H παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ζητά τη συνδρομή μας


H οικονομία των συνδρομών απλώνει τα αβυσσαλέα πλοκάμια της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία υποσχόμενη ατέλειωτες over the air αναβαθμίσεις και απεριόριστη πρόσβαση στο μεγαλείο της ψηφιακής τεχνολογίας.

Ο κόσμος αλλάζει και μαζί με αυτόν αλλάζουν όλα εκείνα τα μικρά και τα μεγάλα κομμάτια του πάζλ που τον απαρτίζουν. Μετασχηματίζονται, στην προσπάθειά τους να προσαρμοστούν σε ένα ρευστό από κάθε άποψη περιβάλλον, το οποίο λειτουργεί σαν κινούμενη άμμος ρουφώντας στο εσωτερικό του όποιον κάνει το λάθος να παραμείνει στάσιμος-αδρανής, έστω και για μια στιγμή.

Η διαρκής κίνηση και η συνεχής εξέλιξη είναι το ζητούμενο και για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία καλείται πλέον να μηδενίσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και ταυτόχρονα να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ανάπτυξης ενός οικοσυστήματος ικανού να υποστηρίξει τη μετάβασή της σε μια νέα εποχή.

Ο λόγος για την εποχή της συνδρομητικότητας, κατά την οποία το κρίσιμο μέγεθος ενός κατασκευαστή δεν θα ορίζεται από το τεφτέρι των πωλήσεών του, αλλά από εκείνων των συνδρομητών του, των περίφημων subscribers, οι οποίοι θα καταβάλλουν σε μηνιαία ή ετήσια βάση τον οβολό τους, ώστε να απολαμβάνουν πρόσβαση σε λιγότερο ή περισσότερο απαραίτητες ψηφιακές υπηρεσίες.

Η κουλτούρα της ιδιοκτησίας αργοπεθαίνει, τα αυτοκίνητα ομογενοποιούνται μέσα από τη συγχώνευση κατασκευαστών και την υπεραπλούστευση των τεχνικών προδιαγραφών τους και τίποτα δεν θα βρίσκεται πια εκεί για να αναγκάσει την ψυχρή λογική να υποκύψει στο λοβοτομημένο θυμικό. 

Τα πρώτα δείγματα για το τι μας περιμένει στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους. Η Tesla του δαιμόνιου Elon Musk ανακοίνωσε ότι το πλήρες πακέτο του συστήματος αυτόνομης οδήγησης (FSD) θα είναι συνδρομητικό και η διάθεσή του θα ξεκινήσει με τη διαδικασία τής over the air αναβάθμισης λογισμικού μέσα στους επόμενους τρεις τέσσερις μήνες.

Μάλιστα, η συνδρομή θα ακολουθεί τον χρήστη του αυτοκινήτου και όχι το ίδιο το όχημα, το οποίο θα αλλάζει χέρια ελεύθερο… βαρών, ενώ ο συνδρομητής της υπηρεσίας θα συνεχίζει να την απολαμβάνει στο νέο του απόκτημα.

Και αυτή είναι μόνον η αρχή, καθώς με δεδομένη την ευελιξία που προσφέρει το hardware ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στο μέλλον τα συνδρομητικά πακέτα αναβάθμισης εξοπλισμού, ισχύος ή ακόμα και αυτονομίας θα είναι τόσο συνηθισμένα  όσο και το Netflix στους τηλεοπτικούς δέκτες μας.

Το μοντέλο της «Subscription Economy» πρόκειται να ολοκληρωθεί όταν το ίδιο το αυτοκίνητο θα αποτελεί το αντικείμενο της συνδρομητικής υπηρεσίας και η χρήση του θα απαιτεί την καταβολή ενός ποσού σε μηνιαία ή ετήσια βάση, εν είδει μισθώματος.

Η κουλτούρα της ιδιοκτησίας αργοπεθαίνει, τα αυτοκίνητα ομογενοποιούνται μέσα από τη συγχώνευση κατασκευαστών και την υπεραπλούστευση των τεχνικών προδιαγραφών τους και τίποτα δεν θα βρίσκεται πια εκεί για να αναγκάσει την ψυχρή λογική να υποκύψει στο λοβοτομημένο θυμικό.