Rally Dakar 2006: Μαύρη μέρα!


Ένας ακόμη θάνατος - μετά το θανατηφόρο ατύχημα του αναβάτη της KTM Άντι Κάλντικοτ - ενός αγνού παιδιού που ήθελε να θαυμάσει και να παρακολουθήσει από κοντά τους «ήρωες» του 28ου Rally Dakar άφησε την τελευταία του πνοή στην 13η ε.δ. (Labe - Tambacounda, 567 χλμ.).
  • 13/1/2006
Παρασκευή και 13! Τελικά να είμαστε προληπτικοί ή όχι; Ένας ακόμη θάνατος - μετά το θανατηφόρο ατύχημα του αναβάτη της KTM Άντι Κάλντικοτ - ενός αγνού παιδιού που ήθελε να θαυμάσει και να παρακολουθήσει από κοντά τους «ήρωες» του 28ου Rally Dakar άφησε την τελευταία του πνοή στην 13η ε.δ. (Labe - Tambacounda, 567 χλμ.). Το 10χρονο αγόρι ήταν μαζί με τους γονείς του, όταν το παρέσυρε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με τον αριθμό 420 στις 10 π.μ. στο 25ο χιλιόμετρο της ε.δ και συγκεκριμένα 6 χιλιόμετρα πριν το χωριό Koυραχόγιε. Ευθύς αμέσως έφθασε στο σημείο εκείνο το ιατρικό επιτελείο αλλά δυστυχώς η καρδιά του άμοιρου αγοριού σταμάτησε να χτυπάει τη χρονική στιγμή που μεταφέρονταν με ελικόπτερο της οργάνωσης στο Labe. Nεκρό θεατή όμως είχαμε και το 2005 όταν μία ομάδα δίτροχων θεατών ακολουθούσε το αγώνα και ένας από την παρέα βρήκε...δυστυχώς το δρόμο για τον Άδη.

Παλεύοντας με την άμμο
Στο αγωνιστικό μέρος τίποτα δεν άλλαξε στις αντίστοιχες κατηγορίες των μοτοσικλετών, των αυτοκινήτων και των φορτηγών. Ο Μαρκ Κομά (ΚΤΜ) παρέμεινε στην κορυφή, αλλά ο ταχύτερος στην ε.δ. ήταν ο Τζιοβάνι Σάλα (ΚΤΜ) που κέρδισε την πρώτη του ε.δ. στο φετινό Dakar και την 9η συνολικά σε όλες του τις συμμετοχές. Στην κορυφή της γενικής κατάταξης των μοτοσικλετών, οι Κομά και Ντεσπρέ έχουν διαφορά 31’16’’. Ο περσινός νικητής Ντεσπρέ μείωσε κατά τρία λεπτά από τον Ισπανό αναβάτη και όλα θα κριθούν στη σημερινή ε.δ που είναι και η τελευταία τόσο μεγάλη (634 χλμ, αγωνιστικά τα 237 χλμ.), αφού την Κυριακή έχουν να καλύψουν μόνο 110 χιλιόμετρα από τα οποία τα 41 είναι αγωνιστικά. Είθισται η τελευταία ημέρα του αγώνα να είναι πολύ μικρή και ποτέ δεν έχει αλλάξει κάτι. Με λίγα λόγια θα είναι ένας περίπατος...προς τον τερματισμό. Η χθεσινή ημέρα όμως είχε και μία εγκατάλειψη, όταν ο Βραζιλιάνος αναβάτης Ζαν Ντε Αζεβέντο (ΚΤΜ) είχε πτώση και εγκατέλειψε ενώ ήταν στην 8η θέση.

Με ρυθμούς...σκιέρ!
Στα αυτοκίνητα τώρα, ο Λουκ Αλφάντ της Mitsubishi αύξησε κι’ άλλο τη διαφορά από τον Ντε Βιλιέρ της VW, αφού κέρδισε την ε.δ - πέμπτη σε αγώνα Dakar - και βρίσκεται πλέον στα 22’13’’ μακριά από τον οδηγό της VW.
«Ήταν πολύ ε.δ. σήμερα (χθες). Δεν μπορούν να συγκριθούν μ’ αυτές της Μαυριτανίας, αλλά ήταν από τις πιο δύσκολες για οδήγηση και ειδικότερα πάνω στα βουνά. Γι’ αυτό δεν πήραμε πολλά ρίσκα. Το ερώτημα ήταν εάν ο Ντε Βιλιέρ θα μας έκανε επίθεση ή θα διατηρούσε τη δεύτερη θέση. Ευτυχώς ξεκινήσαμε πρώτοι και αποφύγαμε την σκόνη. Άρα μπορούσαμε να ελέγχουμε τον αγώνα, ενώ η πλοήγηση δεν ήταν και τόσο εύκολη. Είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα και τα λεπτά που κερδίσαμε από τον Ζινιέλ και αύριο (σήμερα) θα είμαστε λίγο εγκρατείς», είπε ο Αλφάντ.
Στα φορτηγά, ο Βλαντιμίρ Τσαγκίν με ΚΑΜΑΖ παρά το γεγονός ότι ο Στέϊσι (ΜΑΝ) κέρδισε την πέμπτη συνεχόμενη ε.δ. παρέμεινε στην κορυφή και είναι μία ανάσα από την πολυπόθητη νίκη.

Μοτοσικλέτες
1. Κομά /ΚΤΜ /52h09’45’’
2. Ντεσπρέ/ ΚΤΜ/ +31’16’’
3. Σάλα/ ΚΤΜ/ +1h40’40’’

Αυτοκίνητα
1. Αλφάντ/ Mitsubishi/ 50h56’07’’
2. Nτε Βιλιέρ/ VW/ +22’13’’
3. Ρόμα /Mitsubishi/ +1h32’31’’

Φορτηγά
1. Τσαγκίν/ KAMAZ/ 67h54’13’’
2. Στέϊσι / MAN/ +2h30’32’’
3. Kαμπίροφ/ KAMAZ/ +3h18’12’’
Βασίλης Χειλάκης