Νissan GT-R: Fight the power!


Το όνομα Skyline αποτέλεσε για τους απανταχού πυροβολημένους του κόσμου παραγωγής και του tuning αλλά και τους λάτρεις των... drive simulators έναν πραγματικό μύθο. Το νέο GT-R αναλαμβάνει να συνεχίσει τον πόλεμο με τα μεγαθήρια της Ευρώπης!
  • 20/12/2007
Το όνομα Skyline αποτέλεσε για τους απανταχού πυροβολημένους του κόσμου παραγωγής και του tuning αλλά και τους λάτρεις των... drive simulators έναν πραγματικό μύθο. Το νέο GT-R αναλαμβάνει να συνεχίσει τον πόλεμο με τα μεγαθήρια της Ευρώπης!

Κείμενο: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗ

-Νissan GΤ-R

Μιλάμε για Porsche 911 Turbo, Ferrari 599, Lamborghini Murcielago LP640... Αυτοί είναι οι ανταγωνιστές του νέου GT-R στα χαρτιά. Ένας Ιάπωνας στα λημέρια των μεγαθηρίων. Ένας Ιάπωνας που δεν κώλωνε και δεν κωλώνει να συγκριθεί άμεσα με «dream cars» που μπορεί να κοστίζουν και το διπλάσιο ή και τριπλάσιο ποσό του τιμήματός του. Στα ίσια! Χωρίς κανέναν ενδοιασμό, το αυθαδέστατο Skyline εδώ και χρόνια αποτελούσε την... «Ρorsche» των Ιαπώνων.

Η ιστορία του στους αγώνες ξεκινάει από το 1964, όταν το S54 2000 GT-B αμφισβήτησε την κυριαρχία της Porsche 904 GTS κατακτώντας τη δεύτερη θέση στον πρώτο του αγώνα. Με πάρα πολλές νίκες στο JTC (το Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Τουρισμού), στο Nrburgring, το Spa Francorchamps και αρκετούς ακόμη αγώνες, το Skyline δημιούργησε αναμφισβήτητα ένα μύθο γύρω από το όνομά του.

Οι εκδόσεις παραγωγής που είναι πιο γνωστές στους νεότερους ήταν αυτές που παρήχθησαν από το 1989 έως το 1999 (R32, R33 και R34) και έγιναν αρκετά δημοφιλείς σε αυτούς ακόμη και μέσα από παιχνιδομηχανές. Πολλοί από τους νεότερους γνωρίζουν τι σημαίνει ένα φτιαγμένο Skyline στο Grand Tourismo και το Forza Motorsport. Οι «dragster» εκδόσεις τους από τη NISMO ξεπερνούν τους 1.000 ίππους και... σκοτώνουν!

Οι εκδόσεις παραγωγής που δημιούργησαν το μεγαλύτερο ντόρο ήταν ουσιαστικά οι κορυφαίες του Skyline με τον κωδικό «GΤ-R». Οι συγκεκριμένες εκδόσεις έχουν χτίσει και ενισχύσει την εικόνα της ιαπωνικής εταιρείας πολύ περισσότερο απ ό,τι ένα Almera και ένα Micra. Το supercar της Nissan> >για τον 21ο αιώνα υιοθετεί το συγκεκριμένο κωδικό και συνεχίζει την παράδοση που δημιούργησε το Skyline, αλλά δεν θα φέρει και το όνομά του. Ο λόγος είναι απλός. Πρώτον, το όνομα Skyline υπάρχει ήδη στην αγορά και δεύτερον, το νέο GT-R δεν βασίζεται σε καμία από τις γνωστές πλατφόρμες της ιαπωνικής εταιρείας. Είναι ένα εντελώς νέο project και αποτελεί το πιο δυνατό αυτοκίνητο παραγωγής της Nissan. Είναι ο νέος «image maker».

Τα τρία Α...
...«Αnyone, anywhere, anytime». Ως προς το ελληνικότερο, «οποιοσδήποτε, οπουδήποτε, οποτεδήποτε». Αυτή είναι ουσιαστικά η φιλοσοφία του νέου supercar της Nissan. Με απλά λόγια, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, το νέο «GΤ-R» είναι ένα εξωτικό αυτοκίνητο κατασκευασμένο ούτως ώστε να είναι εξαιρετικά φιλικό προς το χρήστη και, παρά τις εκρηκτικές επιδόσεις, η συμβίωση μαζί του και η οδήγησή του είναι πολύ απλή υπόθεση. Η Nissan ισχυρίζεται ότι οι δύο επιβάτες εμπρός μπορούν να συζητάνε μεταξύ τους ακόμη κι όταν το αυτοκίνητο ξεπερνάει την ταχύτητα των 300 χλμ./ώρα, ενώ η εξαιρετική αεροδυναμική σου επιτρέπει να κατεβάσεις άνετα τα παράθυρα με ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Εμείς δεν καταλαβαίνουμε ποιος θα έχει όρεξη για συζητήσεις σε αυτές τις ταχύτητες...

Το 2+2 θέσεων αμάξωμα, που είναι κατασκευασμένο από ατσάλι, αλουμίνιο και ανθρακονήματα, διαθέτει τυπικά ιαπωνική αισθητική, με αρκετά ρετρό στοιχεία, αλλά συνολικά είναι αρκετά εντυπωσιακό, σύγχρονο και μοναδικό. Παρότι το GT-R είναι μεγαλύτερο από την Porsche 911 (ΜxΠx: 4.655x1.895x1.370 χιλιοστά) και το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.780 χιλιοστά, η προσεγμένη σχεδίαση συμβάλλει στη δημιουργία εξαιρετικής αεροδυναμικής, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) είναι μόλις 0,27 (στην 911 Turbo είναι 0,31).

Η «καρδιά» του... θηρίου είναι τοποθετημένη εμπρός, αλλά όσο πιο πίσω γίνεται (πίσω από τον εμπρός άξονα), γεγονός που δικαιολογεί το όνομα της νέας πλατφόρμας ΡΜ (Premium Midship). Το V6 μηχανικό σύνολο είναι χωρητικότητας 3,8 λίτρων και με τη βοήθεια διπλού υπερσυμπιεστή αποδίδει 480 ίππους στις 6.400 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 588 Nm και αποδίδεται από τις 3.200 έως τις 5.200 σ.α.λ. Τα 392 Nm είναι διαθέσιμο μόλις από τις 2.400 σ.α.λ. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Nissan μάλιστα, το ιαπωνικό coup θα διαθέτει και αρκετά μικρή κατανάλωση καυσίμου συγκριτικά όταν θα οδηγείται σε πιο καθημερινές συνθήκες.

Το γνωστό και από τα προηγούμενα GT-R σύστημα μόνιμης τετρακίνησης «ΑΤΤΕSΑ Ε-ΤS» έχει κάνει άλματα προόδου και για πρώτη φορά παγκοσμίως διαθέτει έναν ανεξάρτητο άξονα μετάδοσης που προσαρμόζει συνεχώς τη ροπή που φτάνει στον εμπρός και τον πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες. Το κιβωτίο έξι σχέσεων διαθέτει διπλό συμπλέκτη. Οι μονές σχέσεις εμπλέκονται από τον έναν και οι ζυγές από τον άλλο, γεγονός που κάνει τις αλλαγές εξαιρετικά γρήγορες. Βεβαίως, υπάρχουν και «paddles» πίσω από το τιμόνι, καθώς το κιβώτιο λειτουργεί και ως σειραϊκό. Η πρωτοτυπία είναι ότι το κιβώτιο έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα, για καλύτερη αναλογία βάρους ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Οι 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και οι 4πίστονες πίσω της Brembo με τους τεράστιους διάτρητους δίσκους των 380 χιλιοστών αναλαμβάνουν να σταματήσουν το coup της Nissan εξαιρετικά γρήγορα και απροβλημάτιστα.

Supercar για... περισσότερους
Όλα αυτά βεβαίως συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός πραγματικού supercar, καθώς τα κλασικά 0-100 χλμ./ώρα έρχονται μόλις σε 3,8 δευτερόλεπτα (η Porsche 911 Turbo σε 3,9), ενώ και η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 310 χλμ./ώρα. Βεβαίως, αυτές είναι οι πρώτες ανεπίσημες πληροφορίες για τις επιδόσεις. Ανεπίσημα, έχει ειπωθεί μάλιστα ότι οι χρόνοι του GT-R στο παλιό Nrburgring είναι καλύτεροι από αυτούς της 911 Turbo!

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η Nissan έχει επιλέξει πολύ καλής ποιότητας υλικά, όπως δέρμα και αλουμίνιο, ενώ η σχεδίαση παραμένει ρετρομοντέρνα, με την κλασική τετράγωνη κεντρική κονσόλα να έρχεται σε άμεση επαφή με το παρελθόν. Στην κορυφή της δεσπόζει η μεγάλη LCD οθόνη που διαθέτει έναν πληρέστατο πραγματικά υπολογιστή. Αρκεί να σας πούμε ότι υπάρχουν ακόμη και ενδείξεις για το ποσοστό ροπής στον εμπρός και τον πίσω άξονα αλλά και τις πλευρικές και κάθετες επιταχύνσεις. Λίγο πιο κάτω υπάρχουν και διακόπτες που επιτρέπουν στον οδηγό, να ρυθμίζει την απόσβεση της ανάρτησης (αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), την ταχύτητα αλλαγής των σχέσεων στο κιβώτιο αλλά και το ποσοστό εμπλοκής των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το νέο GT-R θα κοστίζει περίπου 60.000 λίρες στην Αγγλία (δηλαδή περίπου 40.000 λίρες λιγότερο από την 911 Turbo), γεγονός που σίγουρα το κάνει να δημιουργεί μια εντελώς νέα, πιο... λαϊκή κατηγορία στα supercars (τουλάχιστον μέχρι να παρουσιαστεί η επόμενη γενιά του Honda NSX και του Toyota Supra). Στα τέλη του 2008 με αρχές του 2009 θα έρθει μάλλον και στη χώρα μας (κάτι ακούστηκε για 5ψήφιο νούμερο τιμής, αλλά μην μας πάρετε και με τις πέτρες αν δεν είναι έτσι!). Στην Ιαπωνία το GT-R θα πωλείται από ειδικές αντιπροσωπείες που θα διαθέτουν μόνο... GT-R, και οι πελάτες θα απολαμβάνουν τρία χρόνια δωρεάν τεχνική υποστήριξη, γεγονός που δείχνει τη μεγάλη σημασία που του δίνουν οι Ιάπωνες. Σχεδόν αποτελεί μια εταιρεία από μόνο του! Ίσως αυτή να είναι και η αιτία που το λογότυπο της Nissan εμφανίζεται μόνο στο πίσω καπό του αυτοκινήτου. Το σίγουρο πάντως είναι ότι, άνευ ή με λογότυπα Nissan, η Ιαπωνία έχει και πάλι το δικό της πολέμιο του ευρωπαϊκού κατεστημένου στα supercars. Αυτή τη φορά επέστρεψε δυνατότερος από ποτέ και το παιχνίδι αρχίζει ξανά.-