Η BMW πιστεύει στο υδρογόνο και ποντάρει στην iX5 – Ξεκίνησε η παραγωγή του μοντέλου


Η BMW δίνει... ψήφο εμπιστοσύνης στα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου και ξεκινά δυναμικά την παραγωγή της νέας πρότασης που θα βασίζεται στην Χ5.

  • 3/12/2022

Οι κατασκευαστές που βλέπουν το υδρογόνο ως μία από τις λύσεις για το «αύριο» της αυτοκίνησης αυξάνονται συνεχώς. Μέσα σε αυτό το group μπήκε και η BMW η οποία δείχνει να πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια που γίνεται για ανθρακική ουδετερότητα, σε συνδυασμό φυσικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που μπαίνουν στην πρίζα.

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι το υδρογόνο αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική επιλογή για όλους αυτούς όπου οι ανάγκες τους δεν μπορούν να ικανοποιηθούν από τα EV και οι οποίοι είτε δεν μπορούν (λόγω των υποδομών) είτε δεν θέλουν να μπλέξουν με καλώδια και ταχυφορτιστές.

Οι Βαυαροί αναφέρουν ότι σήμερα περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν παρουσιάσει ένα αναλυτικό σχέδιο που βάζει το υδρογόνο σε πρώτο πλάνο, ενώ από το 2020 μέχρι και σήμερα έχουν γίνει σημαντικά βήματα στην ανάπτυξη σταθμών ανεφοδιασμού για οχήματα με κυψέλες καυσίμου.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε η περιορισμένη παραγωγή της BMW iX5 στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας της εταιρείας στο Μόναχο. Το μοντέλο βασίζεται στη BMW X5 και η μεταμόρφωση περιλαμβάνει το ξήλωμα του δαπέδου και την τοποθέτηση νέου, που ενσωματώνει δύο δεξαμενές υδρογόνου κάτω από την κεντρική σήραγγα και τα πίσω καθίσματα των επιβατών.

Η συνολική χωρητικότητά τους είναι τα 16 kg και τροφοδοτούν το σύστημα με τις κυψέλες καυσίμου που βρίσκεται κάτω από το καπό και το οποίο συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα.

Σύμφωνα με την BMW η συνδυαστική δύναμη είναι 375 ίπποι με την επιτάχυνση του 0-100 km/h να έρχεται σε λιγότερο από 7 sec. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 km/h. Το βάρος του οχήματος είναι αντίστοιχο με αυτό της X5, δηλαδή κοντά στους 2,5 τόνους ενώ η αυτονομία αγγίζει τα 500 km, κατά WLTP.

Από την επόμενη Άνοιξη η iX5 θα βγει στους δρόμους πολλών χωρών και θα υποβληθεί σε μια σειρά δοκιμών ώστε να εντοπιστούν τα «τρωτά» σημεία, να διορθωθούν και να μπουν... γερές βάσεις πριν περάσουμε στα μοντέλα μαζικής παραγωγής του μέλλοντος.