Tesla στα... κόκκινα! Δείτε πόσα αυτοκίνητα κατασκεύασε τους τελευταίους 6 μήνες


Η Tesla χρειάστηκε 12 ολόκληρα χρόνια για να «πιάσει» το πρώτο εκατομμύριο οχημάτων, αλλά τα επόμενα 3 χρόνια έσπασε το ένα ρεκόρ παραγωγής μετά το άλλο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: TESLA
  • 3/10/2023

Το τελευταίο μεγάλο στοίχημα που έβαλε ο Elon Musk αφορά στους χρόνους παραγωγής των Tesla, με τους αριθμούς να δείχνουν ότι έχει καταφέρει να το κερδίσει. Πριν από μερικές εβδομάδες το εργοστάσιο της Κίνας κατασκεύασε το 5.000.000ο όχημα στην ιστορία της εταιρείας το οποίο ήταν ένα λευκό Model 3.

Το εντυπωσιακό, ωστόσο, σε αυτό το ορόσημο είναι ότι το 4.000.000ο όχημα είχε κατασκευαστεί μόλις 6 μήνες πριν, κάνοντας ξεκάθαρο ότι οι μηχανές της Tesla λειτουργούν στο «κόκκινο» ικανοποιώντας την υψηλή ζήτηση.

Ουσιαστικά το έτος που φαίνεται να... γυρίζει ο διακόπτης για την Tesla ήταν το 2020. Σχεδόν 12 χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου της αυτοκινήτου η Tesla πιάνει τις 1.000.000 μονάδες. Έκτοτε όμως η παραγωγή εκτοξεύεται και η εταιρεία σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Συγκεκριμένα το 2ο εκατομμύριο ήρθε μετά από 18 μήνες, το 3ο εκατομμύριο μετά 11 μήνες, ενώ το 4ο εκατομμύριο μετά από 7 μήνες! Αναμενόμενα αυτές οι επιδόσεις έχουν κάνει την Tesla την παγκόσμια ηγέτιδα στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ επόμενος στόχος είναι το 6ο εκατομμύριο να έρθει νωρίς μέσα στο 2024.

Οι παραπάνω αριθμοί εξηγούν εν μέρει πως κατάφερε το Model Y να είναι το πρώτο αυτοκίνητο σε πωλήσεις στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Αυτή τη στιγμή η Tesla έχει τέσσερα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο: δύο στην Αμερική, ένα στο Βερολίνο και ένα στη Σαγκάη, με το τελευταίο να είναι το πιο παραγωγικό.

Η συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής επιτρέπει στην Tesla να εφαρμόζει μια άκρως δελεαστική τιμολόγηση σε σχέση με τους μεγάλους ανταγωνιστές της αφού η Κίνα είναι μια χώρα με φθηνό εργατικό δυναμικό. Επίσης, στην Κίνα η Tesla αποκομίζει μεγάλο όφελος από τις πωλήσεις καθώς η μεσαία τάξη, η οποία επιλέγει όλο και περισσότερο τα μοντέλα της, αυξάνεται συνεχώς.

Είναι γεγονός ότι τα περισσότερα Tesla Model 3 που φτάνουν στους δρόμους της Ευρώπης προέρχονται από το κινεζικό εργοστάσιο, ενώ την ίδια στιγμή υψηλούς ρυθμούς παραγωγής σημειώνει και η μονάδα του Βερολίνου όπου συναρμολογεί αποκλειστικά το Model Y.

Μπορεί οι επιδόσεις της Tesla να προκαλούν θαυμασμό όμως η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία έχει ακόμα πολύ δρόμο για να φτάσει τον ρυθμό των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών όπου παράγουν έως και 10 εκατ. μονάδες ετησίως!

Την ίδια στιγμή η Tesla ανακοίνωσε πριν από λίγες ώρες τα ακριβή στοιχεία για την παραγωγή και τις παραδόσεις του τελευταίου τριμήνου, όπου εμφανίζεται μια μικρή πτώση λόγω των προγραμματισμένων παύσεων λειτουργίας για την αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής.  

Από εκεί και πέρα ο Elon Musk και οι συνεργάτες του εργάζονται εντατικά ώστε να αποφασίσουν τις τοποθεσίες που θα στήσουν τα δύο νέα εργοστάσια της εταιρείας. Όλα δείχνουν ότι το ένα θα κατασκευαστεί στο Μεξικό ενώ ανοιχτή παραμένει η δεύτερη χώρα, με τους «μνηστήρες» να σφάζονται στα πόδια του αφεντικού της Tesla προκειμένου να τους επιλέξει για τη μεγάλη επένδυση.