CAR AND DRIVER ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Test drive: MINI Cooper D Clubman 2.0 150 PS Automatic [ 4/7 ]

Test drive: MINI Cooper D Clubman 2.0 150 PS Automatic

To Clubman δημιουργήθηκε για να είναι μια πιο πρακτική εκδοχή του ΜΙΝΙ. Ωστόσο, το στυλ και η ακόμα περισσότερο ιδιότυπη σχεδίασή του είναι αυτά για τα οποία διακρίνεται.

Ακόμα και στην πιο οικονομική έκδοσή του -από άποψη κατανάλωσης καυσίμου- το Clubman δεν θα το επιλέξεις γι’ αυτό το προσόν του. Θα το επιλέξεις γι’ αυτό που αντιπροσωπεύει η εικόνα του. Και είναι ενδιαφέρον πώς αυτό που υπήρξε στο παρελθόν ως μια χρηστική έκδοση για επαγγελματίες, τώρα προτείνεται ως διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Το συγκριτικά επιμηκυσμένο αμάξωμά του και η δίφυλλη πίσω πόρτα του, προφανώς το κάνουν να μην έχει άμεσο εμπορικό αντίπαλο.

Το αμάξωμά του δεν δείχνει το ίδιο αρμονικό στους όγκους του όπως στις άλλες εκδοχές του μοντέλου αλλά αυτό μάλλον αποτελεί προσόν παρά μειονέκτημα, εν προκειμένω.

Γιατί; Επειδή υπάρχει για να διαφέρει από τα συνήθη.

Το πίσω μέρος του είναι το πιο ενδιαφέρον, με τα μεγάλα φώτα και τις μικρές σε ύψος πόρτες να συντελούν μια αντίθεση-σύνθεση που συμβάλλει με τον τρόπο της στην στρογγυλοποιημένη όψη του.

 

Επιδόσεις ή οικονομία καυσίμου;

Η απάντηση σε αυτό είναι ότι προτεραιότητα είναι το δεύτερο. Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας του έχει μέγιστη ροπή 330 Nm/1.750 rpm γεγονός που τον καθιστά έναν από τους αποδοτικότερους σε αυτή την κατηγορία οχημάτων.

«Ποια κατηγορία;» θα ρωτήσει κάποιος εύλογα. Παρότι ιδιότυπο, το Clubman ανήκει στα πολυτελή μικρομεσαία.

Η ροπή του κινητήρα το κάνει να κινείται με ευκολία εντός πόλης και να επιταχύνει με ταχύ ρυθμό όποτε το επιλέξει ο οδηγός. Το σύστημα «MINI Driving Modes» (προαιρετικός εξοπλισμός) επιτρέπει την παραμετροποίηση λειτουργίας του κινητήρα, του τιμονιού, του αυτόματου κιβωτίου «Steptronic»  (εν προκειμένω) και των αμορτισέρ, μέσω τριών διαφορετικών επιλογών («Green», «Mid», «Sport»). Ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα που επιθυμεί ώστε να δώσει έμφαση είτε στην οικονομία καυσίμου είτε στην πιο σπορτίβ οδική συμπεριφορά.

Ο κινητήρας αποδεικνύεται οικονομικός στην πράξη όχι μόνο στο πρόγραμμα «Green» αλλά και στο «Sport». Η μέση τιμή των 7,5 l/100 km που μετρήσαμε συνδυαστικά των δύο το αποδεικνύει.

 

«Προθάλαμος»

Το Cooper D Clubman είναι μια έκδοση μεταξύ των πιο αδύναμων (σε θέμα ισχύος) εκδοχών και της «John Cooper Works». Κατά συνέπεια, μπορεί να κατατάσσεται στο «μεταίχμιο» αυτών, ωστόσο έχει συγκεκριμένα προτερήματα που αφορούν σε αυτή.

Για παράδειγμα, το πλαίσιό του επιτρέπει στον οδηγό να κινείται σβέλτα και να αλλάζει κατεύθυνση άμεσα και με τρόπο που δεν έχει άμεσο αντίπαλο. Η παραμικρή περιστροφή του τιμονιού μετατρέπεται σε αλλαγή πορείας, με τρόπο που εμπνέει εμπιστοσύνη τον οδηγό.

Η θέση οδήγησης είναι καλή και τοποθετημένη σχετικά χαμηλά ώστε να συμβάλλει με τον τρόπο της στη γενικότερη αίσθηση της καλής οδικής συμπεριφοράς.

Η ορατότητα είναι σχετικά περιορισμένη αλλά αυτό είναι κάτι που το περιμένεις από ένα όχημα με το αμάξωμα του Clubman. Η πρακτικότητα είναι βελτιωμένη σε σχέση τόσο με ό,τι ίσχυε στην προηγούμενη «γενιά» του όπως και η ευρυχωρία. Τέσσερις ενήλικοι θα μεταφερθούν με άνεση χώρου για τους ίδιους και τις αποσκευές τους.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή (ΜΙΝΙ, γαρ) αλλά δεν είναι κουραστική για τους επιβάτες. Το επίπεδο εξοπλισμού της βασικής έκδοσης είναι καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας και ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του υποψήφιου αγοραστή μπορεί να γίνει υψηλότατο και με πολυάριθμες επιλογές εξατομικευμένης σύνθεσής του.

Η λεγόμενη «βασική» τιμή του Cooper D Clubman, δηλαδή της έκδοσής του με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ξεκινά από τα 31.730 ευρώ. Σαφώς δεν είναι φτηνό αλλά σαφώς δεν είναι ένα συνηθισμένο όχημα.

 

TECH INFO

MINI COOPER D CLUBMAN 2.0 150 PS AUTOMATIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ    4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ    ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)    1.995

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]    110 (150)/4.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)    330/1.750

ΚΙΝΗΣΗ    ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)    4.253x1.800x1.441

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)    2.670

ΒΑΡΟΣ (kg)    1.360

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max    360/1.250

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)    48

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)    8,5

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)    212

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*    4,7/3,8

ΜEΙΚΤΗ*    4,1

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ    7,5

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*    109

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)    31.730

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)    106,82

 

ΥΠΕΡ - ΚΑΤΑ

ΥΠΕΡ

    • ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΙΔΙΟΤΥΠΙΑ,

    • ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ,

    • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

ΚΑΤΑ

    • ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ,

    • ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ,

    • ΤΙΜΗ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ.

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                      9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                       8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                   8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ      9    

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ    9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                   8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ                         9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ            8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                     9    

VALUE FOR MONEY          8

ΣΥΝΟΛΟ                          85