Έρευνα: Έως 180.000 “bugs” σε ένα όχημα αυτόνομης οδήγησης!


Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία «GlobalData», σε έρευνα που πραγματοποίησε διαπιστώθηκε ότι σε ένα όχημα με σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης βρέθηκαν ως και 180.000 σφάλματα στο λογισμικό που χρησιμοποιείται για την κίνησή του και στα συστήματα που διαθέτει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 28/6/2022

Στην έρευνα με τίτλο «Cybersecurity in Automotive – Thematic Research» που πραγματοποίησαν τα στελέχη της «GlobalData» αναφέρεται ότι αυτός ο πολύ μεγάλος αριθμός των 180.000 λαθών («bugs») που διαπιστώθηκε στο λογισμικό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται περίπου 15.000 αδυναμίες ασφάλειας του συστήματος.

Αυτές μπορούν να είναι οι «δίοδοι» για κάποιον χάκερ θα θελήσει να το παραβιάσει και να προκαλέσει πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία ενός οχήματος με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 5, δηλαδή πλήρως αυτόνομης κίνησης.

Τα στελέχη της εταιρείας αναφέρουν ότι σταδιακά μπαίνουμε στην εποχή του «Code War», μια παράφραση του «Ψυχρού Πολέμου» («Cold War»), όπου κάθε ηλεκτρονική συσκευή μπορεί να μετατραπεί σε όπλο, ασχέτως του μεγέθους της ή της πολυπλοκότητάς της. Για τον λόγο αυτό εφιστούν την προσοχή σε όλους.

Ο κ. Emilio Campa, επικεφαλής της ομάδας που διεξήγαγε την έρευνα, δήλωσε σχετικά: «Οι κατασκευαστές οχημάτων αυτόνομης οδήγησης μπορεί να διασφαλίζουν ότι οι πόρτες των αυτοκινήτων τους κλειδώνουν, ωστόσο οι ψηφιακές θύρες τους είναι ορθάνοιχτες. Την τελευταία δεκαετία, χάκερς έχουν αποκτήσει πρόσβαση σε οχήματα πολλών μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

»Ξεκλειδώνουν τις πόρτες από μακριά, υποκλέπτουν ευαίσθητα δεδομένα, ενώ έχουν υπάρξει περιπτώσει που αναλαμβάνουν τον έλεγχο των οχημάτων. συλλογή ευαίσθητων δεδομένων και ακόμη και ανάληψη ελέγχου οχημάτων. Αυτό δεν είναι καλό και τα αυτόνομα οχήματα δεν θα είναι αρκετά ασφαλή μέχρι να καλυφθούν αυτά τα κενά».

Ο κ. Campa δήλωσε ότι την τελευταία πενταετία οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τετραπλασιάσει την κυβερνοασφάλεια στα αυτοκίνητά τους και την ικανότητά τους να αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους εξωτερικές απειλές σε σχέση με πριν.

Όμως είπε ότι αυτό δεν είναι αρκετό και ότι πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειές τους. Χαρακτηριστικά, τόνισε: «Υπάρχει πραγματική απαίτηση να ενημερωθούν οι κατασκευαστές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και πρέπει να το κάνουν γρήγορα. 

»Οι εταιρείες θα αντιμετωπίσουν περισσότερες επιθέσεις στον κυβερνοχώρο επειδή τοποθετούν στα καινούργια μοντέλα τους όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά και ψηφιακά συστήματα που είναι διασυνδεδεμένα. Καθώς οι κυβερνοεπιθέσεις προκαλούν σοβαρή ζημιά στη φήμη τους και η αποκατάσταση των προβλημάτων είναι δαπανηρή, η κυβερνοασφάλεια των αυτοκινήτων δεν μπορεί να αγνοηθεί», κατέληξε ο κ Campa.