To Volvo V60 Plug-in Hybrid στην Ελλάδα


Όλες οι λεπτομέρειες από την επίσημη παρουσίαση του σουηδικού plug-in hubrid!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ, ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/6/2014

«Volvo by Volvo». Με αυτό το σύνθημα τα στελέχη της Ελληνικής Volvo παρουσίασαν το νέο δημιούργημα της Σουηδικής εταιρείας, που βρίθει καινοτομιών.

Η πάντα δημιουργική Volvo Car Hellas, αντιλαμβανόμενη εγκαίρως τις αλλαγές που πραγματοποιούνται στην αυτοκίνηση και στην ελληνική αγορά (να θυμίσουμε και τα εξαιρετικά ρεφλέξ στο θέμα της πετρελαιοκίνησης), τολμά και εισάγει την plug-in υβριδική έκδοση του Volvo V60. Από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δεν έχει υψηλούς εμπορικούς στόχους, κυρίως να αναδείξει την τεχνολογική αρτιότητα, αλλά και τις καινοτομίες της εταιρείας, όπως και το τι θα συμβεί αύριο στη Volvο... σήμερα.

Αυτό ήταν σε γενικές γραμμές το «συμπέρασμα» των δηλώσεων του επικεφαλής της εταιρείας κου Γιάννη Πετούλη, όσο και των στελεχών της Volvo Car Hellas, οι οποίοι και υπερθεμάτισαν τόσο για το νέο σλόγκαν της εταιρείας Volvo by Volvo (από τη στιγμή που ο «ομφάλιος λώρος» με την Ford αποκόπτεται το 2015), αλλά και η έμφαση στην Σουηδική καταγωγή των αυτοκινήτων.

Όπως ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που έγινε την 18η Ιουνίου στην Σουηδική πρεσβεία, η Volvo στοχεύει μέχρι το 2020 οι πωλήσεις της να φτάσουν τα 700.000 αυτοκίνητα παγοσμίως, ενώ για την ελληνική αγορά επιθυμεί να συνεχίσει την ανοδική της πορεία (σημειώνεται ότι μέσα στην 3ετία της κρίσης, υπερδιπλασίασε το μερίδιό της) και να κατακτήσει φέτος μερίδιο 2,6%, στηριζόμενη στη νέα γκάμα των προϊόντων της, στους οικονομικούς και οικολογικούς κινητήρες (Drive-E), στο δίκτυο των συνεργατών της ανά την Ελλάδα (σημειώνεται ότι οι εκθέσεις αναβαθμίζονται στα πρότυπα του σουηδικού ντιζάιν), αλλά και στις αναβαθμισμένες υπηρεσίες του after sales αντάξιες μιας premium μάρκας.

Αυτό ήταν σε γενικές γραμμές, το πλαίσιο της φιλοσοφίας που έχουν υιοθετήσει τα στελέχη της Volvo Car Hellas, πάνω στο οποίο θα στηρίξουν την πορεία της εταιρείας.

Όσο για το αυτοκίνητο (αναλυτική παρουσίαση εδώ), εξωτερικά δεν διαφοροποιείται από ένα κανονικό V60 (πέραν το διακριτικών) με τις διαφορές να κρύβονται στα ενδότερά του. Αποτελεί προϊόν εξέλιξης της ίδιας της Volvo, η οποία κατάφερε να δημιουργήσει μια μικρή σε διαστάσεις, αλλά ιδιαίτερα αποδοτική συστοιχία μπαταριών, οι οποίες και τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα που εδράζεται στο πίσω άξονα αποδίδοντας την ισχύ των 68 ίππων. Ο ηλεκτροκινητήρας «συνεργάζεται» με έναν συμβατική ηλεκτροκινητήρα 2.4 λίτρων, απόδοσης 215 ίππων, με την συνδυασμένη ισχύ να πλησιάζει τους 300 ίππους. Και ενώ οι επιδόσεις είναι στη σφαίρα ενός sport car (0-100 σε 6,1 δευτ.), η κατανάλωση στα πρότυπα ενός green car, καθώς στην περίπτωση που το V60 Plug-in Hybrid δεν κινείται αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα (υπάρχει επιλογή με μπουτόν, αυτονομία έως 50 χλμ., και μηδενικοί ρύποι),  χρειάζεται μόλις 1,8 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χλμ. (μέση τυποποιημένη κατανάλωση), ενώ οι εκπομπές CO2 φτάνουν μόλις τα 48 γρμ./χλμ.

Κλείνοντας, να αναφέρουμε πως το πρώτο πετρελαιοκίνητο plug-in hybrid είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης τα 55.900 ευρώ.