Πώς τα ηλεκτρικά θα επηρεάσουν τα τμήματα σέρβις των αντιπροσώπων


Με καλύτερη αξιοπιστία και λιγότερα μηχανικά εξαρτήματα, άρα και λιγότερα ανταλλακτικά και ανάγκες συντήρησης, τα ηλεκτρικά μοντέλα θα έχουν φθηνότερο σέρβις. Τι σημαίνει όμως αυτό για τους αντιπροσώπους που βασίζουν ένα μεγάλο μέρος των κερδών τους στα τμήματα σέρβις.

  • 23/2/2022

Τα ηλεκτρικά μοντέλα μπαίνουν στη ζωή μας και η διάδοση τους θα αλλάξει πολλά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ένα από αυτά είναι και το κόστος και η συχνότητα των σέρβις. Όσο τα EV αποκτούν μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά, τόσο θα χρειάζονται την απαραίτητη συντήρηση, αλλά και οι αντιπρόσωποι θα πρέπει να προσαρμόσουν τις μονάδες τους και να εκπαιδεύσουν το προσωπικό πάνω στις νέες τεχνολογίες.

Ως γνωστόν, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν λιγότερα εξαρτήματα και μηχανικά μέρη και βασίζονται περισσότερο στην ψηφιακή τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά chip. Κινητήρας, κιβώτιο απουσιάζουν και άρα οι αλλαγές λαδιών, φίλτρων αέρα, καυσίμου, μπουζί και πολλών άλλων εξαρτημάτων περνάνε στην ιστορία. Επομένως και το κόστος συντήρησης είναι μικρότερο.

Με σχετικά καλή αξιοπιστία στα ηλεκτρονικά συστήματα και με δεδομένα τα λιγότερα μηχανικά μέρη, η συχνότητα των σέρβις θα είναι πιο αραιή. Η Nissan για παράδειγμα, ισχυρίζεται ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών μοντέλων μπορούν να μειώσουν το κόστος συντήρησης τους κατά 40% σε σύγκριση με ένα όχημα με θερμικό κινητήρα.

Έτσι, είναι απολύτως λογικό να αυξάνονται οι ανησυχίες μεταξύ των εμπόρων ότι οι μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συν το υψηλό κόστος εκπαίδευσης και τεχνικού εξοπλισμού, θα επηρεάσουν την κερδοφορία των συνεργείων και θα κάνουν την επιχειρηματικότητα ασύμφορη.

Στοιχεία από κορυφαίες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων που ήδη έχουν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο στόλο τους δείχνουν  ότι λόγω των απλοποιημένων μηχανικών τους συστημάτων, των ελαφρώς χρησιμοποιούμενων συστημάτων πέδησης και των υψηλότερων επιπέδων αξιοπιστίας, το κόστος σέρβις, συντήρησης και επισκευής των EV είναι περίπου το μισό από αυτό των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Επιπλέον, τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις, ενώ κάποια δεν έχουν περιορισμό χιλιομέτρων κατά τη διάρκεια κάθε διετούς προγραμματισμένης περιόδου σέρβις.

Είναι επίσης σημαντικό ότι παρά τις διαφαινόμενες μειωμένες επισκέψεις στα εξουσιοδοτημένα σημεία σέρβις, οι αντιπρόσωποι υποχρεώνονται από τις εταιρείες να κάνουν μεγάλες επενδύσεις στην εκπαίδευση του προσωπικού τους, να έχουν νέα διαγνωστικά συστήματα και εργαλεία, επιπλέον φορτιστές για τα EV και οχήματα αντικατάστασης.

«Η εμπορική αλυσίδα, συμπεριλαμβανομένης της προστιθέμενης αξίας από τις πωλήσεις, τα ανταλλακτικά και το σέρβις, δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, επομένως οι αντιπρόσωποι πρέπει να εξετάσουν την αξία σε όλο τον κύκλο ζωής ενός EV», λέει ο καθηγητής Jim Sakar, πρόεδρος του IMI, του ηλεκτρονικού συστήματος πληροφόρησης για την αγορά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.