Mercedes-Benz 500 K Special Roadster: Ένα σπάνιο «γλυπτό» με κάθισμα για την πεθερά (photos)


Ένα ξεχωριστό roadster της δεκαετίας του 1930, με κομψή σχεδίαση και καινοτόμες τεχνολογίες, περιζήτητο για τις διασημότητες της εποχής του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: Mercedes-Benz Group AG
  • 18/3/2024

Το Μουσείο της Mercedes-Benz φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, μοντέλα που «αφηγούνται» την ιστορία της αυτοκίνησης και ξεχωρίζουν για τη σπανιότητά τους, την ομορφιά τους και την καινοτόμα, για την εποχή, τεχνολογία τους. Ένα από αυτά είναι και η Mercedes-Benz 500 K Special Roadster.

Εκτίθεται στο «Legend Room 3: Times of Change - Diesel and Supercharger, 1914 έως 1945» και σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα εκθέματα των επισκεπτών. Με το κόκκινο χρώμα του, το εξαιρετικά κομψό στιλ και το πολυτελές εσωτερικό, το πανέμορφο roadster «μαγνητίζει» τα βλέμματα.

Η Mercedes-Benz 500 K παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση του Βερολίνου, που διεξήχθη από τις 8 μέχρι τις 18 Μαρτίου του 1934. Η συγκεκριμένη έκδοση, Special Roadster προστέθηκε στην γκάμα του μοντέλου τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, ούσα η όγδοη και πιο ακριβή παραλλαγή αμαξώματος. Η τιμή της ήταν 28.000 reichsmarks (το γερμανικό νόμισμα της εποχής). Ποσό εξαιρετικά υψηλό, με το οποίο μπορούσε κάποιος να αγοράσει μονοκατοικία σε πολυτελή τοποθεσία.

Η Special Roadster έκδοση έγινε περιζήτητη από τις διασημότητες της εποχής. Επιφανείς άνθρωποι του πολιτισμού, των επιχειρήσεων, της πολιτικής και της διασκέδασης απέκτησαν μια έκδοση της 500 K. Η υψηλή τιμή «ενισχύονταν» και από το συλλεκτικό χαρακτήρα της, καθώς κατασκευάστηκαν μόλις 342 αντίγραφα όλων των παραλλαγών αμαξώματος μεταξύ του 1934 και του 1936, όταν και «παρέδωσε» τα ηνία στην 540 K.

Το αμάξωμα με τα μεγάλα, κομψά καμπυλωτά φτερά και το μακρύ καπό σχεδιάστηκε από τον Γερμανό σχεδιαστή αυτοκινήτων, Friedrich Geiger, ο οποίος του έδωσε μια αύρα των «Roaring Twenties», που φημίζονταν για την «πληθωρικότητά» τους.

Όσοι πιστεύουν ότι πρόκειται για διθέσιο όχημα, κάνουν λάθος. Ένα σκαλοπάτι στον πίσω προφυλακτήρα μοιάζει περιττό, όμως ακριβώς πίσω από την «διθέσια» καμπίνα υπάρχει ένα μικρό κάθισμα σε μορφή «πάγκου», το οποίο αποκαλύπτεται με το άνοιγμα ενός «πτερυγίου». Πρόκειται για το «κάθισμα της πεθεράς», όπως χαρακτηριστικά ονομάζονταν.

Το εσωτερικό του roadster θύμιζε κομψό σαλόνι, με δέρμα στις χειροποίητες επενδύσεις των καθισμάτων και στα πάνελ των θυρών και τιμόνι στο χρώμα του ελεφαντόδοντου. Όσο για το ταμπλό, διέθετε όργανα που θα μπορούσαν να προέρχονται από το εργαστήριο ενός ωρολογοποιού.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας M 29 απέδιδε 101 PS σε «ήπια» λειτουργία και 160 PS με ενεργοποιημένο τον υπερσυμπιεστή, όταν το πεντάλ του γκαζιού ήταν τέρμα πατημένο. Όσο για την ανάρτηση, διέθετε χαρακτηριστικά που όχι μόνο ήταν καινοτόμα για την εποχή, αλλά η σχεδίασή της κατοχυρώθηκε από την Daimler-Benz και σύντομα «ακολουθήθηκε» και από άλλα brands της εποχής. Ο σχεδιασμός του πίσω άξονα επέτρεπε υψηλές ταχύτητες με πολύ καλή οδική συμπεριφορά.

Η αναγνώριση της αξίας της Special Roadster ήταν τέτοια, που όχι μόνο σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες της την απέκτησαν με αρκετά εξατομικευμένα χαρακτηριστικά, αλλά διέθετε και «πιστοποιητικό ποιότητας» - με τη μορφή επιγραφής στο πλάι - από το εργοστάσιο του Sindelfingen. Ήταν «το ιδανικό μέρος για την κατασκευή των καλύτερων αμαξωμάτων της εποχής» σύμφωνα με την γερμανική φίρμα, υπό την καθοδήγηση του Hermann Ahrens.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επισκεφθήκαμε το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου και ανακαλύψαμε τα σπάνια προπολεμικά μοντέλα (photos)

Μουσείο Mazda: Γιατί οι Ιάπωνες τοποθέτησαν ένα διαλυμένο CX-30 ανάμεσα στα εκθέματα

Τα ταμπλό της Mercedes-Benz που έμειναν στην ιστορία (photos)