Οι προκλήσεις της Pirelli στο Μπαχρέιν


Το Μπαχρέιν στο παρελθόν υπήρξε δημοφιλής τόπος δοκιμών εξέλιξης λόγω του καλού καιρού που έχει όλο το χρόνο.

  • 17/4/2015

Το Μπαχρέιν στο παρελθόν υπήρξε δημοφιλής τόπος δοκιμών εξέλιξης λόγω του καλού καιρού που έχει όλο το χρόνο.

Εκεί θα διεξαχθεί ο τέταρτος αγώνας του Πρωταθλήματος της Formula 1 και τρίτος όπου θα χρησιμοποιηθεί ο συνδυασμός μέσης -P Zero Medium (άσπρο σιρίτι)- και μαλακής -P Zero soft (κίτρινο σιρίτι)- γόμας μετά την Αυστραλία και την Κίνα.

Σε αντίθεση με τους προηγούμενους θα διεξαχθεί σούρουπο, η εκκίνηση θα δοθεί με τη δύση του ηλίου και ο τερματισμός θα γίνει τη νύχτα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πτώση της θερμοκρασίας, οδοστρώματος και αέρα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

«Κάναμε ίδια επιλογή ελαστικών για το Μπαχρέιν, με την Κίνα παρότι η θερμοκρασία θα είναι πιο υψηλή. Καθώς ο αγώνας θα διεξαχθεί με τη δύση του ηλίου οι θερμοκρασίες δεν θα είναι τόσο υψηλές όσο ήταν στη Μαλαισία ή στο Μπαχρέιν πριν δυο χρόνια όταν ο αγώνας ακόμη γίνονταν το μεσημέρι. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό στο Μπαχρέιν είναι ότι η απόδοση των ελαστικών αλλάζει κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου λόγω των απογευματινών περιόδων. Ο περσινός αγώνας είχε ένα συναρπαστικό φινάλε λόγω της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας 10 γύρους πριν το τέλος. Αυτό οδήγησε σε μια σπουδαία μάχη ανάμεσα στους δυο οδηγούς της Mercedes. Είναι δύσκολο να γίνουν εκτιμήσεις για το τι θα δούμε φέτος, αλλά είναι γεγονός ότι μάλλον δε θα βρέξει», λέει ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli, Paul Hembery.

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:

- Το οδόστρωμα της πίστας στο Μπαχρέιν είναι το πιο τραχύ που θα συναντήσουμε όλο το χρόνο (εξαίρεση αποτελεί μόνο η πίστα δοκιμών της Jerez). Αυτό επιταχύνει την θερμική καταπόνηση και πτώση στην απόδοση των ελαστικών. Το φαινόμενο αυτό αμβλύνεται κάπως λόγω πτώσης της θερμοκρασίας αέρα και οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του αγώνα, αυτό λοιπόν έχει σημαντική επίδραση στην πτώση της απόδοσης των ελαστικών και κατ’ επέκταση στη στρατηγική.

- Λόγω των απαιτήσεων σε πρόσφυση που υπάρχουν στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν τα πίσω ελαστικά καταπονούνται περισσότερο και θέτουν τελικά το όριο. Κατά τη διάρκεια της ημέρας η θερμοκρασία είναι υψηλή και αυτό αυξάνει τη θερμική καταπόνηση αλλά αυτό δε θα συμβεί τόσο έντονα στον αγώνα.

- Η πίστα βρίσκεται στην έρημο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αέρας να φέρνει άμμο στην επιφάνεια του οδοστρώματος μειώνοντας έτσι τα επίπεδα πρόσφυσης ειδικά στο ξεκίνημα κάθε περιόδου δοκιμών. Όσον αφορά στη στρατηγική οι ομάδες δεν μπορούν να ποντάρουν στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Από το 2004 που έγινε για πρώτη φορά αγώνας εκεί, μόνο 2 φορές έχει εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας το 2007 και το 2014.

Η στρατηγική του νικητή πέρσι και που κρίθηκε ο αγώνας

Στον αγώνα του 2014, τον πρώτο που διεξήχθη υπό το φως των προβολέων στην εν λόγω πίσταεμφανίστηκε 10 γύρους πριν το τέλος, το αυτοκίνητο ασφαλείας αυτό είναι κάτι σπάνιο στο Μπαχρέιν. Οι διαφορές μηδενίστηκαν και είχαμε μια συναρπαστική μάχη μέχρι το φινάλε. Οι έξι πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop αλλά είχαμε και άλλες επιλογές πιο πίσω. Ο Lewis Hamilton ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή και έβαλε στο τέλος τη μέση. Ο Nico Rosberg εκκίνησε με τη μαλακή έβαλε τη μέση στην πρώτη αλλαγή και τη μαλακή ξανά στη δεύτερη αλλαγή. Ο Γερμανός πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα στο φινάλε δεν κατάφερε όμως να περάσει τον teammate του μετά την τελευταία αλλαγή. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 4ος ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική καθώς ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που εκκίνησε με τη μέση γόμα.