Η Audi καταπιάνεται με το κλασικό NSU Prinz και το επαναφέρει στη «ζωή» ως ηλεκτρικό sports car (photos)


Με αφορμή τη συμπλήρωση 150 ετών λειτουργίας του εργοστάσιο στο Neckarsulm της Γερμανίας, οι μαθητευόμενοι της Audi προχώρησαν σε ένα εντυπωσιακό restomod.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: AUDI
  • 10/7/2023

Το εργοστάσιο της Audi στο Neckarsulm της Γερμανίας συμπληρώνει 150 χρόνια λειτουργίας, αποτελώντας μία από τις πιο επιτυχημένες μονάδες παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Τώρα, η Audi γιορτάζει αυτή την επέτειο επαναφέροντας στη ζωή ένα μοντέλο που δε φέρει τα 4 δαχτυλίδια στο μπροστινό του μέρος.

Πρόκειται για το NSU Prinz 4, ένα compact δίθυρο sedan που έφερε έναν αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα, χωρητικότητας 598 cc κι απέδιδε 30 PS. Το όχημα κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο στο Neckarsulm, το οποίο ήταν ιδιοκτησία της NSU, μιας εταιρείας που έφτιαχνε ποδήλατα, μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα.

Αρκετά χρόνια πριν τη συγχώνευση της -τότε- Auto Union με την NSU, η δεύτερη είχε καταφέρει να γίνει ένας αρκετά δυναμικός κατασκευαστής αυτοκινήτων, λανσάροντας μάλιστα το πρώτο επιβατικό όχημα με κινητήρα Wankel. Η Volkswagen έφερε το τέλος της, όταν την εξαγόρασε το 1969, δημιουργώντας τη σημερινή Audi. Έτσι, τα μοντέλα με το σήμα της NSU σταμάτησαν επίσημα να πωλούνται το 1973.

Το Prinz 4L ήταν ένα από τα τελευταία μοντέλα της NSU που εξήλθαν από το εργοστάσιο του Neckarsulm. Το συγκεκριμένο που επέλεξε να φέρει ξανά στη ζωή, μετατρέποντάς το σε ένα σύγχρονο, μοντέρνο EV, κυκλοφόρησε το 1971.

Πίσω από το πρότζεκτ, το οποίο ονομάστηκε EP4 (Electric Prinz 4) βρίσκονται 12 μαθητευόμενοι της Audi, οι οποίοι έκαναν ομολογουμένως εξαιρετική δουλειά. Ο δικύλινδρος κινητήρας αντικαταστάθηκε από έναν ηλεκτροκινητήρα 240 ίππων που προήλθε από ένα Audi e-tron του 2020, ενώ μία μπαταρία από το υβριδικό Audi Q7 TFSI e quattro πήρε τη θέση του ντεπόζιτου.

Κάτω από το όχημα τοποθετήθηκε ένα νέο πάτωμα, το οποίο οι φοιτητές πήραν από ένα Audi A1, ενώ το αμάξωμα φάρδυνε και τροποποιήθηκε αρκετά. Στο πίσω μέρος, τοποθετήθηκε μία μεγάλη αεροτομή, η οποία διαπερνά το πίσω παράθυρο, καθώς είναι συνδεδεμένη απευθείας πάνω στον κλωβό ασφαλείας.

Το αμάξωμα ντύθηκε σε χρωματισμούς Suzuka Grey και Brilliant Black, ενώ η πίσω αεροτομή βάφτηκε σε χρώμα Signal Yellow. Στο εσωτερικό, το ηλεκτρικό restomod έχει εξοπλιστεί με μία οθόνη κι έναν υπολογιστή, μέσω του οποίου γίνεται ο χειρισμός διαφόρων συστημάτων και λειτουργιών. Οι μαθητευόμενοι της Audi προσέθεσαν δύο bucket καθίσματα Recaro Podium, ενώ ο κλωβός ασφαλείας έχει το ίδιο χρώμα με την αεροτομή.

«Το πρότζεκτ έδωσε στους μαθητευόμενούς μας την ευκαιρία να δουλέψουν χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές και υλικά,» είπε ο Timo Engler, επικεφαλής του εκπαιδευτικού προγράμματος της Audi. «Για παράδειγμα, εκτός από τον ηλεκτρισμό, χρησιμοποίησαν την τρισδιάστατη εκτύπωση. Στο μπροστινό μέρος χρησιμοποιήθηκε και ανθρακόνημα, γνωστό για τη χρήση του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.»