CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Κερδισμένοι ή Χαμένοι; 15/1

  • img

Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το “μαύρο” ως “άσπρο”, την οικονομία της χώρας που εξακολουθεί να βουλιάζει στην άβυσσο της αβεβαιότητας και της υπερφορολόγησης, αλλά και το μέλλον που όλοι ζωγραφίζουν με τα πιο μελανά χρώματα.

Η αισιοδοξία όμως είναι η τροφή της δημιουργίας και έτσι πρέπει να δούμε τα πράγματα για το 2018 αν θέλουμε να προχωρήσουμε.

Πριν απ’ όλα όμως οφείλουμε να κάνουμε έναν ειλικρινή απολογισμό  στα πεπραγμένα μας προκειμένου να αξιολογήσουμε εάν ανήκουμε στους χαμένους ή στους κερδισμένους της χρονιάς.

Ας ξεκινήσουμε με εμάς: Όλοι εμείς εδώ στο Car and Driver, κρίνοντας από την εξέλιξη, θεωρούμε ότι βγήκαμε κερδισμένοι, υπό την έννοια ότι καταφέραμε να γυρίσουμε στην παρτίδα και να συνεχίσουμε απρόσκοπτα την πορεία μας έχοντας συνάψει μια στρατηγική συνεργασία με το εκδοτικό συγκρότημα της Ελευθερίας του Τύπου.

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου: Κερδισμένη και η αγορά του αυτοκινήτου, εάν δει κανείς το ποτήρι μισογεμάτο, καθώς μπορεί να μην “τρέχει” όπως οι Ευρωπαϊκές με τα ίδια χαρακτηριστικά (βλέπε Πορτογαλία), όμως κατάφερε να δει τις πωλήσεις ανεβασμένες. Τα διαθέσιμα στοιχεία (Ιανουάριος - Νοέμβριος 2017) δείχνουν ότι ταξινομήθηκαν 83.000 καινούργια Ι.Χ., σημειώνοντας μια σημαντική αύξηση της τάξης του 11,6%.

Στα πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά θα δούμε την λιανική να ανεβαίνει και αυτό είναι ένα σημαντικό σημάδι για την πορεία της  (μεγάλο το στοίχημα να σπάσει το φράγμα των 100.000 μονάδων το 2018), αλλά δείχνει και την καθίζηση των εταιρικών πωλήσεων λόγω υψηλής φορολόγησης (τεκμήρια).

Βενζινοκίνητα vs πετρελαιοκίνητα: Κερδισμένα τα πρώτα , καθώς το ελληνικό αγοραστικό trend για τα ντήζελ έχει ξεφουσκώσει. Από τη μία ο εξορθολογισμός των επιλογών (τι να το κάνεις το πετρελαιοκίνητο εάν κάνεις ελάχιστα χιλιόμετρα το χρόνο), αλλά και όλη αυτή η “τρομοκρατία” και η “φημολογία” που ασκείται για την χρήση τους στο άμεσο μέλλον: εξίσωση τιμών καυσίμων, ακριβότεροι φόροι, περιορισμοί στην κίνηση στην πόλη, κ.α.

Χαμένα λοιπόν τα πετρελαιοκίνητα και πριν τα ρίξουμε στον καιάδα, η άποψή μας παραμένει για την αδιαμφισβήτητη οικονομία που προσφέρουν στην κατανάλωση (και στην τσέπη μας όσο ισχύσει η διαφορά της τιμής των καυσίμων), θεωρώντας τους κινητήρες άνω των 2 λίτρων και σε βαριά αμαξώματα ως ενδεδειγμένη επιλογή. Σε ότι έχει να κάνει με τους ρύπους οι σύγχρονων προδιαγραφών (Euro 6 &7), εφόσον η χρήση τους ακολουθεί πιστά τις εργοστασιακές προδιαγραφές (καύσιμο, χρήση, συντήρηση), δεν μολύνουν το περιβάλλον πολύ περισσότερο από ότι ένα αντίστοιχος βενζινοκινητήρας.

Εταιρείες αυτοκινήτων: Θα λέγαμε ότι όλοι είναι κερδισμένοι, βλέποντας αυξημένες πωλήσεις και μερίδια και θέλουμε να πιστεύουμε ότι έτσι θα καλύψουν και κάποιες ζημιές προηγούμενων χρήσεων.

Ιδιοκτήτες ΙΧ: Για ακόμη μια χρονιά χαμένοι, καθώς εκτός από τους υψηλούς φόρους με τους οποίους έχουν επιβαρυνθεί κατά την αγορά του αυτοκινήτου τους ( ΦΠΑ 24%, τέλος ταξινόμησης), πληρώνουν πανάκριβους έμμεσους φόρους και στην χρήση. Τα ακριβότερα καύσιμα στην Ευρώπη (ο υψηλότερος ειδικός φόρος καυσίμων) και αναλογικά, τα ακριβότερα διόδια στους αυτοκινητόδρομους, όπου εκεί το αντίτιμο δεν έχει να κάνει με τη χρήση (χιλιόμετρα που έχουν διανύσει), αλλά με την ανταποδοτικότητα της επένδυσης της εταιρείας διαχείρισης!

Χαμένοι και οι κάτοχοι αυτοκινήτων με ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν τον Νοέμβριο του 2010 που πληρώνουν υψηλά τέλη και λόγω οικονομικής στενότητας δεν μπορούν να τα αντικαταστήσουν και ιδίως εκείνοι με  ΙΧ άνω των 2 λίτρων που βλέπουν να απαξιώνονται πλήρως.

Με λίγα λόγια η χρονιά που πέρασε ήταν “χαμένη” όσον αφορά το επιχειρείν, αλλά και την οικονομία της χώρας (στα κρατικά ταμεία μπήκαν λιγότερα χρήματα, λόγω μείωσης της ιδιωτικής κατανάλωσης από την υπερφορολόγηση των αγαθών).

Μπροστά μας ανοίγεται ένα πολύ δύσκολο 2018 με τα “προαπαιτούμενα” των δανειστών, το “Σκοπιανό”, τη δύσκολη “γειτνίασή” μας με τους Τούρκους και τόσα άλλα.

Ως Έλληνες, ιστορικά έχουμε αποδείξει ότι ενωμένοι, μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα.

Ας ευχηθούμε, ότι θα μπορέσουμε να το κάνουμε για ακόμη μια φορά.

Το οφείλουμε στην επόμενη γενιά...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ