Η Cadillac επιστρέφει στην Ευρώπη με τη Lyric – Πιο φθηνή από τους Γερμανούς ανταγωνιστές της


Βάζοντας τέλος στην πενταετή απουσία από την ευρωπαϊκή αγορά, η Cadillac, το premium «παρακλάδι» της General Motors, κάνει comeback με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV στην ιστορία της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: CADILLAC
  • 6/10/2023

Ο βασικός λόγος που οδήγησε την Cadillac στην αποχώρηση από τη Γηραιά Ήπειρο ήταν ότι δεν κατάφερε να βρει θέση στην αγορά, απέναντι στους Γερμανούς -κατά βάση- ανταγωνιστές της, όπως τις BMW, Mercedes και Audi. Έτσι αναγκάστηκε να κάνει ένα βήμα πίσω, να ανασυντάξει τις δυνάμεις και να επιστρέψει με στόχο να πάρει αυτό που θεωρεί ότι αξίζει.

Η στιγμή αυτή έφτασε και το «βέλος» που βρίσκεται στη φαρέτρα της είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV στην ιστορία της. Η Lyriq παρουσιάστηκε πριν από σχεδόν 3 χρόνια και κατάφερε με το «καλημέρα» να διακριθεί για τον χαρακτήρα, τη σχεδίαση, την ευρυχωρία και το επίπεδο εξοπλισμού.

Με μήκος 4,99 mm έρχεται στην Ευρώπη για να... μπει στα χωράφια των BMW iX και η Mercedes EQE SUV ξεκινώντας την εμπορική της πορεία από μία χώρα με υψηλό μερίδιο αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία, την Ελβετία. Μάλιστα, προκειμένου να κάνει θόρυβο στο ντεμπούτο της, λανσάρεται με χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τα δύο γερμανικά μοντέλα.

Πιο συγκεκριμένα η BMW στις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες ξεκινά από τις 87.150 ευρώ (στην Ελλάδα από 90.950 ευρώ), η Mercedes από τις 91.630 ευρώ (στην Ελλάδα από 94.979 ευρώ) ενώ η Cadillac Lyriq ανακοίνωσε ότι στην Ελβετία είναι διαθέσιμη με αρχική τιμή τα 82.000 ελβετικά φράγκα που σύμφωνα με την τρέχουσα ισοτιμία αντιστοιχούν σε 85.200 ευρώ.

Πάμε όμως να δούμε τι προσφέρει και τι δεν προσφέρει σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Σίγουρα προσφέρει μια άκρως εντυπωσιακή και ξεχωριστή σχεδίαση, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Από εκεί και πέρα το αυτοκίνητο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει και στον τομέα της ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού αφού διαθέτει ένα πλήρες πακέτο τεχνολογικών συστημάτων.

Το μόνο «ψεγάδι» που ενδεχομένως μπορεί να εντοπίσει κανείς στη Lyriq είναι ότι στην Ευρώπη φτάνει μόνο η βασική εξοπλιστική έκδοση Tech και όχι οι δύο πιο πλούσιες Luxury και Sport, μειώνοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό τις επιλογές διαμόρφωσης για τους υποψήφιους αγοραστές.

Σε αυτή την περίπτωση το αμερικανικό SUV έρχεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με δύναμη 340 ίππων ο οποίος τροφοδοτείται από ένα σύστημα μπαταριών χωρητικότητας 102 kWh. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διάταξη του συστήματος είναι τέτοια ώστε να ισομοιράζεται το βάρος του οχήματος εμπρός-πίσω ενώ μπορεί να φορτιστεί μέσω ταχυφορτιστή 150 kW ή μεγαλύτερο. Η μέγιστη αυτονομία που προσφέρει μια πλήρης φόρτιση φτάνει κοντά στα 500 km, σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει ο κατασκευαστής.

Παρόλο που οι παραγγελίες έχουν ανοίξει στην Ελβετία, οι αγοραστές θα πρέπει να περιμένουν μέχρι την άνοιξη του 2024 για να παραλάβουν το όχημά τους ενώ το προσεχές διάστημα θα πάρουν σειρά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία.