Test Drive: Mazda 3 e-SKYACTIV-G 150PS - Δοκιμάζουμε το σοφιστικέ ιαπωνικό μικρομεσαίο


Με ένα αισθητικό, κατασκευαστικό και μηχανολογικό υπόβαθρο που ξεπερνά κλισέ, το Mazda 3 σε κάνει να υποκλίνεσαι στην ικανότητά του να σε υπνωτίζει με τα θέλγητρά του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 20/8/2022

Δείτε το σταματημένο. Από όποια οπτική θέλετε. Είναι διαφορετικά όμορφο, καμωμένο με βαθιά πίστη στην ιαπωνική κουλτούρα και συναρμολογημένο όπως ένα premium αυτοκίνητο. Άλλωστε, τέτοιο είναι το Mazda 3. Σε ένα hatchback, αλλά με υποψία… liftback αμάξωμα, που ακόμα και ακίνητο θαρρείς και σκίζει τον αέρα. Επιθετικό, αλλά όχι… badass. Όσο τόσο. Κι ύστερα μπαίνεις και στρογγυλοκάθεσαι στο –επίσης– αψεγάδιαστο εσωτερικό του και ηρεμείς.

Η σχεδίαση, τα πολύ μαλακά, αφράτα υλικά των επενδύσεων στο ταμπλώ και στις θύρες, η απαράμιλλη πρακτικότητα είναι πρώτης γραμμής με μόνο «παράπτωμα» –φευ!– τη  μέτρια ορατότητα που έχουν οι πίσω επιβάτες, ελέω σχεδίασης. Ας επικεντρωθούμε, όμως, στα του περιβάλλοντος εργασίας, όπου ο οδηγός απολαμβάνει καλή εργονομία, πλήθος πληροφοριών και μόνο με τη στενόμακρη οθόνη 8,8 ‘’ στην κορυφή του ταμπλώ μπορεί να γκρινιάζει με τη λεπτή γραμματοσειρά και με το γεγονός ότι δεν είναι αφής.

Τιμόνι, επιλογέας, πεντάλ «άριστα 10» για τη θέση οδήγησης, και δεν θέλουμε πολλά πολλά για να πατήσουμε το κουμπί έναυσης, προκειμένου να δούμε για άλλη μια φορά τις χάρες ενός από τα καλύτερα μικρομεσαία στον κόσμο. Δεν είναι υπερβολή αυτό σε ό,τι αφορά στη συνοχή, στο δέσιμο και στην ποιότητα κύλισης. Και μόνη παραφωνία στα τουρμπίσια χρόνια που ζούμε φαίνεται να είναι για μια ακόμα φορά ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας με τους μόνο 150 ίππους.

Νίντζα

Όπως, όμως, πολύ καλά γνωρίζετε για τη Mazda, οι μηχανικοί της είναι οι Νίντζα της θερμοδυναμικής απόδοσης, αναζητώντας και το παραμικρό Nm ροπής και το τελευταίο άλογο ισχύος. Βασίζεται στην απλή τεχνολογία Skyactiv με κινητήρα άμεσου ψεκασμού, ειδική πολλαπλή εξαγωγής, ταχύτερη διαδικασία καύσης, μπεκ ψεκασμού καυσίμου πολλαπλών οπών και διπλό χρονισμό βαλβίδων μαζί με ελαφριά υλικά και εξαρτήματα για μείωση της αδράνειας. Με τη βοήθεια μικροϋβριδικής τεχνολογίας αποδίδει 150 PS στις 6.000 rpm και μέγιστη ροπή 213 Nm στις 4.000 rpm.

Επίσης, ενσωματώνεται 24βολτο Mild Hybrid σύστημα με ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα (B-ISG), μία μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 0,16 kWh και ένας μετατροπέας τάσης, έτσι ώστε το σύστημα να προσφέρει υποβοήθηση στα ηλεκτρικά συστήματα ή στον κινητήρα κατά την εκκίνηση. Και αν νομίζατε ότι τελειώσαμε εδώ, υπάρχει και απενεργοποίηση κυλίνδρων με την οποία αλλάζει αυτόματα η λειτουργία μεταξύ δικύλινδρης και τετρακύλινδρης λειτουργίας, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης για εξοικονόμηση καυσίμου.

Πολιτισμός

Και να που ξεκινάμε ήσυχα και πολιτισμένα, κουμπώνοντας τη μία σχέση μετά την άλλη με τον άριστο σε αίσθηση, κοντό επιλογέα και το αυτοκίνητο κινείται άνετα με καλές αναπνοές, χωρίς να δείχνει να ζορίζεται , καθώς έχει μια όμορφη γραμμικότητα. Το ακόμα πιο αποκαλυπτικό; Είναι ίσως με διαφορά ο πιο ελαστικός ατμοσφαιρικός κινητήρας που έχουμε οδηγήσει εδώ και χρόνια. Βάλτε ό,τι ταχύτητα θέλετε από τις 6 διαθέσιμες ρολάροντας και το αυτοκίνητο θα επιταχύνει χωρίς σκοραρίσματα. Αν, μάλιστα, είστε και οδηγός με προνόηση μπορείτε να μειώσετε στο ελάχιστο τις αλλαγές ταχυτήτων.

Κι από την άλλη, αν θέλετε να κινηθείτε σβέλτα, το εξαιρετικό πάτωμα του αυτοκινήτου και το άκαμπτο αμάξωμα δίνουν τον τόνο που κάποτε η Mazda αποκαλούσε «zoom-zoom» έχοντας κι ένα σβέλτο 0-100 km/h σε 9,1 sec. Μπορεί να έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, εντούτοις δεν δείχνει ούτε να δυστροπεί σε κάποια εγκάρσια ανωμαλία ούτε να τερματίζει γρήγορα σε μια πιεσμένη στροφή, φορώντας ελαστικά Toyo Proxes R51A 215/45-R18 . Σύμφωνα με όσα ξέρουμε, η Mazda 3 εφήρμοσε τα ευρήματα έρευνας για την ικανότητα του ανθρώπου να διατηρεί μια δυναμική ισορροπία και πώς κινεί τη λεκάνη και τη σπονδυλική στήλη του για να ελέγχει το κέντρο βάρους του, προκειμένου να σχεδιάσει τα καθίσματα, την ανάρτηση και το πλαίσιο. Κι ακόμα η σχεδίαση, η επιλογή και ο τρόπος τοποθέτησης των ηχομονωτικών υλικών είναι τέτοιος που φροντίζει για κορυφαίο NVH.

Έτσι εξηγούνται όλα. Αλλά και για την κακιά την ώρα, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με σουίτα των εξελιγμένων τεχνολογιών ασφαλείας i-Activsense και τρία πρόσφατα εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας : Σύστημα Παρακολούθησης Οδηγού (Driver Monitoring), Προειδοποίησης Εμπρός Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert) και Σύστημα Υποβοήθησης Οδήγησης σε μποτιλιάρισμα (Cruising & Traffic Support). Επιπρόσθετα, διατίθεται πλέον και ένας αριθμός υπαρχόντων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, τα οποία όλα μαζί αποτελούν ένα κορυφαίο πακέτο προστασίας.

Δεν χρειάζεται πολλή ώρα για να εκτιμήσεις τις ποιότητες αυτού του αυτοκινήτου. Με τεχνολογία ουσίας και μια ποιότητα κύλισης από Grand Tourer σίγουρα θα το ερωτευτείτε για την εμφάνισή του και μετά θα το αγαπήσετε για την τεχνολογία και την αξιοπιστία του. Ναι, είναι ακριβό και ίσως μια δεκάδα περισσότερα άλογα να ήταν ευπρόσδεκτη, αλλά έτσι είναι οι μακροχρόνιες σχέσεις: με συγκατάβαση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 3 e-SKYACTIV-G 150PS 2022   TIMH €27.429   ΤΕΛΗ €81,92

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/ 6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 213/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,1 sec, τελική 206 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,3 L/100km, 128 g/km

MAZDA 3 e-SKYACTIV-G 150PS 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΧΩΡΟΙ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΩ.