F1 2026: Οι λεπτομέρειες των κανονισμών γύρω από τους νέους κινητήρες


Μετά από συζητήσεις μηνών, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού προέβη στην έγκριση και αποκάλυψη των λεπτομερειών σχετικά με το πως θα λειτουργούν οι νέοι κινητήρες των μονοθεσίων F1 από το 2026.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 16/8/2022

Μετά από μήνες διαβουλεύσεων και καθυστερήσεων, ήρθε η ώρα της επισημοποίησης του πλαίσιου των νέων κανονισμών γύρω από τους κινητήρες του 2026. 

Βασίζονται σε τέσσερις κύριους πυλώνες, που «είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης έρευνας και εξέλιξης από τη FIA,» όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, ενώ στην εν λόγω διαδικασία συνέβαλαν οι υπάρχοντες κατασκευαστές, αλλά κι αυτοί που πρόκειται να εισέλθουν (κοινώς, το VW Group).

Στην βάση του νέου κινητήριου συνόλου θα συνεχίζεται να βρίσκεται μία ΜΕΚ χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με turbo και διάταξη V6.

Παρόλα αυτά, αφαιρείται το Motor Generator Unit - Heat (MGU-H), για λόγους κόστους κι απλούστευσης των νέων μονάδων ισχύος.

Περισσότερα για αυτό μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Έπειτα, θα τεθεί σε ισχύ όριο στους προϋπολογισμούς και για τους κινητήρες, αρχής γενομένης όμως από την 1η Ιανουαρίου 2023.

Συγκεκριμένα, για την περίοδο 2022-2025, το εν λόγω όριο θα αγγίζει τα 95 εκ. δολάρια, ενώ από το 2026 θα αυξηθεί στα 130 εκ. δολάρια.

Έπειτα, σε τεχνικό επίπεδο, οι νέες μονάδες ισχύος του 2026 θα συνεχίσουν να αποδίδουν πάνω από το 1000 hp, με το MGU-K να προσφέρει τριπλάσια ισχύ σε σχέση με αυτή που προσφέρει τώρα, φέρνοντας τη σχέση ΜΕΚ-ηλεκτροκινητήρα σε απόλυτη ισορροπία σε ό,τι έχει να κάνει με την προσφερόμενη ιπποδύναμη.

Φυσικά, θα χρησιμοποιούνται πλήρως βιώσιμα καύσιμα, που θα είναι ικανά να χρησιμοποιηθούν ακόμα και σε επιβατικά οχήματα.

Για τις αλλαγές, ο πρόεδρος της FIA, Mohamed Ben Sulayem, δήλωσε:

«Η FIA συνεχίζει να προωθεί την καινοτομία και τη βιωσιμότητα - σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού μας - οι Κανονισμοί της Μονάδας Ισχύος της Formula 1 του 2026 αποτελούν το σπουδαιότερο παράδειγμα αυτής της αποστολής.

«Η εισαγωγή της προηγμένης τεχνολογίας PU μαζί με τα συνθετικά βιώσιμα καύσιμα ευθυγραμμίζεται με τον στόχο μας να προσφέρουμε οφέλη για τους οδηγούς των επιβατικών αυτοκινήτων και να πετύχουμε τον στόχο μας για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2030.

«Θέλω να ευχαριστήσω όλη τη διοίκηση και το τεχνικό προσωπικό της FIA που συμμετείχαν σε αυτή τη διαδικασία για την επιμέλεια και τη δέσμευσή τους στη συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της Formula 1 για να το πετύχουμε αυτό.

«Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τα μέλη του WMSC για την έγκριση αυτών των κανονισμών».