Δοκιμάζουμε το Opel Corsa στην έκδοση 1.2 100 PS AUTO


Είναι παραδοσιακά πολύ δημοφιλές στη χώρα μας και τώρα το Opel Corsa με το αυτόματο κιβώτιο γίνεται η ιδανική πρόταση για κίνηση μέσα στην πόλη, αλλά και έξω από αυτή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 10/8/2021

Το γνωρίζετε, το έχουμε γράψει αρκετές φορές τον τελευταίο καιρό. Το νέο Corsa είναι παντελώς διαφορετικό από το προηγούμενο μοντέλο. Ήταν μάλιστα το πρώτο μοντέλο της Opel που εξελίχθηκε υπό τη σκέπη του Group PSA (και σήμερα Ομίλου Stellantis) και σηματοδοτεί τη νέα εποχή της γερμανικής εταιρείας. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι φέρνει μαζί του όλο το τεχνολογικό υπόβαθρο του Ομίλου και πιο συγκεκριμένα του Peugeot 208.

Κινητήρας, κιβώτιο και πλατφόρμα είναι κοινό μυστικό ότι έχουν γαλλική καταγωγή. Μπορεί η συνταγή και τα υλικά να είναι γαλλικά, ο σεφ (βλέπε… σχεδιασμός) όμως ήταν Γερμανός. Μένει λοιπόν στις πλάτες, ή καλύτερα τις αυστηρές και διακριτικά αθλητικές του γραμμές να προδώσουν τη γερμανική του καταγωγή, με τη σχεδίαση να φαίνεται από μακριά ότι είναι Opel.

Βέβαια, έχει γίνει η κατάλληλη ρύθμιση στις αναρτήσεις και στο τιμόνι ώστε το Corsa να επιτύχει την ζητούμενη διαφοροποίηση. Σου δίνει την αίσθηση ότι λείπει εκείνο το αρχοντικό και άνετο πάτημα του 208 με το Corsa να έχει πιο μετρημένη ανάρτηση, με σκληρότερη ρύθμιση. Το κόστος είναι εμφανές στις εγκάρσιες ανωμαλίες με τις έντονες ξερές αντιδράσεις του πίσω άξονα.

Παράλληλα, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι έχει γίνει αρκετή δουλειά στον τομέα της ποιότητας ώστε το αποτέλεσμα να είναι άρτιο και πολύ ποιοτικό κατασκευαστικά και να δηλώνει ότι πρόκειται για Opel. Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν οι παραμικρές σχεδιαστικές εξάρσεις, όπως στο αδελφό Peugeot 208, και διατηρείται μία ήπια πολύ οικεία εικόνα. Τα υλικά όμως είναι πολύ ποιοτικά για τα δεδομένα της κατηγορίας και κατατάσσουν το Corsa ανάμεσα στα κορυφαία μικρά.

Το sport δερμάτινο τιμόνι 3 ακτίνων είναι στάνταρ στην έκδοση της δοκιμής μας, Elegance, η οποία περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρικό χειρόφρενο, ελληνικό μενού στο σύστημα multimedia, με οθόνη 7 ιντσών για το Infotainment Mirrorlink Σύστημα και με πολύ καλή απόδοση του ηχοσυστήματος. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν, αλλά όχι σε αφθονία και είναι σχετικά μικροί, ενώ και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου.

Οδηγώντας

Το νέο Corsa δεν έχει εκείνο τον πιο εξωστρεφή χαρακτήρα του Peugeot 208. Διαφοροποιείται αρκετά από το γαλλικό μοντέλο κι αυτό μόνο κακό δεν είναι. Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 1,2 λίτρων και 100 ίππων έχει την απαραίτητη δύναμη και τη ζητούμενη ροπή από χαμηλά κάθε φορά που θα του ζητηθεί και μόνο πολύ ψηλά κοντά στο όριο στροφών θα νιώσετε την έλλειψη των τριάντα επιπλέον ίππων που δίνουν τα πιο δυνατά μοτέρ των 130 ίππων.

Αρωγός είναι φυσικά και το εξαιρετικό σε αίσθηση και αλλαγές 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που μόνο στην εκκίνηση δείχνει κάποιο μικρό δισταγμό στις αντιδράσεις του. Mάλιστα, η απόκριση του συνόλου κινητήρα-κιβωτίου βελτιώνεται αρκετά επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport αντί των Eco ή Normal, από τον διακόπτη χαμηλά στην κονσόλα δίπλα από το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Υπάρχει δε και η χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου, με paddles πίσω από το τιμόνι, η οποία επιτρέπει στο χειριστή να παρακάμψει ελαφρώς την ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης αναλαμβάνοντας τον πλήρη έλεγχο.

Η ανάρτηση, ενώ δίνει στον οδηγό μία πολύ καλή αίσθηση ελέγχου του αυτοκινήτου, είτε σε γρήγορες καμπές, είτε μέσα στην πόλη, δείχνει να έχει αλλεργία στις πολλές συνεχόμενες ανωμαλίες του δρόμου, κάτι που ενδεχομένως αποδειχθεί κουραστικό για τους επιβάτες της πίσω σειράς καθισμάτων, μιας και είναι εμφανής η αδυναμία του πίσω, ημιάκαμπτου άξονα να διαχειριστεί τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Στην κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, όμως φαίνεται η δουλειά και η πρόοδος που έχει επιτευχθεί, μιας και το Corsa είναι εξαιρετικά άνετο, ευθύβολο και ταξιδεύει ήσυχα. Το σύστημα διεύθυνσης όμως σου κάνει σαφές ότι δεν θέλει κάτι παραπάνω από αυτό, αφού ναι μεν είναι σωστό, αλλά λείπει η αμεσότητα του Peugeot 208 και στη θέση της υπάρχει μία ελαφριά αίσθηση υπό γωνία χαρακτηριστική της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού. Τα φρένα του είναι άριστα και σε απόδοση και σε αίσθηση, ενώ και τα Continental EcoContact6, παρά τον οικολογικό τους χαρακτήρα αποδίδουν εξαιρετικά.

Βέβαια, δεν παύει το νέο Corsa να είναι το πιο ενδιαφέρον οδηγικά supermini της γερμανικής φίρμας που έχουμε οδηγήσει εδώ και πολύ καιρό. Και εξοπλιστικά όμως κρίνεται υπερπλήρες, με την έκδοση Elegance να περιλαμβάνει ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών και μικρή πίσω αεροτομή, καθώς και μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας.

Μεταξύ αυτών θα βρούμε αισθητήρα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αισθητήρα αποφυγής σύγκρουσης και περιορισμού ζημιών για χαμηλές ταχύτητες, σύστημα ανίχνευσης πεζών, αυτόματο περιοριστή ταχύτητας, ειδοποίηση κόπωσης οδηγού, Cruise Control, αισθητήρα βροχής, πλήρες πακέτο φωτισμού LED και αυτόματο έλεγχο προβολέων (εξαιρετικός ο νυχτερινός φωτισμός) αλλά και ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη.

Συνολικά, το νέο Corsa και ειδικά στην αυτόματη έκδοση του έχει πολλά πλεονεκτήματα. Ο ζωντανός κινητήρας, το δουλεμένο πλαίσιο και συνολικά το αναβαθμισμένο προφίλ του, έρχονται και «κουμπώνουν» ιδανικά με την ξεκούραστη οδήγηση που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο. Το κύριο ατού του όμως είναι το εξαιρετικό value for money που το συνοδεύει, μιας και παρά την σχετικά υψηλή τιμή της αυτόματης έκδοσης των 18.420 ευρώ, παραμένει φθηνότερο από τις αντίστοιχες προτάσεις με αυτόματα κιβώτια του ανταγωνισμού, και γι’ αυτό το λόγο είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχίσει να απολαμβάνει την προτίμηση του ελληνικού κοινού για πολύ καιρό ακόμα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Corsa 1.2 100PS AUTO 2021   TIMH €18.420   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (100) / 5.500   ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,8 sec, τελική 192 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 130 g/km

OPEL Corsa 1.2 100PS AUTO 2021

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΚΙΒΩΤΙΟ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ