκόρ, έπρεπε να πάει το αυτοκίνητο πίσω στην Καλιφόρνια, σκέφτηκε γιατί να μην προσπαθήσει να το καταρρίψει στη διαδρομή της επιστροφής; Ούτως ή άλλως είναι μια κατάσταση win win γιατί είτε θα κρατούσε το πρώτο ρεκόρ είτε θα πήγαινε ακόμα πιο γρήγορα και θα το έσπαγε μόλις τρεις μέρες αργότερα.

Με τον οδηγό αγώνων και φίλο του Ryan, Josh Allan, ως συνοδηγό ήταν η ώρα να γυρίσουν πίσω. Εκτός από ένα μποτιλιάρισμα στο Αλμπουκέρκι που αποφεύχθηκε εύκολα, δεν σημείωσαν σχεδόν καμία επιβράδυνση στο δρόμο και κράτησαν υψηλές ταχύτητες σε όλη τη διαδρομή. Αυτή την φορά το αποτέλεσμα ήταν 35 λεπτά γρηγορότερα από την προηγούμενη διαδρομή.

«Φορτίζει γρήγορα και είναι άνετο στην οδήγηση, γεγονός που το καθιστά ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιδόσεων. Το τιμόνι Yokeδεν ήταν σημαντικό πρόβλημα εκτός από μια ελαφριά ταλαιπωρία όταν βρίσκεται στον αυτόματο πιλότο. Διατηρεί τη μέγιστη φόρτιση 250 kW στο 30%, 200 kw έως 40% και 150kw στο 50% στους V3 ταχυφορτιστές.»

Καθώς η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται συνεχώς, η αυτονομία αυξάνεται και ο χρόνος φόρτισης μειώνεται, οπότε δεν θα αργήσει πολύ μέχρι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να νικήσει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην διαδρομή Cannonball.