Οι "6 συν 1" συνεργασίες που γέννησαν αυτοκίνητα όπως το Audi RS2!


Τα σημαντικότερα παραδείγματα συνεργασιών πριν από την τελευταία ανακοίνωση της Bugatti και της Rimac! Οι 7 θρυλικές συνεργασίες στην αυτοκινητοβιομηχανία που θα μείνουν στην Ιστορία.

  • 21/9/2021

Υπάρχουν μερικές συνεργασίες που κρατάνε πολλές δεκαετίες και έδωσαν στους φίλους του αυτοκινήτου μερικά από τα πιο αξέχαστα αυτοκίνητα. Άλλες ήταν η αρχή για μία κοινή πορεία δεκαετιών ή ολόκληρες σειρές μοντέλων που έγιναν διάσημες μέσα στα χρόνια. Ας δούμε μερικά σπουδαία παραδείγματα πριν από την τελευταία ανακοίνωση της Bugatti και της Rimac!

Μόλις προχθές η Porsche ανακοίνωσε μαζί με τις Rimac και Bugatti ότι θα ενώσουν τις δυνάμεις τους και μετά την εξαγορά της τελευταίας σκοπεύουν να εργαστούν σε μελλοντικά project. Κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό για τον κόσμο των αυτοκινήτων αν αναλογιστούμε ότι βλέπουμε δύο από τις πιο καινοτόμες μάρκες να συνεργάζονται και να αναλαμβάνουν την γαλλική Bugatti, για να διασφαλίσουν ότι θα εξακολουθούμε να έχουμε σπουδαία υπεραυτοκίνητα στην νέα ηλεκτρική εποχή. Μόνο η σκέψη ενός αυτοκινήτου που μπορεί να γεννηθεί από την Porsche, την Bugatti και τον Rimac κεντρίζει το ενδιαφέρον κάθε ενθουσιώδους petrolhead.

Με αυτή τη σκέψη, σας παρουσιάζουμε τις μεγαλύτερες συνεργασίες στην αυτοκίνηση που πραγματικά ήταν μεγάλο νέο στην εποχή τους και προκάλεσαν ενθουσιασμό.

Όταν η Porsche και η Audi κατασκεύασαν το RS2

Το RS2 δεν είναι μόνο το πρώτο μοντέλο «RS» που κατασκευάστηκε ποτέ, αλλά συμβολίζει επίσης τι μπορεί να γίνει όταν συνεργάζονται δύο μεγάλες γερμανικές φίρμες. Αυτή η θαυμάσια μπλε κατασκευή δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη βοήθεια της Porsche.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Audi δεν είχε τμήμα σπορ αυτοκινήτων και η Porsche μόλις τελείωσε με την παραγωγή της 959 και ήταν πλέον η ιδανική στιγμή να δουλέψουν μαζί για να κάνουν κάτι ξεχωριστό.

Η Porsche πήρε τον 5κύλινδρο κινητήρα 2,2 λίτρων που κατασκεύαζε η Audi και τον βελτίωσε σημαντικά. Πρόσθεσαν έναν μεγάλο υπερσυμπιεστή που είχε ως αποτέλεσμα το RS2 Avant να παράγει περίπου 315 ίππους και 410 Nm ροπής.

Οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών Carrera Cup προερχόταν από την Porsche 911 και για την ακρίβεια από την 964, με ελαστικά διαστάσεων 245/40. Στη γρίλια και στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε νέο σήμα RS2 όπου αναφερόταν και το όνομα Porsche.

Και δεν είναι μόνο αυτό. Το RS2 κράτησε το πολύ εντυπωσιακό και αξιόπιστο σύστημα quattro της Audi, αλλά ήταν εξοπλισμένο με φρένα Porsche που προέρχονταν από την Porsche 968 Clubsport.

Όταν η Mercedes και η AMG ένωσαν τις δυνάμεις τους

Αυτό φαίνεται σαν να συνέβαινε πάντα, αλλά η Mercedes-Benz και η AMG δεν ήταν πάντα μαζί. Στην πραγματικότητα, αυτή η συνεργασία δεν ξεκίνησε μέχρι τη δεκαετία του 1960.

Η ίδια η AMG ξεκίνησε από δύο πρώην μηχανικούς της Mercedes-Benz, τους Hans Werner Aufrecht και Erhard Melcher (A από το αρχικό του Aufrecht, M από τον Melcher και G από την τοποθεσία Grossaspach). Μετά από πολλά χρόνια που πέρασαν με κύρια ασχολία τη βελτίωση ιδιωτικών οχημάτων της Mercedes, εξασφάλισαν μια συνεργασία με το γερμανικό εργοστάσιο που οδήγησε στη δημιουργία της AMG Mercedes 300 SEL 6.8.

Μετά την επιτυχία του 300 SEL 6.8, η Mercedes αποφάσισε να υιοθετήσει την AMG και αυτή έγινε κατασκευαστής κινητήρων το 1984. Το σημείο καμπής ήταν όταν ο Melcher ανέπτυξε μία εντελώς ανεξάρτητη κυλινδροκεφαλή με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, η οποία ήταν πολύ επαναστατική για την εποχή.

Στη συνέχεια, το 1986 η AMG έβαλε τον V8 των 5,0 λίτρων σε μία E-Class coupe, η οποία έλαβε παγκόσμια το ψευδώνυμο "The Hammer". Μέχρι σήμερα, η Mercedes-AMG πια έχει προχωρήσει στην παραγωγή μερικών… τρελών και πανίσχυρων αυτοκινήτων, με την τελευταία να είναι η AMG GT Black.

Όταν η BMW βοήθησε την TOYOTA να αναβιώσει την Supra

Η νέα 5η γενιά της Toyota Supra είναι μεγάλη υπόθεση τόσο για τη BMW όσο και για την Toyota, επειδή ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα λανσαρίσματα εδώ και χρόνια. Οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν επειδή αυτό επιτάχυνε δραστικά τη διαδικασία κατασκευής. Η BMW ήδη είχε ετοιμάσει τη νέα Z4 χρησιμοποιώντας αυτήν την πλατφόρμα, οπότε είχε νόημα για την Toyota να επωφεληθεί.

Σίγουρα η Toyota θα μπορούσε να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια για να κάνει το Supra τελείως δικό της και να ξεχωρίζει από το Z4 λίγο περισσότερο. Όλοι γνωρίζουμε τι μπορούν να κάνουν, όπως είδαμε με το GR Yaris.

Όταν η Mercedes και η McLaren δημιούργησαν ένα απίστευτο GT

Θα ήταν πολύ δύσκολο να δημιουργήσουμε μία λίστα με τις μεγαλύτερες συνεργασίες στο χώρο των αυτοκινήτων και να μην αναφέρουμε τη Mercedes SLR McLaren. Ένα απίστευτο GT αυτοκίνητο που βασίζεται στη Mercedes SL, αλλά με τα καλύτερα στοιχεία και από τις δύο μάρκες. Είχε την πολυτέλεια, την άνεση, την αξιοπιστία και την αγωνιστική κληρονομιά από τη Mercedes, καθώς και τον αθλητικό χαρακτήρα, την απόδοση και τη μηχανική της McLaren - που δεν είχε ακόμη κατασκευάσει το δικό της αυτοκίνητο δρόμου.

Η SLR McLaren τροφοδοτείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 5,4 λίτρων που παράγει 626 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα τα 340 χλμ/ώρα, ενώ ακούγεται σαν ένα μαχητικό αεροσκάφος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.

Όταν η BMW έδωσε τον κινητήρα στη McLaren F1 (και σε M5)

Ένα από τα πιο διάσημα προϊόντα συνεργασίας είναι αυτό μεταξύ της BMW και της McLaren που οδήγησε στην McLaren F1. Η συμβολή της BMW αφορούσε το πιο σημαντικό μέρος του αυτοκινήτου - τον κινητήρα. Αυτό το 6,0 λίτρων V12 σύνολο παράγει λίγο πάνω από 600 ίππους νούμερο που ακούγεται απίστευτο.

Αλλά ξέρατε ότι η BMW έβαλε αυτόν τον κινητήρα και σε δύο από τα αυτοκίνητά της μόνο για να τον δοκιμάσει; Το πρώτο ήταν ένα estate E34 M5 και το άλλο ήταν μία X5 - το οποίο είναι ίσως το πιο τρελό πράγμα που έχει κάνει ποτέ κάποιος κατασκευαστής, εκτός από το ότι η Land Rover έβαλε έναν Jaguar V12 σε ένα Range Rover Vogue!

Όταν η Toyota και η Aston Martin δημιούργησαν το Cygnet

Αναμφίβολα έχετε δει ένα Toyota IQ στο δρόμο, αλλά σχεδόν σίγουρα δεν έχετε δει ποτέ ένα Aston Martin Cygnet. Στην πραγματικότητα είναι το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, αλλά με το σήμα της βρετανικής φίρμας και μία κολοσσιαία διαφορά τιμής.

Φημολογούταν ότι μόνο οι υπάρχοντες πελάτες της Aston Martin είχαν το προνόμιο να αγοράσουν ένα Cygnet, το οποίο δεν μας εκπλήσσει, γνωρίζοντας πώς λειτουργούν οι μάρκες πολυτελείας. Το Cygnet είχε αρχική τιμή περίπου 35.000 ευρώ - πάνω από το διπλάσιο από αυτή του IQ. Περιέργως, κράτησαν τις τιμές τους απίστευτα καλά και στην αγορά μεταχειρισμένων τόσα χρόνια μετά.

Όταν η Ferrari συνεργάστηκε με τη Lancia για να δημιουργήσουν τη Thema 8.32

Η Ferrari πάντα μένει πιστή στις ιταλικές της ρίζες και σπάνια συνεργάζεται με άλλους κατασκευαστές. Αυτή η Lancia Thema είναι ένα τέλειο παράδειγμα. Μπορεί να μοιάζει με ένα συνηθισμένο σεντάν αυτοκίνητο σαλούν, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερα από αυτό.

Κάτω από το καπό της Lancia Thema 8.32 βρίσκεται ένας κινητήρας Ferrari V8 32 βαλβίδων 2,9 λίτρων, ο οποίος είχε αποδυναμωθεί από τους αρχικούς 240 ίππους στους 215.

Εκτός από αυτόν τον «τρελό» κινητήρα, το Thema βασίζεται πάνω στην ίδια πλατφόρμα με τα Saab 9000 και Fiat Croma που σημαίνει ότι είναι προσθιοκίνητο. Περαιτέρω βελτιώσεις που έγιναν στο 8.32 περιελάμβαναν ένα πιο πολυτελές εσωτερικό, αναβαθμισμένα φρένα και μία ηλεκτρονικά ανυψώμενη πίσω αεροτομή.