VW ID.1: Έρχεται να τα βάλει με το Fiat 500e – Κάτω από 20.000 ευρώ η τιμή, έως 320 km η αυτονομία


Η Volkswagen κάνει το πρώτο της βήμα προς την οικονομική και προσιτή ηλεκτροκίνηση, με το πολυαναμενόμενο ID.1 να βγαίνει στους δρόμους με τιμή χαμηλότερη των 20.000 ευρώ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/6/2023

Η Volkswagen ενισχύει την πολιτική εξηλεκτρισμού της κι εξελίσσει ένα νέο, ηλεκτρικό μοντέλο που θα κυκλοφορήσει στην αγορά με τιμή χαμηλότερη από 20.000 ευρώ. Πρόκειται για το ID.1, ένα ηλεκτρικό hatchback που θα είναι το πρώτο -εκ των πολλών- οικονομικών και προσιτών προϊόντων που θα λανσάρει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το νέο δημιούργημα της Volkswagen θα τελέσει ως πνευματικός διάδοχος του e-Up, αφού θα συνδυάζει τον compact σχεδιασμό και την υιοθέτηση των βασικότερων συστημάτων τεχνολογίας. Θα βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα, αποκλειστικά για EV, η οποία θα χρησιμοποιηθεί και για μοντέλα της Cupra και της Skoda.

Θα είναι το φθηνότερο προϊόν στον κατάλογο της VW και θα βρίσκεται κάτω από την έκδοση παραγωγής του ID 2all concept, το οποίο θα κοστίζει περίπου 25.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Volkswagen, Arno Antlitz, οι Γερμανοί θα μπορούν να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αυτήν την τιμή, αφουγκραζόμενοι την ανάγκη για φθηνότερη ηλεκτροκίνηση.

«Για την ώρα, είμαστε αρκετά σίγουροι ότι μπορούμε να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο,» είπε. «Υπάρχουν πολλές καινοτομίες που έρχονται στον τομέα της τεχνολογίας και τεχνικής. Αυτό το μοντέλο θα έχει την πρώτη μπαταρία που θα παράγουμε οι ίδιοι στη μονάδα παραγωγής στη Βαλένθια. Ετοιμαζόμαστε και θα μπορούμε να κατασκευάσουμε πολύ μεγαλύτερο όγκο οχημάτων μέχρι τότε».

«Έχουμε δει επίσης μία μικρή βελτίωση όσον αφορά στο κόστος των πρώτων υλών. Για παράδειγμα το λίθιο και το νικέλιο έχουν γίνει πιο προσιτά, οπότε είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να πετύχουμε τον στόχο των 25.000 ευρώ και την ίδια στιγμή να έχουμε σημαντικό κέρδος.»

Ο Antlitz αναφέρθηκε κυρίως στην παραγωγή του ID.2, όμως οι συγκεκριμένες τακτικές και βελτιώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα θα εφαρμοστούν και θα επηρεάσουν θετικά και την παραγωγή του ID.1, αυξάνοντας τη βιωσιμότητα του πρότζεκτ. Στην εξέλιξη της πλατφόρμας του ID.1 θα συμβάλλει και η Skoda, η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτήν.

Όσο για την ονομασία του νέου μοντέλου, ο Thomas Schafer, διευθύνων σύμβουλος της φίρμας, δεν απέκλεισε ότι η «κωδική» του ονομασία θα παραμείνει, όταν εκείνο περάσει στην παραγωγή. Άφησε επίσης ένα μικρό περιθώριο και για την ονομασία ID Polo, σημειώνοντας όμως ότι οι ονομασίες κλασικών μοντέλων θα χρησιμοποιηθούν για πραγματικούς «διαδόχους» των αρχικών μοντέλων.

Μιλώντας για την αυτονομία του, ο Schafer ανέφερε ότι το ID.1 θα είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο καθαρά για αστικές μετακινήσεις, λέγοντας έτσι ότι η αυτονομία του δε θα είναι αυξημένη. Ακριβώς γι αυτόν τον λόγο, θα φέρει μία σχετικά μικρής χωρητικότητας μπαταρία.

Η Volkswagen έχει ήδη δημιουργήσει μία μπαταρία λίθιου φωσφορικού άλατος σιδήρου χωρητικότητας 38 kWh για το ID 2all, κι αυτή αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη χωρητικότητα που θα προσφέρεται για το νέο EV των Γερμανών. Έτσι, θα μπορεί να ανταγωνιστεί τα Mini Electric και Fiat 500 EV στην κατηγορία του, με την αυτονομία του να αγγίζει σχεδόν τα 320 km.