Haas: Πώς ήρθε το διαζύγιο με τον Steiner - Ποιος είναι ο Ayao Komatsu


Ο Guenther Steiner αποχώρησε από τη Haas σε κακό κλίμα, για να έρθει ένας όχι τόσο γνωστός στο ευρύ κοινό team principal, ο Ayao Komatsu, με σαφή στόχευση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: LAT Images/Haas F1 Team
  • 11/1/2024

Το 2024 ξεκίνησε με βόμβα στην επικαιρότητα της Formula 1. Ο Guenther Steiner αποτελεί παρελθόν από τη Haas, αφήνοντας το πόστο του team principal το οποίο κατείχε από το 2016, όταν και μπήκε η ομάδα στο grid.

Είναι μάλλον δύσκολο να σκεφτεί κανείς άλλον άνθρωπο στο τιμόνι της αμερικανικής ομάδας, αφού ο Ιταλός συνδέθηκε με αυτήν άρρηκτα, ιδίως μετά τη δημοφιλία που απέκτησε για τις ατάκες του στη σειρά Drive to Survive στο Netflix.

Ωστόσο, εδώ και καιρό είχε υπάρξει δυσαρέσκεια στο εσωτερικό της με τον Steiner, ιδίως από την πλευρά του ιδιοκτήτη Gene Haas. Ο μεγιστάνας των εργαλειομηχανών είναι αρκετά φειδωλός στη χρηματοδότηση που παρέχει για αυτό το project, ενώ παράλληλα ζητά καλά αποτελέσματα. Προσπαθεί να πιει σαμπάνια ξοδεύοντας όσα χρήματα απαιτούνται για ένα φθηνό κρασί, και αυτό είναι κάτι που τόνιζε συχνά κι ο ίδιος ο Steiner.

Παρόλα αυτά, υπήρξε και η ιδιαίτερη συμφωνία με τη Ferrari, από το 2016 ακόμα, που εξασφαλίζει στη Haas τεχνική στήριξη μαζί με κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και πίσω ανάρτηση. Επιπλέον, μέχρι το 2022 η Dallara κατασκεύαζε το σασί, με τη Haas απλώς να το συναρμολογεί.

Πρόκειται για ένα περίπλοκο σύστημα οργάνωσης και κατασκευής, για το οποίο φέρει ευθύνη κι ο ίδιος ο Steiner, ο οποίος το στήριξε, μα άργησε να αλλάξει τη στάση του.

Ο Haas, βέβαια, τόνισε στο F1.com πως με τη συνεργασία που έχει η ομάδα του με τη Scuderia, θα έπρεπε τα πράγματα να είναι καλύτερα, δηλώνοντας ντροπή για την κατάσταση ως έχει:

«Ντρέπομαι που δεν έχουμε καταφέρει να το εκμεταλλευτούμε καλύτερα αυτό, αλλά προχωρώντας, θέλω να γίνει αυτό, να εκμεταλλευτούμε τον καλό εξοπλισμό που πολλές άλλες ομάδες δεν έχουν στη διάθεσή τους.»

Επομένως, οι δύο άντρες συνέχισαν να διαφωνούν, όσο ο Steiner προσπαθούσε να πείσει τον Haas για δραστικές αλλαγές τις οποίες ο Αμερικανός δεν είναι σε καμία περίπτωση διατεθειμένος να κάνει.

Η απόφαση να μην ανανεωθεί η συνεργασία τους (το συμβόλαιο του Steiner έληξε με το τέλος του 2023) πάρθηκε στην ουσία το πρωί της Τρίτης, με την ανακοίνωση να ακολουθεί λίγες ώρες αργότερα.

Με τη μηχανολογία στο επίκεντρο

Εκεί μπαίνει στο κάδρο ο Ayao Komatsu. Ο Ιάπωνας, απόφοιτος μηχανολογίας-μηχανικής στη Βρετανία, βρίσκεται στη Formula1 από το 2003, πρώτα στη BAR Honda, ενώ το 2016 έφτασε στη Haas, μέχρι να αναλάβει τον ρόλο του επικεφαλής απόδοσης μηχανολογίας.

Φαίνεται να είναι ο άνθρωπος που ο Haas θέλει στο τιμόνι της ομάδας του: έναν 'yes-man', που θα συμφωνεί με τον ίδιο και δεν θα ζητά ριζικές διαφοροποιήσεις. Είναι το άτομο που βάζει τη μηχανολογία στο επίκεντρο, όπως εξήγησε κι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης.

Ο Komatsu επεσήμανε, άλλωστε, πως με μικρές διορθωτικέςκινήσεις η Haas μπορεί να πετύχει στην τωρινή της μορφή - το τι μπορεί να πετύχει όντας η τελευταία ομάδα του grid μένει να αποδειχθεί.

Ο Haas θέλει με λίγα να πετύχει πολλά, θεωρώντας πως η συνεργασία με τη Ferrari αρκεί για κάτι καλό στον απαιτητικό κόσμο της Formula 1. Ο Komatsu του υπόσχεται πως αυτό θα γίνει πραγματικότητα.

Μόνο το χρονόμετρο θα το αποδείξει αυτό - διότι μετά δεν θα υπάρχει κανείς σαν τον Steiner να απολυθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1 2024: Επανέρχεται το παλιό όριο στα εξαρτήματα των κινητήρων - Δυσαρεστημένη η Ferrari

F1 2024: Πότε παρουσιάζονται τα μονοθέσια και πότε διεξάγονται οι δοκιμές

McLaren: Πώς η αποτυχία στο Γαλλικό GP του 2022 έφερε την αναγέννηση του 2023