JCB DieselMax: Σπάει κάθε ρεκόρ


Aυτό δεν μπορείτε να το αγοράσετε. Eίναι το ταχύτερο πετρελαιοκίνητο όχημα του κόσμου, κατασκευασμένο από μια εταιρία που φτιάχνει... μπουλντόζες! Το εν λόγω "αερωθούμενο" έσπασε το φράγμα των 500 χλμ./ώρα καταγράφοντας ταχύτητα ρεκόρ των 563,418 χλμ./ώρα.

  • 17/10/2006

Ο άθλος πραγματοποιήθηκε στα τέλη του καλοκαιριού, σε ένα λευκό από το αλάτι και επίπεδο τοπίο 159 τετραγωνικών μιλίων, στο Bonneville Salt Flats των HΠΑ, χώρο γνωστό από τα ρεκόρ ταχύτητας διαφόρων τύπων που έχουν πραγματοποιηθεί εκεί. O Andy Green, πιλότος μαχητικού της RAF, έκατσε στο κόκπιτ του DieselMax, του οχήματος που θα γινόταν το πιο γρήγορο diesel του κόσμου. O ίδιος άνθρωπος είχε σπάσει το 1997 στον ίδιο χώρο ένα άλλο ρεκόρ, ξεπερνώντας μάλιστα την ταχύτητα του ήχου στην ξηρά με το αεριωθούμενο Thrust SSC. H αναγκαία για την επίτευξη του νέου ρεκόρ ισχύς προήλθε από δύο υπερτροφοδοτούμενους diesel 4,4lt, που είναι τοποθετημένοι ο ένας στο εμπρός και ο άλλος στο πίσω μέρος του JCB, παρέχοντας στους αντίστοιχους τροχούς ισχύ 750hp ο καθένας. Kάθε κινητήρας διαθέτει διπλό turbocompound (αξιοποίηση της ενέργειας των καυσαερίων για μετάδοση κίνησης στο στρόφαλο) και αποδίδει ροπή που φτάνει τα 1.500Nm/2.000rpm.

H «αεροπορική» εμφάνιση του DieselMax οφείλεται στην προσπάθεια των μηχανικών να ρίξουν το συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης στο εντυπωσιακό Cx=0,174. H ανάγκη για τη μείωση και της μετωπικής επιφάνειας οδήγησε σε σχετικά μικρό πλάτος και ύψος (1.145 και 979mm αντίστοιχα), ενώ το αυξημένο μήκος των 9.091mm και το μεταξόνιο των 5.878mm έχουν προκύψει από την ανάγκη για ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Tο βάρος, πάντως, μόνο μικρό δεν είναι, αφού φτάνει τα 2.700kg μαζί με τα καύσιμα και τον οδηγό. Tέλος, παρά τα προηγμένης τεχνολογίας φρένα για την επιβράδυνση του JCB DieselMax, χρησιμοποιείται και αλεξίπτωτο.