Τι άλλο θα δούνε τα ματάκια μας;


ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΣΤΗ ΣΑΓΚΑΗ. ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΗΣ RED BULL ΔΙΝΟΥΝ ΤΟΝ ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΩΝ ΑΓΩΝΑ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΟ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΣΟΥΝ ΤΟ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΤΟΥ DANIEL RICCIARDO ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΥΣΤΡΑΛΟ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ, ΕΠΙ ΚΙΝΕΖΙΚΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.

Τη μάχη την κέρδισαν οι μηχανικοί, οι οποίοι έβγαλαν στην πίστα κυριολεκτικά στο «παρά πέντε» τον Ricciardo. ΚΙ αυτός έκανε τη δουλειά του. Έφτασε μέχρι το Q3 κι εκκίνησε τον αγώνα από την έκτη θέση, ευελπιστώντας σε έναν όσο το δυνατόν καλύτερο τερματισμό. Μόλις μία εβδομάδα έπειτα από τη διπλή εγκατάλειψη των Red Bull στο Μπαχρέιν.

Κι επειδή έχουμε ξαναπεί πως η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς, ήρθε ακόμα ένας άκρως ανατρεπτικός αγώνας στη Σαγκάη, για να κάνει το χαμογελαστό παιδί της Formula 1, έμπλεο συναισθημάτων στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, να μην μπορεί να συγκρατήσει τα δάκρυά του για την έκτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1.

Μια νίκη απροσδόκητη, όχι μόνο λόγω της εικόνας της Παρασκευής και του Σαββάτου που έδειχνε πως η αυστριακή ομάδα ήταν με διαφορά τρίτη, πίσω από Ferrari και Mercedes, αλλά ακόμα και για τον ίδιο τον Ricciardo.

Βέβαια, για να έρθει αυτή η νίκη έπρεπε να γίνουν… πράγματα και θαύματα. Έπρεπε η Red Bull να δείξει εκπληκτικά αντανακλαστικά την ώρα του safety car στον 31ο γύρο –η πίστα γέμισε θραύσματα έπειτα από την επαφή των δύο Toro Rosso- και βάζοντας μαζί τα δύο μονοθέσια για soft γόμα της Pirelli, να αποκτήσει σαφές αβαντάζ ελαστικών έναντι των υπολοίπων.

Έπρεπε ο Verstappen να κάνει και πάλι τις γνωστές… υπερβολές του (sic) και να καταστρέψει και τον δικό του αγώνα, αλλά και του Sebastian Vettel, όταν έπεσε πάνω στον Γερμανό στο 44ο γύρο, σε ένα σημείο στο οποίο εάν ο Ολλανδός είχε επιδείξει την πρέπουσα για Formula 1 υπομονή, θα είχε κερδίσει πολλά. Και δεν θα προσέθετε ακόμα μία «κακή στιγμή» στην καριέρα του. Διότι τα δέκα δευτερόλεπτα ποινής που δέχθηκε για το συμβάν, μάλλον δεν του έκαναν και τόσο κακό…

Έπρεπε η Ferrari να θυμηθεί τον… κακό εαυτό της στη στρατηγική και να «πληγώσει» τον αγώνα του Vettel, καθυστερώντας να τον βάλει για αλλαγή ελαστικών, ενώ ο Bottas «ροκάνιζε» τη διαφορά κι εν τέλει προσπέρασε τον Γερμανό. Για να μη μιλήσουμε για τον αγώνα του Kimi, τον οποίον η «σκουντερία» τον «θυσίασε», κρατώντας τον στην πίστα για να «παίξει άμυνα» στον Bottas και να δώσει την ευκαιρία στον Vettel να ανακτήσει τα πρωτεία. Κάτι που εν τέλει δεν έγινε.

Έπρεπε και η Mercedes να μείνει για ακόμα έναν αγώνα μακριά από τη διεκδίκηση της νίκης, λόγω κυρίως της επιλογής ελαστικών και της μη κλήσης εγκαίρως των μονοθεσίων για pit stop υπό καθεστώς safety car. ΚΙ είναι η πρώτη φορά στην υβριδική εποχή της Formula 1 που η Mercedes μένει για τρεις συνεχόμενους αγώνες εκτός ψηλότερου σκαλοπατιού στο βάθρο.

Ο Hamilton έμεινε εκτός τριάδας, όμως τουλάχιστον πήρε από τον Raikkonen το ρεκόρ συνεχόμενων (28) τερματισμών στους βαθμούς. Και πλέον το ενδιαφέρον μεταφέρεται στο Μπακού. Τα προηγούμενα δύο χρόνια, το Αζερμπαϊτζάν δεν μας προσέφερε εντυπωσιακούς αγώνες. Οι προσπεράσεις ήταν λίγες και οι «ανατροπές» οφείλονταν κυρίως στην παρουσία του safety car. Αν και το Μπακού μας δώσει τόσο ωραίο αγώνα, τότε σίγουρα θα μιλάμε για το πιο ανατρεπτικό Πρωτάθλημα της τελευταίας δεκαετίας στη Formula 1.

Οψόμεθα…