Ο Θεσσαλονικιός δημιουργός του ταχύτερου FWD στην Ευρώπη μιλάει στο Car and Driver


Ο Πέτρος Ταξόπουλος αποκαλύπτει τον επόμενο μεγάλο στόχο του, τα μυστικά για να στήσει το πιο γρήγορο Seat Ibiza στον κόσμο, την ασφάλεια των αγώνων dragster στην Ελλάδα ενώ καταθέτει την άποψή του για τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΛΙΧΝΑΡΑΣ
  • 27/6/2023

Μετά το ανεπανάληπτο ρεκόρ των 7,863 sec στη Santa Pod του Ην. Βασιλείου, ο κ. Πέτρος Ταξόπουλος μιλά στο caranddriver.gr για την προσπάθεια του ίδιου και της ομάδας του, RTMG Performance, να σπάσουν τα χρονόμετρα και να δημιουργήσουν το πιο γρήγορο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο στην Ευρώπη.

«Έχουμε εντρυφήσει και επενδύσει πολύ πάνω στο κομμάτι του Volkswagen TSΙ. Είχαμε κάνει ένα παγκόσμιο ρεκόρ το 2015 με τον 1,4 TSI και το διατηρούμε μέχρι σήμερα, ανήκει στη σύζυγό μου, Μαρία Μπαχτσεβανίδου, η οποία είναι πλέον η ταχύτερη γυναίκα σε Ελλάδα και Ευρώπη στο 400άρι,» είπε ο κ. Ταξόπουλος σχετικά με τη σπουδαία επίδοση που έφερε τον ίδιο και την ομάδα του στην κορυφή της Ευρώπης.

Πώς ξεκίνησε το «όνειρο»;

Οι εργασίες για το αυτοκίνητο που έκανε το φετινό ρεκόρ στη Santa Pod ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και το όχημα «πάτησε» πίστα πρώτη φορά στις Σέρρες, όπου έγινε η πρώτη δοκιμή, για να «εξασφαλίσουμε ότι υφίσταται ως αυτοκίνητο, ότι μπορεί δηλαδή να πάει ευθεία,» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ταξόπουλος.

Ο πρώτος αγώνας έγινε στο Αγρίνιο, όπου η ομάδα κατέγραψε 9,1 sec, «τρελός» χρόνος για πρώτη προσπάθεια. «Ο δεύτερος αγώνας έγινε στις Σέρρες, όπου κι εγώ κι η Μαρία γράψαμε 8,8 sec, κι αυτή είναι η επίδοση που έδωσε στη Μαρία τον τίτλο της ταχύτερης γυναίκας με προσθιοκίνητο στην Ευρώπη. Από εκεί και πέρα κυνηγήσαμε το παγκόσμιο ρεκόρ του 2,0 TSI, και το πετύχαμε. Είμαστε πλέον κάτοχοι του πανευρωπαϊκού ρεκόρ στα προσθιοκίνητα, του παγκοσμίου ρεκόρ με 2,0 TSI και του ταχύτερου Seat Ibiza στον κόσμο,» είπε.

Φυσικά, το Seat Ibiza που με κόπο και μεράκι κατασκεύασε η RTMG Performance, κουβαλά τα δύο σημαντικά αυτοκόλλητα που σηματοδοτούν την εξωπραγματική επίδοση: Το πρώτο το έδωσε ο Luke Stevenson, γνωστός για τη δεξιοτεχνία και την ταχύτητά του στους αγώνες drag, και πιστοποιεί ότι ο κ. Ταξόπουλος κι η ομάδα του ανήκουν στην «ελίτ» των 7 sec. Το δεύτερο είναι η εγγύηση των ευρωπαϊκών drag ότι η RTMG κατέχει το πανευρωπαϊκό ρεκόρ στα FWD. Η οικογένεια έχει δύο τίτλους: Του πιο γρήγορου οδηγού και της πιο γρήγορης οδηγού στην Ευρώπη, φυσικά με το ίδιο αυτοκίνητο.

«Στη Santa Pod σπάσαμε 3 ρεκόρ σε δύο ώρες. Κάναμε πρώτα το 8,0 sec, περνώντας τους Γερμανούς, κι εκεί πήραμε και το πανελλήνιο ρεκόρ, ενώ με την επόμενη προσπάθεια ξεπεράσαμε και τον Ρώσο πρωταθλητή. Η μέτρηση έγινε με επίσημα χρονόμετρα της FIA, αλλά και με δικά μας, αποδεικνύουμε δηλαδή από δύο πλευρές την εγκυρότητα του ρεκόρ,» εξήγησε ο 41χρονος οδηγός.

Ο κ. Ταξόπουλος μίλησε επίσης για το πώς ένιωσε όταν κατέκτησε την κορυφή της Ευρώπης: «Η νίκη μας και το πανευρωπαϊκό ρεκόρ στην Santa Pod σημαίνει πολλά για εμάς. Το να κερδίζεις σε μία χώρα που αποτελεί το σπίτι του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπου η αυτοκίνηση ανθίζει, είναι ιδιαίτερα συγκινητικό. Ο παγκόσμιος Τύπος μας αγκάλιασε, η φωτογραφία με την ελληνική σημαία έγινε εξώφυλλο σε πολλά περιοδικά κι είμαστε πολύ περήφανοι για την ομάδα μας.

«Πέρσι κάναμε 12 αγώνες: 3 στην Ελλάδα, 2 στη Μάλτα και τους υπόλοιπους στην Αγγλία, και πραγματικά αντιμετωπίσαμε αρκετά προβλήματα, όσον αφορά την οργάνωση, κάποιες ελλείψεις, όμως φέτος τα διορθώσαμε. Πήγαμε πολύ πιο προετοιμασμένοι, με ολοκληρωμένο εξοπλισμό, κι αυτό φάνηκε στις επιδόσεις. Στον δεύτερο μόλις αγώνα καταφέραμε να κάνουμε το ρεκόρ.»

Τα «συστατικά» της συμμετοχής

Επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο της RTMG Performance, κι ο κ. Ταξόπουλος μας ξενάγησε στον χώρο απ’ όπου ξεκίνησαν όλα. Είδαμε βήμα-βήμα τη διαδικασία παραγωγής όλων των εξαρτημάτων του οχήματος που βρέθηκε στη Santa Pod.

Όλα τα «κομμάτια» κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της RTMG Performance, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή του Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη, ενώ η ομάδα διατηρεί στενή συνεργασία με αρκετές ελληνικές εταιρείες, οι οποίες στηρίζουν κάθε της προσπάθεια.

Το σασμάν εξελίχθηκε με τη βοήθεια της Gatzelakis Transmission, από την Καστοριά, ενώ η ανάρτηση δημιουργήθηκε από την Κυρλαγκίτσης Jamsport. Όλα τα «συστατικά» του κινητήρα είναι κατασκευής επίσης της RTMG, όπως κι οι εκκεντροφόροι, ενώ η τουρμπίνα είναι χορηγία της Precision και συγκεκριμένα πρόκειται για την 8580 1.600.

Ο κ. Ταξόπουλος μίλησε επίσης πιο αναλυτικά για τη δημιουργία της κατασκευαστικής και για το πώς ξεκίνησε η διαδρομή προς την επιτυχία: «Από την ιδέα, στον σχεδιασμό, την κατασκευή και την πώληση, όλα ξεκινούν και τελειώνουν εδώ. Η πρώτη ύλη έρχεται σε μορφή ράβδου, μπάρας, και μετατρέπεται σε προϊόν. Συνολικά φτιάχνουμε περίπου 350 διαφορετικά προϊόντα. Έχουμε το μεγαλύτερο και μοναδικό στο είδος του μεταξονικό στην Ελλάδα και συνεχώς εξελισσόμαστε.

«Στον εξοπλισμό μας έχουμε επίσης ένα τετραξονικό κι ένα πενταξονικό CNC, έναν τριαξονικό τόρνο και ένα τριαξονικό κέντρο κατεργασίας ακόμη. Ο τρόπος με τον οποίο φτιάχνουμε τα ανθρακονήματα είναι ίδιος με του Pagani, ενώ τα καλούπια για τη χρωμόλη έπρεπε να τα σχεδιάσουμε και να τα δημιουργήσουμε μόνοι μας, αφού δεν υπάρχουν στο εμπόριο.

«Απασχολούμε πλέον 19 άτομα στο εργοστάσιο, και όλα τα παιδιά δουλεύουν εδώ, είμαστε σαν οικογένεια. Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας προκειμένου να γινόμαστε ολοένα και καλύτεροι, δεν κρύβω άλλωστε ότι έδωσα πανελλήνιες και πέρασα στο τμήμα μηχανολογίας, είμαι πλέον φοιτητής.»

Επόμενος σταθμός: Παγκόσμιο ρεκόρ FWD

«Ο επόμενος στόχος είναι το παγκόσμιο ρεκόρ στα προσθιοκίνητα. Η επίδοση είναι στα 7,47 sec και κάτοχος είναι η SpeedFactory από τις ΗΠΑ με ένα Honda Civic. Φυσικά είμαστε fans της ομάδας, αλλά θα κάνουμε το παν για να τους ξεπεράσουμε. Ήδη προετοιμάζουμε το νέο αυτοκίνητο απ’ την αρχή, το οποίο θα είναι εξ ολοκλήρου δικής μας κατασκευής. Η πρώτη εμφάνιση θα γίνει φέτος στην Αγγλία, και του χρόνου θα πάμε στην Αμερική, όπου και θα γίνει η προσπάθεια για το ρεκόρ,» αποκάλυψε ο κ. Ταξόπουλος.

Για το νέο ρεκόρ, θα χρειαστεί και νέος «πύραυλος». Ο ίδιος μας επιβεβαίωσε ότι ήδη η ομάδα του εργάζεται πάνω στο επόμενο αυτοκίνητο, το οποίο θα τους εκτοξεύσει στην πρώτη θέση στο 400άρι των προσθιοκίνητων παγκοσμίως.

Πιο συγκερκιμένα, το νέο σασί θα είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα. Αυτό θα μειώσει ακόμα περισσότερο το βάρος, αφού στο προηγούμενο πρότζεκτ, το σασί ήταν όλο κατασκευασμένο από χρωμόλη. Στην ουσία, η RTMG Performance αντέγραψε το σχήμα ενός Seat Ibiza, όμως το αμάξι συνεχίζει να έχει αμιγώς ελληνική ταυτότητα. «Πρακτικά, απλά μοιάζει στο εξωτερικό του με Ibiza,» είπε ο ίδιος.

Όπως εξήγησε, οι προδιαγραφές στις οποίες «υπακούει» είναι για χρόνους κάτω από 7,5 sec, όπου φυσικά στοχεύει κι η ομάδα. Αυτό σημαίνει ότι το νέο όχημα, η κατασκευή του δηλαδή, είναι εγκεκριμένη από την FIA και είναι εξαιρετικά πιο ασφαλές από το προηγούμενο, το οποίο είχε έγκριση για χρόνους κάτω από 8,5 sec.

«Το καλύτερο σενάριο για την επόμενή μας επίδοση είναι χαμηλά στα 7 δευτερόλεπτα. Πιστεύω πως μπορούμε να πιάσουμε τα 7,2-7,3 sec, με το συγκεκριμένο setup και τα κατάλληλα ελαστικά».

Αγώνες drag στην Ελλάδα: Είναι ασφαλείς;

Όντας ο πλέον ειδικός σε αυτό το θέμα, τον ρωτήσαμε σχετικά με την ασφάλεια των αγώνων drag που γίνονται στην Ελλάδα: «Όσον αφορά στο θέμα της ασφάλειας, στην Ελλάδα υπάρχει πολύς χώρος για βελτίωση. Μία μόνιμη πίστα με κατάλληλες προδιαγραφές για drag θα μείωνε δραστικά την επικινδυνότητα αυτού που κάνουμε. Δεν υπάρχουν υποδομές και παιδεία, δε θέλουμε τα παιδιά να κάνουν αγώνες drag στους δρόμους γιατί θέλουμε κι εμείς και όλοι να είμαστε εδώ και αύριο.»

Συνέχισε κάνοντας μία σύγκριση των ελληνικών πιστών με εκείνες του εξωτερικού: «Η πίστα των Σερρών είναι αρκετά κοντά με την Santa Pod όσον αφορά την επιφάνεια, αφού τα πρώτα της 200 μέτρα είναι ιδανικά για drag γιατί έχει κόλλα. Από εκεί κι έπειτα υστερεί, λόγω της πτώσης που κάνει, αλλά χαιρόμαστε πολύ την πίστα, οι υποδομές είναι εξαιρετικές, όχι μόνο για εμάς, αλλά και για τον κόσμο. Και το Αγρίνιο βελτιώνεται συνεχώς, ενώ στο Τυμπάκι έχουν σταματήσει δυστυχώς να γίνονται αγώνες. Μία καινούργια προσπάθεια γίνεται στη Μεσσήνη, η οποία θα είναι μόνιμη πίστα και χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτό.»

Χωρά ο ηλεκτρισμός στα dragster;

Στην εποχή του εξηλεκτρισμού, ο κόσμος της αυτοκίνησης βλέπει πολύ συχνά αμιγώς ηλεκτρικά «τέρατα» να κυριαρχούν στα drag strips, καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και εντυπωσιάζοντας με την ισχύ τους. Αυτό ακριβώς θα προσπαθήσει να κάνει ο κ. Ταξόπουλος με την ομάδα του, αφού κατακτήσει και το παγκόσμιο ρεκόρ«Είμαστε πολύ θετικοί όσον αφορά στον ηλεκτρισμό. Ο επόμενος στόχος μετά το παγκόσμιο είναι η δημιουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού πρότζεκτ, για το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε το σασί που ετοιμάζουμε τώρα. Στοχεύουμε να κατεβούμε στα drag με ηλεκτρικό μοντέλο. Η γνώμη μου είναι ότι όσο υπάρχει ο ήλιος, ο ηλεκτρισμός δεν έχει να φοβάται τίποτα.»