Το πρώτο ηλεκτρικό της Volvo εμφανίστηκε μισό αιώνα πριν και είχε αυτονομία 2 ωρών


Το 1976, η Volvo Cars κατασκεύασε ένα ελάχιστα γνωστό ηλεκτρικό πρωτότυπο με την ονομασία Elbil. Διέθετε 12 μπαταρίες μολύβδου-οξέος των 6V που «γέμιζαν» μετά από 12ωρη φόρτιση!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: VOLVO CAR GROUP
  • 3/3/2024

Η Volvo άρχισε να πειραματίζεται με συμπαγή ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης στη δεκαετία του 1970 με την πετρελαϊκή κρίση της εποχής να δίνει τον τόνο και στα μέσα της δεκαετίας ανέπτυξε δύο πρωτότυπα - μια διθέσια έκδοση που προοριζόταν για παράδοση αλληλογραφίας και ένα τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης.

Με μήκος 2,68 m, το Elbil ήταν σχεδόν 10 cm πιο κοντό από ένα smart fortwo coupé, και όπως μπορείτε να καταλάβετε από τις φωτογραφίες, δόθηκε ελάχιστη φροντίδα στο εξωτερικό του στυλ.

Αυτό ήταν περισσότερο μια απόδειξη της ιδέας παρά οτιδήποτε άλλο. Οι μηχανικοί ονόμασαν το αυτοκίνητο Elbil, που σημαίνει απλά «ηλεκτρικό αυτοκίνητο» στα σουηδικά. Το αμάξωμα ήταν ψηλό και στενό, με δύο πόρτες και ένα κοντό μπροστινό μέρος.

Κυλούσε σε τροχούς που φαίνονται μικρότεροι από αυτούς ενός Mini εκείνης της εποχής και συναρμολογήθηκε σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιώντας ειδικά κατασκευασμένα εξαρτήματα, αν και ορισμένα εξαρτήματα, όπως οι χειρολαβές των θυρών, ήταν κοινά με άλλα μοντέλα της Volvo.

Το περιβάλλον του οδηγού ήταν πρωτόλειο, ακόμα και σύμφωνα με τα πρότυπα της δεκαετίας του 1970, με ένα τιμόνι 3 ακτίνων, δύο βολτόμετρα, ένα ταχύμετρο, μια χούφτα διακόπτες και έναν διακόπτη «kill» για άμεση διακοπή της παροχής ρεύματος, που βρισκόταν στην κεντρική κονσόλα.

Στο κλασικό πνεύμα της Volvo, ωστόσο, το Elbil ήταν εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και για τους τέσσερις επιβάτες, καθώς και προσκέφαλα εμπρός. Δώδεκα μπαταρίες των 6V μολύβδου-οξέος 270 kg (το ένα τρίτο του συνολικού βάρους του) τροφοδοτούσε το Elbil για δύο ώρες ύστερα από δεκάωρη φόρτιση, δίνοντάς τους αυτονομία 50 km ή δύο ωρών οδήγησης.

Ως πηγή ισχύος, χρησιμοποιήθηκαν δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα, με ισχύ 9,5 kW. Το πρωτότυπο θα μπορούσε να φτάσει στα 70 km/h, αλλά η Volvo συνέστησε ταχύτητα κίνησης μέχρι τα 50 km/h.

Αν και δεν κατασκευάστηκε ποτέ ως αυτοκίνητο παραγωγής, το πνεύμα του Elbil έζησε για να δει τα πρώτα ηλεκτρικά C40 και XC40 και, βέβαια, το μικρότερο EV μοντέλο παραγωγής της Volvo, το EX30 το οποίο ήρθε 50 χρόνια μετά το Elbil.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ποιος χαρακτήρας του Star Wars κρύβεται πίσω από τη σχεδίαση του Volvo EX30

Το νέο Volvo EX30 μπήκε στις ελληνικές εκθέσεις! Δείτε εικόνες (τιμές-εκδόσεις)

Τέλος τα diesel και για την Volvo - Το τελευταίο μοντέλο που βγήκε από το εργοστάσιο