Volvo: Τα βρήκε «σκούρα» με το LiDAR του EX90 - Έως 6 μήνες καθυστέρηση στην παραγωγή


Οι Σουηδοί σβήνουν και ξαναγράφουν αμέτρητες γραμμές κώδικα προκειμένου το σύστημα LiDAR να λειτουργήσει όπως πρέπει και να ξεκινήσει επιτέλους η παραγωγή του EX90. 

  • 27/7/2023

Τον περασμένο Νοέμβριο η Volvo παρουσίασε το μεγαλύτερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό SUV στη γκάμα της. Το ΕΧ90 κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις με τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, ωστόσο ένα από αυτά αποδείχθηκε η «αχίλλειος πτέρνα» καθυστερώντας σημαντικά την έναρξη της παραγωγής.

Οι πρώτες δυσκολίες εμφανίστηκαν πριν από μερικούς μήνες με την Volvo να ενημερώνει ότι το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται τον προσεχή Αύγουστο. Πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία, δια στόματος του CEO Jim Rowan, δήλωσε ότι θα υπάρξει νέα καθυστέρηση 5-6 μηνών, αφού τα προβλήματα που έχουν προκύψει δεν έχουν λυθεί.

Αυτά εντοπίζονται στο λογισμικό που διαχειρίζεται τους αισθητήρες LiDAR και επιτρέπει στο EX90 να διαθέτει σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Στο εξωτερικό μέρος του EX90 υπάρχουν 16 υπερευαίσθητοι αισθητήρες, 8 κάμερες, 5 συστήματα radar και το LiDAR, τοποθετημένο στην οροφή για αυξημένη ορατότητα και προστασία.

To LiDAR (Light Detection and Ranging) είναι μία μέθοδος απομακρυσμένου εντοπισμού που χρησιμοποιεί φως με τη μορφή παλμικού λέιζερ για να μετρήσει αποστάσεις. Το σύστημα σχεδιάστηκε για να λειτουργεί και τη νύχτα και μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς σε αποστάσεις έως και 250 m, καθώς και ένα ελαστικό πάνω σε σκουρόχρωμο οδόστρωμα που βρίσκεται σε απόσταση 120 m, με το EX90 να κινείται με 120 km/h.

Κάπου εδώ όμως τα εμφανίζεται το πρόβλημα αφού το λογισμικό που το υποστηρίζει και το οποίο έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Luminar, φαίνεται να έχει ατέλειες που προκαλούν προβλήματα στη λειτουργία του. Αυτό που πρέπει να γίνει προκειμένου να διορθωθούν είναι να γραφτεί από την αρχή ένα μεγάλο μέρος του κώδικα ώστε να καταφέρει επιτέλους το αυτοκίνητο να περάσει στην παραγωγή και να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία.

«Γράφουμε αρκετό κώδικά μόνοι μας. Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι την πρώτη φορά που θα εντάξουμε το LiDAR στο πακέτο ασφαλείας των οχημάτων μας, θα λειτουργεί με τον τρόπο που πρέπει», σημείωσε ο ισχυρός άντρα της Volvo, Jim Rowan.

Γνωρίζοντας την εξαιρετική παράδοση που έχει η Volvo στον τομέα της ασφάλειας των οχημάτων της είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι Σουηδοί δεν κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω αν δεν βεβαιωθούν ότι το σύστημα Lidar λειτουργεί στην εντέλεια.

Πλέον όλα δείχνουν ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει το προσεχές φθινόπωρο ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στις αντιπροσωπείες τους πρώτους μήνες του 2024, περισσότερο από ένα χρόνο μετά την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου.