Κροάτες, Λετονοί και Εσθονοί διεκδικούν αγώνα WRC. Η Ελλάδα;


Την ώρα που ο promoter του WRC αναζητά εναγωνίως αγώνες ώστε να «γεμίσει» τη χρονιά, η χώρα μας αφήνει μια χρυσή ευκαιρία να γλιστρήσει μέσα από τα χέρια της.

Πριν από μερικές ημέρες, «σερφάροντας» στο διαδίκτυο, έπεσα πάνω σε ένα βιντεάκι από το Ράλι Ακρόπολις του 2009. Συγκεκριμένα από τον τερματισμό του αγώνα, μπροστά στο Καζίνο του Λουτρακίου, παρουσία χιλιάδων θεατών που αποθέωναν τους πρωταγωνιστές παρά την έντονη ζέστη. Μεσημέρι Κυριακής, γαρ…

Οι μνήμες, μοιραία, ξύπνησαν μέσα μου. Πόσες ανάλογες όμορφες στιγμές έχουμε ζήσει, άραγε; Πολλές, είναι η αλήθεια. Δυστυχώς, όμως, τα τελευταία χρόνια το Ακρόπολις δεν «επισκέπτεται» τη χώρα μας όχι μόνον ως αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, αλλά ούτε καν του ERC.

Πριν από μερικούς μήνες, με αφορμή την ακύρωση πολλών Ράλι του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, είχα εκφράσει εγγράφως μέσα από ετούτο το βήμα, την άποψη πως η χώρα μας ενδεχομένως να έχει μια νέα «χρυσή» ευκαιρία να επιστρέψει στο προσκήνιο του WRC, διεκδικώντας έστω και υπό τις παρούσες συνθήκες για το διεθνές motorsport, τη διεξαγωγή ενός Ακρόπολις επιπέδου WRC.

Εδώ και μία εβδομάδα είναι γνωστή η επιθυμία του promoter του WRC να «αντικαταστήσει» το ακυρωθέν Ράλι Φινλανδίας με τον αγώνα της Εσθονίας. Και προ ολίγων ορών έγινε γνωστό πως και η Λετονία είναι σε προχωρημένες συζητήσεις με τον promoter, ώστε να διεξαγάγει ένα ράλι επιπέδου WRC εντός του 2020.

Σ’ αυτές τις δύο χώρες της Βαλτικής, προσθέστε το Βέλγιο, το οποίο έχει δηλώσει ανοιχτά το ενδιαφέρον του να «μετατρέψει» το Rallye Ypres από αγώνα ERC σε WRC.

Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες είχε ακουστεί και το όνομα της Κύπρου. Όμως στη μεγαλόνησο η Αρχή του motorsport φρόντισε να πράξει το αυτονόητο, δηλαδή να ενημερώσει τα Σωματεία πως δεν μπορεί να διοργανώσει ούτε καν τους αγώνες του εγχώριου Πρωταθλήματος Ράλι, από τη στιγμή που οι αθλητικές διοργανώσεις είναι «κεκλεισμένων των θυρών» και ένα Ράλι, ακόμα και στο βουνό, είναι αθλητική διοργάνωση.

Κι επειδή δεν είναι εύκολο να εξασφαλιστεί η μη παρουσία θεατών στο βουνό, ως ορίζει ο νόμος στην Κύπρο –αλλά και στην Ελλάδα - λόγω των ειδικών συνθηκών της πανδημίας, απλά δεν γίνονται αγώνες στη Μεγαλόνησο. Άρα, πόσο εύκολο είναι να γίνει αγώνας WRC, από τη στιγμή που δεν διεξάγονται εγχώρια Ράλι;

Ψάχνοντας λίγο το θέμα, προέκυψε ακόμα μία ενδιαφέρουσα πληροφορία. Η Κροατία, η οποία από το 2007 έως και το 2013 φιλοξενούσε ασφάλτινο αγώνα του ΕRC, είναι σε συζητήσεις με τον promoter του WRC, για να μπει στο πρόγραμμα του 2020! Κοντολογίς, Εσθονία, Λετονία, Βέλγιο και Κροατία είναι σε ανοιχτή επικοινωνία με το WRC και δεν αποκλείεται να δούνε τα ονόματά τους στο αναμορφωμένο πρόγραμμα της σεζόν!

Κι η Ελλάδα; Η χώρα στα εδάφη της οποία διεξήγετο επί σειρά ετών ένας από τους πιο επιτυχημένους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, πού βρίσκεται; Η απάντηση δυστυχώς είναι απλή: κλεισμένη και «καταδικασμένη» στην εσωστρέφειά της.

Την ώρα που άλλες χώρες με σαφώς μικρότερη παράδοση στη διοργάνωση γεγονότων παγκοσμίου επιπέδου, χτυπούν την πόρτα του promoter και της FIA, στην Ελλάδα βρίσκεται σε εξέλιξη μια διαδικασία… ανταλλαγής επιστολών ανάμεσα στους εμπλεκόμενους με το motorsport φορείς, παραιτήσεων πρωτοκλασάτων στελεγχών της Ομοσπονδίας και δικαστικών περιπετειών.

Και δυστυχώς, ουδείς φαίνεται να αντιλαμβάνεται πως η «χρυσή» (και πιθανότατα, τελευταία) ευκαιρία χάνεται…