Αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με USB θύρα στον εξοπλισμό του (photos)


Με αφορμή τη σταδιακή μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στο USB Type C, γυρίζουμε το χρόνο πίσω στο 2005 και θυμόμαστε το μοντέλο που έκανε την αρχή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 29/8/2023

Η τεχνολογία έχει εισβάλλει για τα καλά στην αυτοκινητοβιομηχανία, επηρεάζοντας ολοένα και περισσότερο θεμελιώδη συστήματα λειτουργίας των αυτοκινήτων, όπως το κινητήριο σύνολο, το κιβώτιο, τις μπαταρίες και τα διάφορα κυκλώματα.

Ωστόσο, με την πάροδο των ετών, προκύπτουν ολοένα και πιο σύγχρονα συστήματα, τα οποία φτάνουν σε σημείο να επηρεάζουν άμεσα και την καθημερινή συνύπαρξη οδηγού και επιβατών με το όχημά τους. Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που να θέτουν σε «κίνδυνο» τη λειτουργία «παραδοσιακών» συσκευών τους, που χρησιμοποιούν καθημερινά, αν όχι συνέχεια.

Πρόκειται για τις θύρες USB των αυτοκινήτων, οι οποίες ολοένα και περισσότερο «μετατρέπονται» από USB-A σε USB Type C. Ο λόγος; «Σήμερα, μπορείτε να λάβετε ισχύ 240 Watt μέσω USB-C και ως και 80 gigabit ανά δευτερόλεπτο ρυθμούς μετάδοσης δεδομένων», δήλωσε ο Jeff Ravencraft, COO του USB Implementers Forum, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ιδρύθηκε το 1995 για την προώθηση και τη διατήρηση της τεχνολογίας USB.

Συγκριτικά, οι αντίστοιχες «επιδόσεις» των πρώτων θυρών USB-A από το 1995 ήταν 7,5 watt ή 1,5 megabit δεδομένων ανά δευτερόλεπτο, σύμφωνα με τον Ravencraft.

Μια αλλαγή, λοιπόν, που δείχνει ευπρόσδεκτη, μεν, καθώς έχει πολλά πλεονεκτήματα, αλλά μπορεί να καταστήσει μη λειτουργικές κάποιες (παλιότερες, είναι η αλήθεια) συσκευές που έχει ο καθένας από εμάς για χρήση στο αυτοκίνητό του.

Ακόμα και αν σήμερα θεωρείται δεδομένο ότι τα νέα αυτοκίνητα θα διαθέτουν θύρες USB και μάλιστα περισσότερες από μία, σε εμπρός και πίσω καθίσματα ανάλογα με τον εξοπλισμό, ήταν μόλις το 2005 όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι θύρες USB-A σε ένα αυτοκίνητο.

Συγκεκριμένα, στις 13 Σεπτεμβρίου του 2005, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η KIA παρουσίασε το Multi-S concept car, ένα crossover με 3 σειρές καθισμάτων, το οποίο διέθετε «τα τελευταία συστήματα τεχνολογίας για iPods, MP-3s, PDAs, κινητά, notebook κ.α.», όπως ανέφερε τότε η εταιρεία και πρόσθετε, για τη θύρα USB-Α, που ήταν τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα: «Ένα σύστημα ψυχαγωγίας για τους πίσω επιβάτες, με θύρα USB, συμπληρώνει ένα ηχοσύστημα premium surround ήχου 6,1 καναλιών, προσφέροντας στον οδηγό και στους επιβάτες τη μέγιστη ποιότητα ήχου και ψυχαγωγία».

Το Multi-S concept είχε μήκος 4.545 mm, με το γράμμα S να παραπέμπει στις λέξεις Sporty, Spacious και Smart, με άλλα λόγια ήταν ένα σπορ, ευρύχωρο και «έξυπνο» crossover. Το εκθεσειακό αντίγραφο της Φρανκφούρτης διέθετε έναν V6 βενζινοκινητήρα 2,7 L, που συνοδεύονταν από αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων με sport mode, ενώ η σχεδίαση επέτρεπε και την τοποθέτηση turbo κινητήρα diesel 2,0 L με διάφορες επιλογές κιβωτίων. Όταν παρουσιάστηκε, πάντως, η KIA ξεκαθάριζε ότι δεν σχεδίαζε να το περάσει στην παραγωγή.

Το ίδιο χρονικό διάστημα, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι από το 2006 θα προσέφερε τα μοντέλα της με θύρα USB στον προαιρετικό εξοπλισμό, σκοπεύοντας να την «εγκαινιάσει» στο Golf.

Σήμερα, ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες υιοθετούν (σχεδόν αποκλειστικά) τις θύρες USB Type C, ενώ υπάρχουν και αρκετές που προσφέρουν τα μοντέλα τους και με τους δύο τύπους.